Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alltså har jag fått helt hjärnsläpp eller..

Om man ser HÄR . Jag vill ställa in rattarna enligt sample 2, alltså:

Gain: 8 o'clock

Low: 12 o'clock

Mid: 5 o'clock

High: 8 o'clock

Level: 6 o'clock

--> Bloody Mary OFF

--> Bloody Mary ON

Jag tänker att 12 o´clock är när en ratt är ställd att peka "rätt upp"(mitt emellan 0 och max), när bägge visarna pekar på 12, lixom. Men varför har de då i ett annat exempel skrivit 0 oclock? Det borde ju i så fall vara samma sak. Plus att 6 o clock borde ju vara när ratten ställd "rätt ner", men ratten går inte att vrida mer än till 5 eller 7 oclock eftersom den inte går att vrida helt runt. Låter det rörigt? Jag är inte full.

Annons
Postat
Alltså har jag fått helt hjärnsläpp eller..

Om man ser HÄR . Jag vill ställa in rattarna enligt sample 2, alltså:

Gain: 8 o'clock

Low: 12 o'clock

Mid: 5 o'clock

High: 8 o'clock

Level: 6 o'clock

--> Bloody Mary OFF

--> Bloody Mary ON

Jag tänker att 12 o´clock är när en ratt är ställd att peka "rätt upp"(mitt emellan 0 och max), när bägge visarna pekar på 12, lixom. Men varför har de då i ett annat exempel skrivit 0 oclock? Det borde ju i så fall vara samma sak. Plus att 6 o clock borde ju vara när ratten ställd "rätt ner", men ratten går inte att vrida mer än till 5 eller 7 oclock eftersom den inte går att vrida helt runt. Låter det rörigt? Jag är inte full.

De verkar helt snurriga där! Du har helt rätt :rolleyes: Maila dem och fråga!

Postat

Fan oxå, jag ville ju ha fel :rolleyes: Jag var beredd på att nån skulle förklara för mig så att jag kunde säga "Åhhh, ja, såklart, det är ju så man ska tänka, så dum jag var" och ställa in pedalen efter mallen. Då är alltså 12 o´clock"rätt upp".

Postat

Deras benämningar verkar ju helgalna. Jag skulle nog inte våga lita på att 12 är rakt upp, med tanke på att de precis som du säger skriver 6 o'clock och 0 o'clock. Sicket knas!

Postat

Det verkar nog lite som att den som har skrivit instruktionerna har varit lite full... 😛

Jag tolkar absolut 12 o'clock som att ratten ska stå rakt upp - och en vanlig pot går inte att vrida mer än till 7 o'clock eller 5 o'clock på andra hållet, så de verkar ha rört ihop det hela ganska ordentligt - eller så har de väldigt underliga klockor... De kanske menar 0 på någon - alltså helt nedvriden till vänster...? Det blir nog till att fråga om de har alla hönsen hemma... :rolleyes:

Postat (redigerat)

kan vara så att 0 är minst och 12 mest helt enkelt.

vilket förvisso är jättekorkat eftersom du får "ställa om klockan"

Redigerat av mietek
Postat

Haha, skönt på ett sätt att det inte är jag som har tappat bort all kanelen. Nu har de i alla fall ett mail, så återkommer jag när de har svarat. Tack för svaren :rolleyes:

musik (oregistrerad)
Postat

0 måste väl vara inte på alls och 12 måste vara max.

:rolleyes:

Postat

😛

Jäpp - men inte om man skriver "o'clock" efter varje värde...

Dessutom brukar gaderingen vara 0 till 10 normalt - men det blir väl högre om de går till 12... :rolleyes:😛

DieHard (oregistrerad)
Postat

jadu det här låter lika illa som när man köpt nån ny pryl och svenskan som finns med är det typ nån japan som använt nåt enkelt översättningsprogram och när man försöker läsa svenskan så är det bara "va fan är det här", jag fattar inte". :rolleyes:

Postat

😛

Dessutom brukar gaderingen vara 0 till 10 normalt - men det blir väl högre om de går till 12... :rolleyes:😛

"These go to eleven." 😛

Postat

😕

Dessutom brukar gaderingen vara 0 till 10 normalt - men det blir väl högre om de går till 12... 😕😛

"These go to eleven." 😱

"These go to 12. O'clock."

Postat

😛

Dessutom brukar gaderingen vara 0 till 10 normalt - men det blir väl högre om de går till 12... 😱😛

"These go to eleven." 😱

"These go to 12. O'clock."

hahahah

Postat

The louder the better, så T-rex är alltså två snäpp bättre än allt annat på marknaden(men bara ett snäpp bättre än Nigel) :rolleyes:

Jag fick svar några timmar efter att jag mailat de:

"Hi Mathias,

du har fuldstændig ret!

Kl 12 er som på uret "straight up"-

Jeg skal sørge for at det bliver rettet.

De bedste hilsner

Michael"

Bra och trevlig support 🥰

Postat

I Spinal Tap 2 visar Nigel upp förstärkaren som slår allt annat. Sista läget på volymratten är en liggande åtta (det matematiska tecknet för oändlig...). Han använder även högtalar-lådor som är typ 4*4 m, samt en gitarr som är formad som en Marshall-stack. Med en extra fyrtolva att hänga på om man vill spela starkare.

Andra fiffiga uppfinningar är capot som sätts direkt på förstärkaren, samt det ihopfällbara vinglaset.

Postat
Det verkar nog lite som att den som har skrivit instruktionerna har varit lite full... 😱

Jag tolkar absolut 12 o'clock som att ratten ska stå rakt upp - och en vanlig pot går inte att vrida mer än till 7 o'clock eller 5 o'clock på andra hållet, så de verkar ha rört ihop det hela ganska ordentligt - eller så har de väldigt underliga klockor... De kanske menar 0 på någon - alltså helt nedvriden till vänster...? Det blir nog till att fråga om de har alla hönsen hemma... 🙂

Då är det väl inga problem med de där inställningarna om det går mellan 7 och 5.

Postat
Det verkar nog lite som att den som har skrivit instruktionerna har varit lite full... 😆

Jag tolkar absolut 12 o'clock som att ratten ska stå rakt upp - och en vanlig pot går inte att vrida mer än till 7 o'clock eller 5 o'clock på andra hållet, så de verkar ha rört ihop det hela ganska ordentligt - eller så har de väldigt underliga klockor... De kanske menar 0 på någon - alltså helt nedvriden till vänster...? Det blir nog till att fråga om de har alla hönsen hemma... 🙂

Då är det väl inga problem med de där inställningarna om det går mellan 7 och 5.

6 o'clock lär bli väldigt besvärligt i alla fall - och 0 o'clock finns det nog ingen som säger... 😱

De verkar i alla fall ha förstått problemet själva enligt deras svar till TUFFTUFFTUFF.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.