Jump to content
Annons

Föreläsning om musikindustrin, bland annat via Second Life...


android

Recommended Posts

Saxat från www.hik.se:

Torsdagen den 15 november sänder Högskolan i Kalmar en av våra populära öppna föreläsningar även i den virtuella världen "Second Life".

Det är Kjell Arvidsson som kommer att föreläsa om "Var kom skivbolagen ifrån och vad har de tillfört?" via Second Life på Kamimo Island i salen Peer Gynt, kl 16.00 – 17.00.

Föreläsningen utgår från forskning om musikindustrins och skivbolagens utveckling i Sverige under mer än 100 år. Kjell Arvidsson diskuterar i sin föreläsning om hur skivbolagen som musikföretagare har förmått att överbrygga gapet mellan konst och företagande, mellan kultur och ekonomi.

Jag kommer att vara där på plats att lyssna, men jag tänkte att det borde kunna finnas andra intresserade nu när man kan kolla via nätet...

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Till höger på hik.se finns en ruta med kalendariet, och längst ned i den finns info om den här föreläsningen. På sidan man kommer till om man klickar där finns en länk till anmälan.

Tror dock att anmälan bara behövs om man tänker gå på föreläsningen här i Kalmar. Hur det funkar på Second Life har jag ingen koll på alls...

PS. De här öppna föresläningarna sänds även via Telebild till vissa andra ställen i länet. T.ex. borde ni som finns i Hultsfred kunna se det där.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...