Jump to content
Annons

Inspelning av trummor


johantrummorjohan

Recommended Posts

Hej jag ska köpa mikrofoner till trummorna, som innebär 7 st mickar.

För att kunna spela in det sen så undrar jag om ni har några tips på ett mixerbord med 7 st mikrofon ingångar (för trumm-mikrofoner) för priset 0 - 3000 kr. Som man kan ställa in lite olika ljud på datorn sen för varje spår, t.ex sätta på mer bas på bastrummans spår med cubase eller nått liknande. Man ska även kunna koppla det så att man kan spela live med det.

Jag är nybörjare på inspelning av trummorna så jag vill att ni förklarar noga och sånt där 😱

snälla svara, ha d gött

Redigerat av johantrummorjohan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

menar du nått sånt här då?

http://www.thomann.de/se/presonus_firepod.htm

jag tror att jag har ändrat mig, jag liksom ha nånting som man kan spela in med utan att behöva andvända datorn som man har ute vid trumsetet och som man kan ställa in ljudet på själva saken om du fattar ? 😳 typ vrida med en knapp och höja och sänka volymen på t ex bastrumman och sen höra ändringen i ett par hörlurar ? med 8 st mikrofon ingångar som ligger runt priset 0 - 3000 kr

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

menar du nått sånt här då?

http://www.thomann.de/se/presonus_firepod.htm

jag tror att jag har ändrat mig, jag liksom ha nånting som man kan spela in med utan att behöva andvända datorn som man har ute vid trumsetet och som man kan ställa in ljudet på själva saken om du fattar ? 🙁 typ vrida med en knapp och höja och sänka volymen på t ex bastrumman och sen höra ändringen i ett par hörlurar ? med 8 st mikrofon ingångar som ligger runt priset 0 - 3000 kr

😛

Ok, vill du kunna ändra EFTER inspelning också eller? För då behöver du iallafall ett ljudkort med tillräckligt många in och utgångar.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag tror att jag har ändrat mig, jag liksom ha nånting som man kan spela in med utan att behöva andvända datorn som man har ute vid trumsetet och som man kan ställa in ljudet på själva saken om du fattar ? 😱 typ vrida med en knapp och höja och sänka volymen på t ex bastrumman och sen höra ändringen i ett par hörlurar ? med 8 st mikrofon ingångar som ligger runt priset 0 - 3000 kr

Du vill alltså inte spela in på dator? Det finns ju digitala portastudios där man spelar in på hårddisk eller flash-minnen. Är det något sånt du letar efter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

menar du nått sånt här då?

http://www.thomann.de/se/presonus_firepod.htm

jag tror att jag har ändrat mig, jag liksom ha nånting som man kan spela in med utan att behöva andvända datorn som man har ute vid trumsetet och som man kan ställa in ljudet på själva saken om du fattar ? 😱 typ vrida med en knapp och höja och sänka volymen på t ex bastrumman och sen höra ändringen i ett par hörlurar ? med 8 st mikrofon ingångar som ligger runt priset 0 - 3000 kr

🙂

Jag har en digitalporta till salu i "säljes" avdelningen. den klarar inspelning av 8 kanaler samtidigt. Denna kostar visserligen 6000 spänn men då har du både mixer, digital inspelningsfunktion och effekter i en och samma burk.

//KG

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...