Jump to content
Annons

Vilken låt?


svante

Recommended Posts

Nu ska ni få världens kortaste beskrivning på en låt som jag hörde i radioP3 typ i somras. Jag har inte en suuusning om vem eller vad det är, mer än att jag gillade låten riktigt mkt.

Beskrivning:

- Han sjunger på amerikansk engelska, tror jag.

- Det är nån form av tecno/club, ganska sparsmakad men originell produktion, snygga trumljud om jag inte minns fel.

- Han sjunger om att han har en dålig dag eller att allt helt enkelt är kasst. Möjligtvis nämner han i låten att det är måndag.

Är det någon som känner igen detta?

mvh

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

http://www.lyriczz.com/lyriczz.php?songid=16566

Nu ska ni få världens kortaste beskrivning på en låt som jag hörde i radioP3 typ i somras. Jag har inte en suuusning om vem eller vad det är, mer än att jag gillade låten riktigt mkt.

Beskrivning:

- Han sjunger på amerikansk engelska, tror jag.

- Det är nån form av tecno/club, ganska sparsmakad men originell produktion, snygga trumljud om jag inte minns fel.

- Han sjunger om att han har en dålig dag eller att allt helt enkelt är kasst. Möjligtvis nämner han i låten att det är måndag.

Är det någon som känner igen detta?

mvh

Svante

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske kunna vara någon av de otaliga Blue Monday remixer som har gjorts. Även om hegobalds Daniel Powter förslag stämmer väldigt bra textmässigt så är det knappast tecno/club.

By the way Blue Monday är en gammal New Order låt.

Här är några som gjort remixer på låten: Jori Hulkkonen, Hardfloor, Plutone, Dmitry Fydorov, 2 Touch, Lite Rockigare tex Orgy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske kunna vara någon av de otaliga Blue Monday remixer som har gjorts. Även om hegobalds Daniel Powter förslag stämmer väldigt bra textmässigt så är det knappast tecno/club.

By the way Blue Monday är en gammal New Order låt.

Här är några som gjort remixer på låten: Jori Hulkkonen, Hardfloor, Plutone, Dmitry Fydorov, 2 Touch, Lite Rockigare tex Orgy.

Va jag minns nämns inte att det är Måndag i "Blue monday"!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...