Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

LÀs om den nya Mbox 2 micro. Den inriktar sig till den som behöver mixa sessions eller spela in virtuella instrument medan man Àr pÄ sprÄng.

post-1-1193394484_thumb.jpg

LÀs mer om den hÀr

MVH

Anders

Annons
Postat

Inte sÄ dumt alls ju. Lite enerverande att behöva fiska upp sin stora MBOX Pro nÀr man Àr pÄ resande fot och vill trixa lite snabbt. Men dom kunde haft en liiiiten pytteliten ingÄng iaf utifall att lixom. Men det Àr ju bara att planera lite...och helt enkelt bli mer effektiv.

lp&u

Svante

Postat

fanken va skoj.. 🙂

precis den lösning jag Ă€r ute efter med min laptop.. 🙂

Postat

vid nĂ€rmare eftertanke.. den har ju en ut o inga in.. inte sĂ„ öerjĂ€vligt skoj o ha pĂ„ fĂ€ltet, men om man sitter o smygmixar sĂ„. 🙂

Postat

Ja, vad jag fatta Àr det ju mer för att kunna mixa och kanske lÀgga nÄgot virtuellt instrument. Min första tanke nÀr jag sÄg detta var dÄ jag kÀnner mÄnga som vill anvÀnda logic att producera sina lÄtar i men Pro tools att mixa i. DÄ denna nyhet kom med Mbox 2 Micro och att Logic 8 Àr sÄ pass billigt nu sÄ kÀnns denna setup mer Àn överkomlig nu iaf. Jag tror digidesign har gjort ett smart drag och mÄnga som anvÀnder Logic kanske kan tÀnka sig detta för att mixa musiken i. Men detta Àr ju bara spekulationer frÄn mig. FrÄgan Àr ju vilket pris den hamnar pÄ för att detta skulle kunna slÄ igenom. Men dÄ den inte innehÄller nÄgra pre-amps sÄ borde den bli riktigt billig tycker man. Vi fÄr se, och sÄ fÄr vi se vilken marknad den fÄr.

//Anders

Postat

dĂ€r slog du huvet pĂ„ spiken anders.. 🙂

fler och fler kommer börja att anvÀnda pro tools o logic nu i framtiden!!

Postat (redigerat)

Jaha dÄ var det slut pÄ slÀpandet av prylar :-) Fan jag var precis pÄ vÀr att köpa en Mbox mini bara för att slippa slÀpa mitt 002rack men nu kan man lungt och fint ta med projektet hem och editera vidare dock ej spela in men va fan man kan inte fÄ allt.

Mbox 2 Micro

http://digidesign.com/index.cfm?navid=48&a...on=news_details

TÀnk att det skulle ta sÄdan tid

/Micke

Redigerat av Olsberg
SlÄr ihop med tidigare trÄd i Àmnet
Postat
Jaha dÄ var det slut pÄ slÀpandet av prylar :-) Fan jag var precis pÄ vÀr att köpa en Mbox mini bara för att slippa slÀpa mitt 002rack men nu kan man lungt och fint ta med projektet hem och editera vidare dock ej spela in men va fan man kan inte fÄ allt.

Mbox 2 Micro

http://digidesign.com/index.cfm?navid=48&a...on=news_details

TÀnk att det skulle ta sÄdan tid

/Micke

Mycket intressant, dÄ ÄterstÄr bara att se vad priset landar pÄ. Finns det liknande lösningar frÄn konkurenter?

Postat
dĂ€r slog du huvet pĂ„ spiken anders.. 😉

fler och fler kommer börja att anvÀnda pro tools o logic nu i framtiden!!

Svarade pĂ„ Ă€mnet i en anna trĂ„d. Men jag svara hĂ€r ocksĂ„ 😆

Mycket Intressant! Som sagt sÄ ÄterstÄr att se vart priset landar.

Finns det nĂ„n liknande lösning bland konkurenter? Som stĂ„r sig? Ska bli intressant att lösa testet i studio 😑

Postat (redigerat)
Mycket intressant, dÄ ÄterstÄr bara att se vad priset landar pÄ. Finns det liknande lösningar frÄn konkurenter?

Konkurrenterna har ju inte det "problemet" frÄn början eftersom det bara Àr Protools som krÀver hÄrdvarulÄs i form av specifika ljudkort.

Redigerat av android
Postat
Svarade pĂ„ Ă€mnet i en anna trĂ„d. Men jag svara hĂ€r ocksĂ„ 😆

Ännu bĂ€ttre Ă€r att klicka pĂ„ knappen AnmĂ€l och rapportera de dubbla trĂ„darna. 😑

Postat

Konkurrenterna har ju inte det "problemet" frÄn början eftersom det bara Àr Protools som krÀver hÄrdvarulÄs i form av specifika ljudkort.

Visserligen, men. Det Àr ju oftast trevligare att köra ljudprogramm mot ASIO drivrutin. Det jag menar Àr finns det liknande ljudkort? Mbox2 serien har bra kvalite/pÄlitlighet.

Postat

Dagens

Missade att det redan fanns en trÄd med nya MBox Micro, skall göra en ngt bÀttre sökning nÀsta gÄng..

Hur som helst sÄ skall jag bestÀlla en sÄ fort den dyker upp, frÄgan Àr ju dock vad Digidesign har tÀnkt sig att folk skall betala.

Vad Àr det vÀrt att kunna editera men inte spela in? För mig Àr det vÀrt massor dÄ jag i skrivande stund hÄller pÄ med filmljudlÀggning och sfx editering

/Micke

Postat
KÀnns som den Àr ganska dyr för att vara en dongel med hörlursuttag typ.. förutsatt att man redan har annan digidesign hÄrdvara sÄ betalar man ju en gÄng till för all mjukvara.

Listpriset verkar vara 279$

http://www.sweetwater.com/store/detail/Mbox2Micro

Men fiffigt Àr det ju nonetheless.

Tyckte inte alls det var farligt. TÀnk dig alla som sitter med annan mjukvara men vill mixa i pro tools. Nu kan de göra det och smidigt blir det ocksÄ. Om man skall gÄ pÄ de uppgifter oavn sÄ blir det ju ungefÀr samma pris som m-powered ligger pÄ idag och det Àr vÀll inte dyrt för en sÄdan mjukvara. Jag tror inte att mbox 2 micro inriktar sig först och frÀmst till dem som vill ha sin första hemstudio, utan mer som ett komplement till dem som behöver det.

//Anders

Postat
KÀnns som den Àr ganska dyr för att vara en dongel med hörlursuttag typ.. förutsatt att man redan har annan digidesign hÄrdvara sÄ betalar man ju en gÄng till för all mjukvara.

Tyckte inte alls det var farligt. TÀnk dig alla som sitter med annan mjukvara men vill mixa i pro tools. Nu kan de göra det och smidigt blir det ocksÄ. Om man skall gÄ pÄ de uppgifter oavn sÄ blir det ju ungefÀr samma pris som m-powered ligger pÄ idag och det Àr vÀll inte dyrt för en sÄdan mjukvara. Jag tror inte att mbox 2 micro inriktar sig först och frÀmst till dem som vill ha sin första hemstudio, utan mer som ett komplement till dem som behöver det.

//Anders

Definitivt billigt om man som du sĂ€ger ska anvĂ€nda pro tools att mixa med inte har mjukvaran sen innan. DĂ„ Ă€r det en kanongrej! Men om man som jag sitter pĂ„ ett digi 002 rack och har betalt mjukvaran en gĂ„ng innan, borde inte en dongel kosta 279$ 😉

Postat

//Anders

Definitivt billigt om man som du sĂ€ger ska anvĂ€nda pro tools att mixa med inte har mjukvaran sen innan. DĂ„ Ă€r det en kanongrej! Men om man som jag sitter pĂ„ ett digi 002 rack och har betalt mjukvaran en gĂ„ng innan, borde inte en dongel kosta 279$ 😉

NÀ, och jag tror inte det Àr Ät sÄnna som oss (har ocksÄ 002) som digidesign rÀknar med att fÄ in största försÀljningen ifrÄn. Jag dÀremot Àr j-vligt sugen pÄ Logic 8 som komplement. (observera att allt jag sÀger om digidesign endast Àr mina egna spekulationer och inga bekrÀftade uppgifter. Tydlighet Àr bra)

//Anders

Postat

lite dyrt tycker jag, men man fÄr inte glömma bundle...

bÀst hade vart ett pris utan program, dÄ hade gamla anvÀndare blivit RIKTIGT glada!

tror att bÀsta smidigaste lösning med förstarkare och asio Àr vÀr stealth polug frÄn ik

Postat
lite dyrt tycker jag, men man fÄr inte glömma bundle...

bÀst hade vart ett pris utan program, dÄ hade gamla anvÀndare blivit RIKTIGT glada!

tror att bÀsta smidigaste lösning med förstarkare och asio Àr vÀr stealth polug frÄn ik

Postat

Ja, de verkar ta till sig vad anvÀndarna vill ha, de hade ju en undersökning dÀr de nÀmnde denna lösning för ett par mÄnader sedan. Tror den fick ganska mÄnga "röster".

//S

Postat
Ja, de verkar ta till sig vad anvÀndarna vill ha, de hade ju en undersökning dÀr de nÀmnde denna lösning för ett par mÄnader sedan. Tror den fick ganska mÄnga "röster".

//S

Ja, och nyss hade dom en ny undersökning som man fick delta i đŸ˜±

//Anders

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.