Jump to content
Annons

Cubase hittar inte GA3


91:an

Recommended Posts

Uppgraderade Groove Agent 1 till 3:an. Trots att jag provat flytta runt dll3-filen bland olika VST-pluginmappar vill inte programmet dyka upp i Cubase SX3. Det är bara version 1 som kommer upp. Övriga instrumentpluggar vars dll-filer ligger i SX3ans VSTpluginmapp dyker upp i programmet. Däremot kan jag öppna och köra det utan värdprogrammet Cubase.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det brukar vara bäst att placera pluggarna i Steinberg/VSTplugins/ - och inte i de olika Cubaseversionernas egna mappar... Kom inte det upp som val under installationen?

Jag har lagt det där i alla fall - och jag kan välja antingen GrooveAgent eller GrooveAgent 3...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde inget eget val vid installationen utan dll-filen hamnade

Program/Steinberg/VSTplugin/GrooveAgent3/dll3. Däremot finns det en till GrooveAgent3-mapp bredvid VSTplugin i Steinbergmappen, men den innehåller inte samma filer som den andra GrooveAgent3mappen. Törs man avinstallera och göra om installationen tro?

Link to comment
Dela på andra sajter

I cubase finns en inställning för sökning av plugins...

Kolla den

Jag letade i manualen men kunde inte hitta nån sökning av pluggar utan bara ett fönster där alla pluggar är uppradade.

Det märkliga är att när jag går in i devicemenyn så står Groove Agent 3 överst på menyn, sen Midi Device Manager och längre ner VST Connection, VST Instruments osv. Men väljer jag GA3 så visas ett fönster med 12 st RewireChannel Left och Right. Men i VST Instruments finns inget GA3, inte ens om jag flyttar GA3 dll-filen och lägger den i samma mapp som GA1 dll-filen

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...