Jump to content
Annons

Inspelning av trummor


johantrummorjohan

Recommended Posts

Hej jag ska köpa mikrofoner till trummorna, som innebär 7 st mickar.

För att kunna spela in det sen så undrar jag om ni har några tips på ett mixerbord med 7 st mikrofon ingångar (för trumm-mikrofoner) för priset 0 - 3000 kr. Som man kan ställa in lite olika ljud på datorn sen för varje spår, t.ex sätta på mer bas på bastrummans spår med cubase eller nått liknande. Man ska även kunna koppla det så att man kan spela live med det.

Jag är nybörjare på inspelning av trummorna så jag vill att ni förklarar noga och sånt där 😱

snälla svara, ha d gött

Redigerat av johantrummorjohan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

Redigerat av Emil
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

menar du nått sånt här då?

http://www.thomann.de/se/presonus_firepod.htm

jag tror att jag har ändrat mig, jag liksom ha nånting som man kan spela in med utan att behöva andvända datorn som man har ute vid trumsetet och som man kan ställa in ljudet på själva saken om du fattar ? 😳 typ vrida med en knapp och höja och sänka volymen på t ex bastrumman och sen höra ändringen i ett par hörlurar ? med 8 st mikrofon ingångar som ligger runt priset 0 - 3000 kr

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du tänkt att använda för ljudkort? Kanske är bättre att titta på ett firewire-ljudkort med 8 ingångar med preamps istället för ett mixerbord. Ta en titt på exempelvis Presonus FP10 (hette tidigare Firepod) eller Motu 8PRE.

menar du nått sånt här då?