Jump to content
Annons

Hallå allesammans!


wallie999

Recommended Posts

Jag heter Per, är 29 år gammal och bor i Malmö.

Min musikaliska bana började i Umeå under det tidiga 90-talet där jag spelade i diverse punk och hardcoreband. Bäst gick det för ett av mina band som hette Shield som släppte en mini-CD och ett fullängdsalmbum.

Parallellt med punken har jag länge brunnit för hiphop och mot slutet av 90-talet styrdes mitt musikaliska uttryck i den riktningen. Under namnet "DJ System" DJade med en rappare som kallar sig Phonetik och en grupp som heter Supersci. Under några år DJade jag också mycket på klubbar i Umeå och var även med och drev ett par klubbar i staden. Tillsammans med en kompis producerade jag också en del beats under den perioden och spelade in ett par rappare, men mest med Phonetik.

Jag lyckades även leva på musiken ett tag, men fann det väldigt tradigt och det i kombination med personliga problem gjorde att jag slutade i princip helt med musiken nån gång 2001-2002.

För ungefär två år sedan blev dock suget för stort och jag började lite smått med att skapa musik igen. Först lite sporadiskt, men gradvis blev musiken till en allt större del av mitt liv igen. Nu försöker jag göra så mycket musik som jag har tid och lust med. Den musik jag gör just nu är mest elektronisk musik (oftast i form av remixer) och hiphop under namnet "Mister Thingamy". Kolla in min myspace om ni vill höra hur det låter, annars har jag en riktig websida på gång som förhoppningsvis är klar vilken dag som helst.

Jag är en trogen läsare på forumet, men har inte reggat mig förrän alldeles nyligen och jag hoppas kunna bidra litegrann.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...