Jump to content
Annons

Någon som vill tycka?


Allan

Nå?  

12 röster

  1. 1. Nå?

    • 5
      0
    • 4
      5
    • 3
      6
    • 2
      0
    • 1
      0


Recommended Posts

Dags för lite feedback!

Några snälla pojkar samlades häromdagen och skapade.

Resultatet blev första låten i vårt projekt.

Spelade in trummor till denna låten idag vilka jag inte har hunnit mixa än. Därför får ni nöjja er med digitalkompet så länge.

(ska läggas om gura igen....*suck*)

Håll tillgodo.

LÅTNAMN: Lovely Day

ARTIST/GRUPP: Arbetsnamn "Molly And The Stoneeaters"

GENRE: Rock&Roll

LÅTLÄNGD: 4:32

KOMPOSITÖR: Patrik Johansson

PRODUCENT: Mattias Andersson/Jesper Abrahamsson

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 6,24 megabyte)

STATUS: Halvfärdig

LÅTLÄNK: Låt

Redigerat av Allan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter lovande. Skönt gung i Thorn/Jayhawks-skolan.

Plus för själva låten, bra! Bra också förekomsten av munspel, lätt o bra gitarrkomp och en schysst röst.

Minus för att munspelet låter lite vasst, engelska uttalet låter yxigt/svenskt, elguran lite burkig.

Bra grund, kör på!

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Visst skönt gung.

Katastrofalt mixat dock med hela leadpartiet på toppen & kass med bas & trummor i mixen. Mastra!

& engelska uttalet är kasst...

Som jag alltid tjatar om - behärskar man inte engelska i språk och/eller uttal så sjunger man på svenska (eller sitt respektive modersmål).

MEN;

"It's a lovely day to be a fool, and it's a lovely day to be so uncool"

Fantastisk textrad.

Bli inte förvånade om ni hör just den raden på Tracks i vinter.

//Danny Cort a.k.a. Tha Thief.

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack!

Grabben sjunger förjävligt på svenska kan jag förmedla. Och eftersom han har den rösten han har så känns den biten med uttalet ganska irellevant.

Vad beträffar elguran (antar att det är den i slutet du menar) så ska den läggas om.

Nu är trummorna lagda iaf. Ska lägga upp en ny ver. så småningom.

Man vill ju ha feedback!

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha... ja, det där lät riktigt illa! ...ända tills jag insåg att jag hade öppnat länken två gånger i olika fönster, som spelade upp samtidigt...

Nu låter det bättre! Skön låt och texten tycker gillar jag oxå! Håller med om synpunkterna ifrån andra om att uttalet blir lite sluddrigt, om man säger så... Gitarren i slutet håller inte alls samma klass som låten i övrigt.

Ser fram emot att höra en andra mix, men de riktiga trummorna. Mixen skulle nog vinna lite på om du lyckades avgränsa de olika instrumenten lite mer, men allt kommer nog förändras när de nya trummorna kommer på! (Akta trynorgeln!!!)

Gott, jäkligt skön melodi som sätter sig direkt!!

😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Sjysst låt faktiskt! Det andra är ganska hemskt. Ostämda gitarrer, jobbig sång (skippa dialekten och ge killen lugnande medel, han är alldeles för stressig!). Ett bra basspår och bättre trummor skulle styra upp ganska mycket här. Känns verkligen stressigt spelat nästan hela tiden.

Som alla andra säger: jobba mer på mixen och produktionen. Blir tjatigt med samma gitarrer hela tiden. Lite sjyssta gitarrfills skulle inte skada här tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt okej tycker ja, men varför har ni ingen bas 🙂 Skulle bli stor skillnad..

Gitarrerna är ju som sagt rätt ostämda, vilket hörs jättetydligt i sticket.

Vad sägs som lite mer variationer, kanske i gitarrerna?

Munspelet är ju snyggt.

Det hörs att den är halvfärdig, men annars gillar jag låten 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med övriga forumister. Ostämmda gitarrer och ingen bas. Sången är mycket charmig, bra röst. Saknar något som lyfter refrängen låter som det ligger lite stråkar där, skulle vilja ha något tydligare ljud som lyfter det lite en B4 kanske? Stråkharmonierna (är det stråkar eller har jag knäck i lurarna?) ligger inte riktigt så vasst och snyggt som de skulle kunna heller. Gitarrerna snyggt arrangerande 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack alla forumister.

Tyvärr var det väl inga nyheter. Vet inte om det gick fram men gitarrerna ska läggas om (iaf. den ena. Vi capade upp den och det verkar som om vi fick tag på en kass gura där intoneringen inte stämde riktigt, vilket jag upptäckte lite sent(jag som hade tagit med min kära Takamine)

Håller på att mixa de riktiga trummor nu men får fan inte ordning på skiten.

Satt en hel dag instängd och mixade skiten i mina nyinköpta dt250. Fucking hell!

Lät förjäkligt i stereon sen. Grymt mycket diskant. (Jävla nybörjarfel!)

Ena överhänget låter grymt burkigt och går knappt att fixa till i eq:n.

Undrar hur det kunde bli så... Det är min första trum-uppmickning men det har ju inget med burkar att göra 😆

Stråkharmonierna (är det stråkar eller har jag knäck i lurarna?) ligger inte riktigt så vasst och snyggt som de skulle kunna heller.

Jo det är lite stråkar som ligger där. Ville inte höja dom förmycket. Ville bara att det skulle bli lite saftigare (läs mäktigare) i ref.

vad hade du i tanke där?

ps. Bas kommer icke att vara med i låten.

Basist i karlskrona-området som känner sig manad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Den här förtjänar att bli bättre behandlad/bearbetad! Jag gillar kompositionen, en sån som uppmuntrar när man lyssnar... gillar oxå killens sätt att sjunga, än om den påverkas av att mixen i sig kunde göras bättre. Och stämda gitarrer är ju inte heller riktigt rättvist mot låten. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stråkharmonierna (är det stråkar eller har jag knäck i lurarna?) ligger inte riktigt så vasst och snyggt som de skulle kunna heller.

Jo det är lite stråkar som ligger där. Ville inte höja dom förmycket. Ville bara att det skulle bli lite saftigare (läs mäktigare) i ref.

vad hade du i tanke där?

Som jag hör följer harmonierna bara grundackorden, man kanske skulle kunna leka lite mer med harmonierna, men det är en smaksak. Vet inte om jag tycker att de lyfter refrängen som det är nu. Arrangemanget är ju luftigt och bra, men gitarrerna håller ju melodin levande i förhållande till sången så det kan bli lite montont om man bara ytterligare förstärker detta, man kanske kan byta harmoni på stråkarna oftare, t ex halva takter eller så ?

Sedan blir ljudet lite otydligt, men det var det som var meningen. Det var bara jag som hörde en schysst hammond där .

Fast det fungerar som det är. Mycket av mitt tyckande rör ju rena produtkionen 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...