Jump to content
Annons

Swell

Recommended Posts

Mycket märkligt, men det finns säkert ett löjligt enkelt svar...

- När jag ska editera enskilda toners anslag på ett midispår, inträffar det ibland att de staplarna som ska finnas längst ner i keyeditorn inte finns där. Vissa gånger ska jag liksom dra i cellernas väggar, men ibland går inte det heller.

- Hur ska jag göra?

ps. Det känns faktiskt lite pinsamt att fråga 😉 , men jag kommer inte på det. Kan inte hitta det i manualen eller på Majkens websida. ds

/Swell

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Din första fråga tror jag besvaras så här: Öppna keyeditorn gå ner till det gråa fältet under pianorollen och högerklicka välj create new controler lane och presto har du en controller lane.

Den andra fattar jag inte vad du menar. Vad då dra i cellernas väggar? Dra i tonerna eller vad menar du? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret!

Med celler menar jag de celler som man bygger upp en webbsida av. Ibland kan man ju dra i dem och på så sätt förstora och förminska "rutorna" på sidan.

/Swell

Nu fattar jag ännu mindre. En Websida? 😄

🙂 Ja det ser absolut väldigt konstigt ut.. kan det vara så att du menar den parten du för tillfället editerar? t.e.x att du skapat en 8 taktersgrunka som du dubbelklickar på för att få upp Keyedit-skärmen så ser du alla noterna du precis spelat in...

om du spelar in en not som börjar ett par ticks före det du editerar så syns den inte.. men jag tror det finns en inställning för detta.. jag har dock aldrig haft något problem här..

Vilken version på Cubase har du? Keyeditlane finns alltid aktivt på SX 1 i SX 2 så måste man göra som Mr Egg säger..open new controllerlane, så dyker allting upp

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...