Ken Kängström Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Gjorde ett par låtar med en vän. Funderar på att göra detta seriöst men vad tycker ni där ute? Vet inte vilken låt jag vill ha svar på så lyssna på vilken bägge två om ni orkar 🙂 MVH//Kenny Låtarna
tordA Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 "Illustrated Innocence" härlig ljudbild, Bra låt !! som bara skriker efter rätt sångröst !! (jag gillar inte dubbbbelslagen på baskaggen, men det är jag det) "The Beginning" Bushärlig låt !! som bara skriker efter rätt sångröst !! märkligt att du kunde ladda upp så låg kodning 32 och 64kbps åverål: med rätt sångröst så köper jag gärna en skiva !!!
Ken Kängström Posted September 26, 2004 Author Posted September 26, 2004 Man får tacka och bocka. Man blir klad av bra kritik. känner sig mer manad till att fortsätta. Härligt med bra folk 🙂 . Det där med kodningen, jag laddade upp en med 192kbps och dom har väl förmodlingen kodat om den. Lite sorgligt. Få försöka hitta nåt annat ställe att lägga upp prylarna på. Men tack så mycket. MVH//Kenny
Dagon Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 Illustrated innocence: Låter riktigt bra. Möjligen är baskaggarna lite överaktiva, men det kanske bara känns så när de ligger så högt mixade. Utan tvekan skulle jag kunna tänka mig att lyssna på det här om ni gjorde en ordentlig demo eller fullängdare. Sång vore ju trevligt 🙂 Dock skulle det klara sig som instrumentalmusik om ni gjorde lite mer med låten. Det går liksom inte att klassa som ambient-metal. Lycka till hur som helst!
tryff Posted September 26, 2004 Posted September 26, 2004 "IL" är helt okej....dubbla baskaggar likaså...fast det skall till ett lägre ljud/mer bas i dem...kanske skall tempot vara aningen lägre "micro" Jag skulle stuva om i låten och sätta text, absolut...
Ken Kängström Posted September 26, 2004 Author Posted September 26, 2004 Dagon: Jo jag håller med om att kickarna sticker fram för mycket. men jag tror snarare på att höjja gurorna lite också. Vill gärna ha fram dom tajta trummorna men det kan gå till överdrift. ska experimentera lite. Tryff: Det är redan botten i kaggarna men codningen gör att det inte märks. Ska försöka hitta nån ny plats att lägga upp låtarna på. Tempot är ju väldigt mycket fråga på smak. Vi var själva lite oens men det löste vi på detta viset. får se hur vår slutproduktion ser ut sen. Har kontakt med en tjej som vill lägga sångstämmor och vi söker en "Evergrey" sångare. Vi gillar hans röst 🙂 Tack för kritiken. mycket uppskattad. MVH//Kenny
Ken Kängström Posted September 26, 2004 Author Posted September 26, 2004 (edited) Ville bara tillägga att vi har nyss registrerat en adress som är www.Aeonic.com Kan dröja en liten stund innan det finns nåt uppe. (just nu äger någon annan domänen) Edited September 26, 2004 by addic59
Recommended Posts