Jump to content
Annons

OS X Leopard 10.5.0


KillwithSkill

Recommended Posts

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Det här botcamp är det bra har för mig att jag hört nåt om att det inte är så lyckat eller blandar jag ihop det med nån annan windows på mac mjukvara? Har för mig att jag sett nått om att man kunde köpa ett sånt program på applestore men om det numera ingår så är det ju kanon helt enkelt. Två frågor om jag har programvara som bara är auktoriserad till mac men oxå finns till windows kan man köra den då tex. Logic. Hårdvara som bara funkar på en PC funkar den i macen då om anslutningsmöjlighet finns typ USB Hårddiskar etc. har en sån som krånglar på min mac?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Boot Camp är i mitt tycke hur lyckat som helst. Vad du har sett är säkert Parallels Desktop eller VMware Fusion, vilka båda jobbar med virtuella maskiner. Boot Camp startar Windows precis som en vanlig pc.

Kombinationen Fusion eller Parallels Desktop och Boot Camp blir extra intressant. Då kan du starta en Boot Camp-partition direkt från OS X - men då i en virtuell maskin. Poängen är att man då har valfrihet att starta sitt Windows som på en vanlig pc utan någon hårdvaruemulering, eller från OS X som en virtuell dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar det komma uppgraderingsversioner från tidigare versioner eller är det som så att man får ta och köpa "hela kitet" så att säga. Jag kollade lite på apples hemsida men hittade inget, Men jag funderade på om det var någon här med lite mer koll på det hela? 🙂

Annars var ju 1.195 spänn inte så farligt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar det komma uppgraderingsversioner från tidigare versioner eller är det som så att man får ta och köpa "hela kitet" så att säga. Jag kollade lite på apples hemsida men hittade inget, Men jag funderade på om det var någon här med lite mer koll på det hela? 🙂

Annars var ju 1.195 spänn inte så farligt!

Eftersom alla som kan använda 10.5 redan äger en tidigare version av OSX så får man nog se 1195 som "uppgraderingskostnaden".

Link to comment
Dela på andra sajter

Brukar det komma uppgraderingsversioner från tidigare versioner eller är det som så att man får ta och köpa "hela kitet" så att säga. Jag kollade lite på apples hemsida men hittade inget, Men jag funderade på om det var någon här med lite mer koll på det hela? 🙂

Annars var ju 1.195 spänn inte så farligt!

Eftersom alla som kan använda 10.5 redan äger en tidigare version av OSX så får man nog se 1195 som "uppgraderingskostnaden".

Ah ja det är ju sant det 😛

Jag tänkte i andra banor först men insåg nu att dom banorna inte höll nånstans 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

En polare kör nån fulversion och är skitsur! Docken är visst som ett helt tivoli och när vi snackade var han helt frustrerad av alla speglingar och allt vad det var.. Kommentarer som "Jag kan inte jobba med den där igång, måste luska ut hur man stänger av detdär monstret!!", "Leopard är totalt osexigt" haglade på min msn. Menmen, han sitter nog allra helst med en svartvit unixprompt å andra sidan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara ser hur min plånbok blir tunnare. Först PT 7.4 och nu det här. Ja ja, dom säger att allt ont kommer i tre, så va blir det tredje som man kommer sukta efter och lägga sina pengar på 😑

//Anders

Du vet det säkert redan, men lugna dig med uppgradering till OS 10.5 tills du vet att Pro Tools LE har officiellt stöd för det. Du kan med gott samvete titta på din plånbok ett tag till 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bara ser hur min plånbok blir tunnare. Först PT 7.4 och nu det här. Ja ja, dom säger att allt ont kommer i tre, så va blir det tredje som man kommer sukta efter och lägga sina pengar på 😑

//Anders

Du vet det säkert redan, men lugna dig med uppgradering till OS 10.5 tills du vet att Pro Tools LE har officiellt stöd för det. Du kan med gott samvete titta på din plånbok ett tag till 😕

Jo men visst. Tänker inte uppgradera innan digidesign ger klartecken. Har inte ens uppgraderat till 10.4.10 än eftersom de inte gett klartecken för det med PT 7.3. Är nog världens tönt när det gäller såntdär och följer alla rekommendationer från digidesign slaviskt, men i och för sig har jag heller aldrig haft problem med mitt PT. Förresten Olsberg, har ni på studio hört något officiellt releasedatum för PT 7.4 än? Känner mig som ett barn innan julafton. Pirrar i magen varje dag och tittar in på digidesigns hemsida. Visst e jag löjlig 🙂 Förlåt om frågan gick lite utanför tråden.

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

😕

Väntans tider är pirriga!

Jag var där i fredags förra veckan men de hade inget datum ännu. Fick dock titta på en förhandsversion som fungerade riktigt fint av det jag såg. Tempoförändringar av vanligt inspelat ljud är till exempel en barnlek.

hm...Jag väntar med pirrig mage och dregel på tangentbordet, bara av tanken på det 😑 Tack för svaret. Och till trådskaparen ber jag om ursäkt att jag slängde in en fråga som inte rörde ämnet.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Några kommentarer så här 30 timmar efter release? ☺️

Inga nackdelar ännu, har precis installerat på min "musikdator". Apogee har iaf släppt

uppdaterade drivisar till leopard. Skall fortsätta installera Logic. Frågan är om Duende

funkar med leoparden.

Spaces och Quick Look är grymt bra.. .. och att det är nu 64-bit OS fullt ut!

det enda negativa är väll att det känns lite lite lite segt på tjejens

macbook (vit dual 1,83 med max ram)

//S

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

En guidad tour finns att ladda ner HÄR 379 MB stor. Går dock riktigt fort. Runt 3MB/s

Eller för den som vill streama från apples hemsida för att titta på några nyheter i Leopard, titta här och välja i vilket format man vill se introduktionsfilmen. Visat filmen för min bror och några vänner och det finns ingen som tycker att Leopard verkar vara ett dåligt alternativ till övrigt existerande operativsystem för hemanvändaren 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Spaces och Quick Look är grymt bra.. .. och att det är nu 64-bit OS fullt ut!

det enda negativa är väll att det känns lite lite lite segt på tjejens

macbook (vit dual 1,83 med max ram)

Är inte spaces ungefär som "multiple desktops" i Linux?

Edit: Ursäkta! Som i KDE menar jag!

Redigerat av joachime
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...