Jump to content
Annons

Alameda - "Sing it Again"


Säv

Betyg  

7 röster

  1. 1. Betyg

    • 1
      0
    • 2
      2
    • 3
      2
    • 4
      2
    • 5
      0


Recommended Posts

Annons

Hej hopp. Nu är jag inte heller någon popkännare, men: det låter trevligt. Introt påminner mig om Bob Hund, vilket jag anser vara något bra 🙂 Produktionen är kanske inte så lysande, men det funkar. Däremot gillar jag inte sången alls. Ledsen, men det låter lite osäkert. Kan vara en del av grejen iofs (?). Skulle kunna fungera för mig om det blev en sjujävla stenhård urladdning i refrängen. Åtminstone något ord skulle jag vilja ha verkligen yyyyyylat.

Hur som helst. Konstig metal är mitt bands fokus så jag kanske inte är rätt publik. Ganska bra kritik ändå alltså 😉 Lycka till i fortsättningen.

By the way - du skriver att låten är lite udda. Hur brukar ni låta?

Vänligen/Dagon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för omdömena!

Har själv funderat på detta med sången i just denna låt. Lite vassare mellanrgister eller en svag dist kanske kan kompensera lite?

Till denna låt valde vi faktiskt medvetet att inte ha sången så "energisk", för att skapa en kontrast mellan den ganska intensiva musiken och mjukare sången. Kanske inte ett helt lyckat val...? Jag ska lägga ut en länk till en annan låt som är lite mer representativ för Alameda.

Redigerat av Säv
Link to comment
Dela på andra sajter

Powerpop to the people! Sånt gillar ju jag.

Kul med dom panorerade gurorna i versen, bra vers överhuvudtaget. Refrängen för enkel, blir en liten besvikelse med en så cool vers.

Sen tycker jag inte man måste köra med halvöppna hihats ALLS i den här typen av musik, det blir direkt Skellefteå-popsörja av'et och låter som allt annat.

MER körer i refrängen, o gärna körfills i verserna, bort med öppna hatsen, fixa till otajta/osynkade gitarrerna precis i slutet (eller är det meningen).

Plus för handklappet oxå, härligt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Not my kind of music...men va fan . Versen funkar så även bryggan men för en gammal "symfonirockare" så känns det 😆 småfalskt med synten i introt, även gitarrerna bör stämmas eller det kanske ska vara så. Håller med Hg att versen är värd en justare refräng sången kan bli bättre men för mig för den tankarna åt David Grohls släpsång och kan faktiskt funka...för mig 🙂 .vore kul att höra den i en justare prod.

karl 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe ja vafasen ska man säga? Svårt att motstå! 😆

gillar produktionen, man fattar (eller tror sig fatta) vad ni har försökt åstadkomma... Den panorerade gitarren i refrängen (i höger-luren) är verkligen klockren. Bra jobbat!

Påminner mig om den där låten "Fishtank" med This Perfect Day på något sätt. Ähh alltid tråkigt att skriva vad det påminner om... schysst låt helt enkelt!

peace

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...