Jump to content
Annons

Ebay


Akalik

Recommended Posts

Är det någon här som har erfarenhet av att handla musikinstrument via ebay och vill berätta om sina erfarenheter?

Jag är rätt nyfiken hur det är med fraktkostnad från olika länder i Europa och USA. Om tull har krävts osv!?

är det med andra ord värt att köpa via ebay med frakt osv då priserna är så mycket lägre än i sverige.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag har inte köpt på ebay eller från andra länder men vad vänner som gjort det har sagt så tillkommer tydligen svensk skatt på cirka 25% tillkommer, plus tullavgift.

Så om det i slutändan blir så mycket billgare vet jag inte.

/M

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon här som har erfarenhet av att handla musikinstrument via ebay och vill berätta om sina erfarenheter?

Jag är rätt nyfiken hur det är med fraktkostnad från olika länder i Europa och USA. Om tull har krävts osv!?

är det med andra ord värt att köpa via ebay med frakt osv då priserna är så mycket lägre än i sverige.

Frågan har besvarats många gånger.

Använd forumets sökfuntion så hittar du massor med bra tips angående Ebay.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har handlat riktigt mycket på Ebay. Främst ljudkort men mycket bildelar oxå, från Usa, europa och Asien. Ingen tull inom EU-länder men dollarn är toklåg så handla på ifrån USA! Det du kan göra för att slippa tull är antingen att be dom skriva ner värdet på paketet eller att dom skriver "Warrenty replacement" på paketet så går det förhoppningsvis igenom som garantiärende.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns inga fasta kostnader för frakt utan det kan variera från fall till fall. Många säljare anger kostnad för frakt till olika länder. Kontakta annars säljaren för att ta reda på fraktkostnaden.

Som sagt ingen tull inom EU men räkna inte med att slippa tull och moms om du handlar från USA.

😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...