Jump to content
Annons

LE-lösning med 32ch in/ut?


JonesH

Recommended Posts

Har någon en bra idé över hur man skulle kunna göra ett ProTools-system med 32ch in/ut?

Jag tänkte mig en M-Audio ProFire (ADAT-FireWiregränssnitt med 4x8ch in och ut) och fyra preamps med ADAT ut, inkopplat till en mac som kör PT M-Powered.

Men alas! Då slår det mig att M-Powered väl är begränsat till 18 in/ut, och LE slår i taket vid samma gräns väl? Eller? Utgångarna är väl en sak, men kan man inte spela in mer än 18 kanaler samtidigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Har någon en bra idé över hur man skulle kunna göra ett ProTools-system med 32ch in/ut?

Jag tänkte mig en M-Audio ProFire (ADAT-FireWiregränssnitt med 4x8ch in och ut) och fyra preamps med ADAT ut, inkopplat till en mac som kör PT M-Powered.

Men alas! Då slår det mig att M-Powered väl är begränsat till 18 in/ut, och LE slår i taket vid samma gräns väl? Eller? Utgångarna är väl en sak, men kan man inte spela in mer än 18 kanaler samtidigt?

18 kanaler in är gränsen (om jag inte fattat helt galet), annars blir det ett HD-system.

//Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Skaberlakestudio (oregistrerad)

Det finns en version som har 32 in/out men det var en bugg som dom fixade till ett par uppdateringar senare.Tror det var 7.3.1cs1-2.Efter det är det borta.Synd tycker jag.

MVH

Tobbe

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...