Jump to content
Annons

hej hur får man fram en bas som global dejays


yobare

Recommended Posts

Hur man får fram en bas som i global deejays 🙂

Hur får man fram den typen av bas vilket vst ska man andvända och det är inte någon typ av benny benassi stil som jag har läst 200 forum med compressor och skit låter i ella fall inte samma :S

någon som är expert på sånt här kan skicka flp eller något typ kanske mixer preset settings till mig eller något någon med msn som kan hjälpa mig?

vill i alla fall veta vad man ska läga på compressor reverb etc.

och vad för effekt dom får fram en mer fetare bas en benassi om någon kan hjälpa mig vore trevligt 😉

Vill gärna veta hur man får fram exakt benassi basen ochså vore kul att kunna olika bas stilar på sån typ av musik...

tack på förhand...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du nånsin hört talas om Google ?

Benassi Toturial / FL Studio Pro

Vill gärna veta hur man får fram exakt benassi basen

Fråga honom isåfall , som sagt frågan är ställd och besvarad så klura ut det själv istället all information finns ju redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den tutorialen suger asså låter ju inte alls likt för femm öre e det så ni nöjer er med då kan jag själv komma närmare hans bas ;S jag vill ha exakt typ 😊

Inte för att vara sån men i så fall kanske du skall lägga ut en egen tutorial.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också 😊

Men vad är detta för jävla attityd? Om du inte klarar av att immitera världens enklast syntbas - i princip en ren jävla sågtand - så har du inget fog för den kaxigheten tyvärr. Och när cm0s försöker hjälpa dej (och ger ett helt korrekt svar) bara muppar du tillbaka, lycka till att få nån jävla hjälp då med ditt crackade FL.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den tutorialen suger asså låter ju inte alls likt för femm öre e det så ni nöjer er med då kan jag själv komma närmare hans bas ;S jag vill ha exakt typ

Låter i mina öran exakt som benassi , att det låter bättre i hans låtar är för att låtarna är mixade och mastrade men det kommer du aldrig lära dig om du inte av den filmen klarar av att göra benassi bas.

Som sagt lycka till med FL Studio...

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

Den tutorialen suger asså låter ju inte alls likt för femm öre e det så ni nöjer er med då kan jag själv komma närmare hans bas ;S jag vill ha exakt typ 🙂

Om den där guiden inte räcker så ska du nog ta en titt i spegeln och fundera var felet ligger.

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan ni fortsätter och säger något annat klicka här

Och så är vi lite fina mot varandra och har det bra, ok?

Nej.

du är för söt!! 🙂

Han har det lite jobbigt just nu och tar ut det på ett forum. Egentligen behöver han bara bli omtyckt, faktiskt.

ja vem har det inte lite jobbigt o behöver lite kärlek!? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjenare.. det är mycket snack om Benny Benassi "basen" på detta forum 🙂 jag va en av dom som startade den första tråden om det tror jag. iaf.

jag har på senare dagar kommit fram till ett liknande sound och har snickrat ihop en FLP fil åt er som vill ha!

Det är gjort med 3xOsc så för att alla ska kunna ta del av resultatet men måste påstå att det låter mycket bättre med Vanguard:)

LÄNK: Benny Benassi FLP.rar

Hoppas det smakar 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också 🙁

Men härregud! jag börjar bli lite irriterad på dig faktist,

1. det går inte att skicka FLP fil med en preset om ni inte har exakt samma VSTs på exakt samma ställe och exakt samma samples på exakt samma ställe,,

2. Varför leker du dig inte fram? vrid helt galet på rattar tills du får något skönt ljud

menar inte att vara elak eller så men,,

Link to comment
Dela på andra sajter

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också 😛

Men härregud! jag börjar bli lite irriterad på dig faktist,

1. det går inte att skicka FLP fil med en preset om ni inte har exakt samma VSTs på exakt samma ställe och exakt samma samples på exakt samma ställe,,

2. Varför leker du dig inte fram? vrid helt galet på rattar tills du får något skönt ljud

menar inte att vara elak eller så men,,

Nej, men presets till syntar går hur bra somhelst!

Vad det gäller global dj´s ljudet, så är det ganska likt "Bennassi" ljudet. Tanka hem en liknande fil här från forumet ( finns många, bara du söker). Tänk efter, hur ha personen som skapat ljudet gått tillväga? Skruva lite, så ska du nog se att du får ett liknande ljud!

//sebbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också :rolleyes:

Men härregud! jag börjar bli lite irriterad på dig faktist,

1. det går inte att skicka FLP fil med en preset om ni inte har exakt samma VSTs på exakt samma ställe och exakt samma samples på exakt samma ställe,,

2. Varför leker du dig inte fram? vrid helt galet på rattar tills du får något skönt ljud

menar inte att vara elak eller så men,,

Så då kanske den som lägger upp en flp fil kan tänka på att använda dom orginal syntharna som finns med.

3osc, reverb, Compressor och Multiband compressor kommer man med 95% sannolikhet jävligt nära bennybaslåde ljudet.

Sedan att man inte får det sista är inte mycket man kan göra åt.

Benny sitter förmodligen(eller någon annan som finputsar det åt honom) i en Miljonstudio med alla möjliga finesser och hårdvaru prylar som vi vanliga svenssons aldrig kommer att ha råd med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Benny sitter förmodligen(eller någon annan som finputsar det åt honom) i en Miljonstudio med alla möjliga finesser och hårdvaru prylar som vi vanliga svenssons aldrig kommer att ha råd med.

Kanske men trolitvis inte.

Jo det är ganska troligt att han sitter med riktigt feta prylar eftersom han äger en fet studio och har ett eget "label"...

Link to comment
Dela på andra sajter

Benny sitter förmodligen(eller någon annan som finputsar det åt honom) i en Miljonstudio med alla möjliga finesser och hårdvaru prylar som vi vanliga svenssons aldrig kommer att ha råd med.

Tvivlar jag sjukt mkt på då budgeten för ett danssläpp nu har sjunkit till nya bottennivåer. Dansskivor görs inte i miljonstudios, har aldrig gjorts faktiskt. Idag är det vansinnig omsättning på tracks och Benassi kan inte räkna med att sälja 5000 ex av en ny tolva, eller ens 2000 downloads. Inte på långa vägar.

Och: Det finns ingenting och då menar jag ingenting, som Benassi kan göra som inte du kan göra i exempelvis Fruity med ett gäng leechade pluggar... Rent tekniskt, vill säga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också :rolleyes:

Men härregud! jag börjar bli lite irriterad på dig faktist,

1. det går inte att skicka FLP fil med en preset om ni inte har exakt samma VSTs på exakt samma ställe och exakt samma samples på exakt samma ställe,,

2. Varför leker du dig inte fram? vrid helt galet på rattar tills du får något skönt ljud

menar inte att vara elak eller så men,,

Så då kanske den som lägger upp en flp fil kan tänka på att använda dom orginal syntharna som finns med.

3osc, reverb, Compressor och Multiband compressor kommer man med 95% sannolikhet jävligt nära bennybaslåde ljudet.

Sedan att man inte får det sista är inte mycket man kan göra åt.

Benny sitter förmodligen(eller någon annan som finputsar det åt honom) i en Miljonstudio med alla möjliga finesser och hårdvaru prylar som vi vanliga svenssons aldrig kommer att ha råd med.

FLP filen jag la upp är bara orginal syntar från FL7...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det duger inte som svar har gjort det du säger låter i alla fall inte som den basen.

Har redan läst 250 forum med såna trådar och ditt svar e inte så jäkla bra asså är inte nöjd du kan ju ta och visa hur man gör en.

Med dom grejerna du sa att du skulle andvända så kan jag få höra den skicka gärna flp också 🙂

Men härregud! jag börjar bli lite irriterad på dig faktist,

1. det går inte att skicka FLP fil med en preset om ni inte har exakt samma VSTs på exakt samma ställe och exakt samma samples på exakt samma ställe,,

2. Varför leker du dig inte fram? vrid helt galet på rattar tills du får något skönt ljud

menar inte att vara elak eller så men,,

Så då kanske den som lägger upp en flp fil kan tänka på att använda dom orginal syntharna som finns med.

3osc, reverb, Compressor och Multiband compressor kommer man med 95% sannolikhet jävligt nära bennybaslåde ljudet.

Sedan att man inte får det sista är inte mycket man kan göra åt.

Benny sitter förmodligen(eller någon annan som finputsar det åt honom) i en Miljonstudio med alla möjliga finesser och hårdvaru prylar som vi vanliga svenssons aldrig kommer att ha råd med.

FLP filen jag la upp är bara orginal syntar från FL7...

Jag sa aldrig något om din FLP fil 🙁

Det jag skrev var ett svar på "1. det går inte att skicka FLP fil med en preset om ni inte har exakt samma VSTs på exakt samma ställe och exakt samma samples på exakt samma ställe"

Angående samples så går det att spara projekt så att samplesena sparas där också förövrigt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...