Jump to content
Annons

Vi skapar musik av allt


manel

Recommended Posts

Hej.

Jag söker folk som gillar att skapa lite anorlunda musik, (vad nu definitionen av anorlunda innebär)

Tanken:

Kanske lite udda instrument ex. kastruller, burkar, chipspåsar. men också gitarrer samt sång eller rap...

vi kommer att få spelain ett eller två instrument var, sedan skickar vi vidare spåret till näste man i kön... enklare än så kan det väl inte bli...

vi använder http://www.speedyshare.com som värd server för projektet..

Dvs du som spelat in din beskörda del av mixen laddar uppfilen i wave format på speedyshare och låter näste man till rakning ta saken i sina händer...

så vem känner sig manad till att börja!?

(ps glöm inte att skriva vad du använde för "sak" som instrument)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

eftersom det känndes lite dumt att börja ett projekt där inte jag visar ett exempel.. så passa jag på att skapa ett litet intro...

jag menar inte att introt måste låta så (ni får redigera så att de passar med eran ide) men det ska användas, använd fantasin..

http://www.speedyshare.com/685958967.html

mina instrumetn.

tangentbord

Ölglas

Redigerat av manel
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe, jag har gjort en låt med ljud samplat från att slå på en stop-skylt (asså en sån stor vägskylt).... Kanske nått intressant? :rolleyes:

EDIT: oj, läste lite fel.. nu fattar jag.. kedjebrevs-låt, =) men stopskylten har jag kvar 😏

Redigerat av Limpan
Link to comment
Dela på andra sajter

hehe okej okej =)

så är de verkligen ingen som vill pröva lite...

jag funderar på att göra att litet trum beat om ni känner för att ha nåt att följa =) dvs. om inget nytt har hänt förens i morgon kväll så lägger jag lite trummor...

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...