Jump to content
Annons

Metalgitarrist söker onlinesamarbete.


MagnaWolf

Recommended Posts

Då jag inte har något band att lira med så tänkte jag att man kanske skulle försöka sätta ihop ett projekt över nätet. Det kommer att bli musik i Death/Thrashmetal-genren med inslag av electronica. Någon som kan vara intresserad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte helt ointressant. Har haft gitarren på hyllan ett tag men har börjat få upp nån form av sug. Mycket att ta igen i rostig ledbrutenhet... 🙂

Kombinationen du nämner är än mer intressant, då man förr "ville" spela thrash och numer lyssnar på mer electro-döds-thrash-metal (nu blir det väl spöstraff) 😛

och så har vi grupper som Tamtrum t,ex som kör en ganska skön stil dvs Electro med black röst. 🙂

Men ett exempel på hur det skulle kunna låta, finns det?

Eller nån fingervisning mot något som finns kanske?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt ointressant. Har haft gitarren på hyllan ett tag men har börjat få upp nån form av sug. Mycket att ta igen i rostig ledbrutenhet... 🙂

Kombinationen du nämner är än mer intressant, då man förr "ville" spela thrash och numer lyssnar på mer electro-döds-thrash-metal (nu blir det väl spöstraff) 😛

och så har vi grupper som Tamtrum t,ex som kör en ganska skön stil dvs Electro med black röst. 🙂

Men ett exempel på hur det skulle kunna låta, finns det?

Eller nån fingervisning mot något som finns kanske?

Njae, i dagsläget finns inget inspelat, tyvärr. Men stilen skulle nog kunna hamna vid The Project Hate MCMXCIX, Strapping Young Lad, Fear Factory samt en dos gammal hederlig 80-tals Thrash. Men som sagt: Just nu finns inget inspelat men jag ska väl ta mig i kragen och spela in några riff så man har nått att jobba med :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte helt ointressant. Har haft gitarren på hyllan ett tag men har börjat få upp nån form av sug. Mycket att ta igen i rostig ledbrutenhet... 🙂

Kombinationen du nämner är än mer intressant, då man förr "ville" spela thrash och numer lyssnar på mer electro-döds-thrash-metal (nu blir det väl spöstraff) 😛

och så har vi grupper som Tamtrum t,ex som kör en ganska skön stil dvs Electro med black röst. 😲

Men ett exempel på hur det skulle kunna låta, finns det?

Eller nån fingervisning mot något som finns kanske?

Njae, i dagsläget finns inget inspelat, tyvärr. Men stilen skulle nog kunna hamna vid The Project Hate MCMXCIX, Strapping Young Lad, Fear Factory samt en dos gammal hederlig 80-tals Thrash. Men som sagt: Just nu finns inget inspelat men jag ska väl ta mig i kragen och spela in några riff så man har nått att jobba med :-)

Ja! det låter ej helt ointressant iaf 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Då jag inte har något band att lira med så tänkte jag att man kanske skulle försöka sätta ihop ett projekt över nätet. Det kommer att bli musik i Death/Thrashmetal-genren med inslag av electronica. Någon som kan vara intresserad?

Behöver du growl, kan jag försöka mig på det.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 veckor senare...

Jag brukade lyssna på project hate förr 😕

Lirar bas och skulle kunna spela in lite sådan om jag inte har nåt vettigare för mig.

Jag ska dock ha inflytande över mixen, annars är jag inte med 😄

Jag avskyr när basister blir helt mobbade i dödsgrottmetalband.

Som basist är jag rätt allsidig, spelar helst med fingrarna och kan tappa/slappa lite.

Har femsträngad warwick-bas.

MVH

Wiggan

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Sorry för inaktiviteten. Har haft ett massivt datorhaveri, har varit tvungen att byta ut datorn och hade ju såklart inga backuper på någonting. Ville kolla om detta fortfarande kan vara intressant. Det har tagit ett tag, men jag känner mig redo för att göra ett nytt försök. Har ingenting klart just nu och väldigt snålt med låtidéer, tyvärr:mellow:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är på att spela in om du behöver bas.

Orkar inte skriva någonting till projektet på egen hand, men jag kan komma med feedback och förslag om du skickar gp-filer.

Bra att veta. Ska ha det i åtanke när det närmar sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Clawfinger (oregistrerad)

Jag är också nyfiken. Gör nåt riff, och går jag igång, så finns det trum/loop programmering keyboards/syntar/samplers i överflöd. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Har just införskaffat Sequel, men problemet är att det inte finns så värst bra trumloopar i det programmet. Det stödjer ju inte heller VST så jag måste ha loopar i WAV-format om jag vill lägga till nått. Är det nån som är bra på att programmera trummor? Har alltid utgått från ett schysst beat när jag har skrivit låtar förrut.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...