Jump to content
Annons

Musikaffärer i New York


wellhung (oregistrerad)

Recommended Posts

wellhung (oregistrerad)

Är det någon som vet någon musikaffär i new york, gärna i manhattan, som är stor och har ett brett utbud av elgitarrer? Gärna hela namnet och lite var den ligger.

Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns ett par affarer uppe pa 38th street. Om man gar upp fran time square/broadway sa ligger dom pa hoger sida(westside). Tror det ar Ash music eller nagot sant, minns inte riktigt.

Sen finns Guitar Center nere pa 14th street. Det ar ratt langt fran Time Square dock men vart att aka.

Den har nog storst utbud. Minns att jag testade en Martin gitarr for 700 dollar som var underbar.. onskar att jag hade kopt den. Sa billigt!

Ska du ta hem gitarren sa kom ihag att ha ett hardcase for man far inte ta med in i kabinen langre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns ett par affarer uppe pa 38th street. Om man gar upp fran time square/broadway sa ligger dom pa hoger sida(westside). Tror det ar Ash music eller nagot sant, minns inte riktigt.

Sam Ash är en stor kedja i USA som har tre butiker på 48:e gatan, West, varav en gitarrbutik. Mycket gitarrer där, el och akustiskt.

Kolla in dem på nätet:

http://www.samashmusic.com/

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Du ska givetvis gå till Ludlow guitars på Ludlow st.

De stora jättarna är inte alltid så kunniga eller trevliga. Det är min erfarenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
PChild (oregistrerad)

Jag skall till New York i helgen och funderar på att köpa en akustisk stålsträngad gitarr nu när dollarn är låg. Någon som känner till om priserna är bra i NY och som kan tipsa om en bra gitarraffär. Min budget ligger på 4- 5 000 SEK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej! Jag har inga egna tips på butiker, det finns andra som har bättre koll på det. Däremot vet jag att profilen "musik" här på forumet har mycket positivt att säga om Yamaha FG750S. Se hans tråd och minirecension i denna tråd.

EDIT: Se även följande trådar för affärer:

* musikaffär i new york

* Red House Painters inlägg i tråden Gibson Elgitarr: Standard eller Classic?

Redigerat av Olsberg
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Mandolin Bros* är världens näst bästa gitarraffär, tyvärr har dom kanske inget direkt stort sortiment i budgetklassen, men är man det minsta intresserad av akustiska gitarrer och är i New York är resan ut till Staten Island verkligen värt besväret, dessutom är det en jäkligt kul utflyckt att ta sig av Madhattan! 🙂😳😆 (Jag har handlat av dom flera gånger och innehavarna är hur trevliga som helst!)

Skall du köpa en budgetgitarr (instrument under 10KKr) så kan du lika gärna göra det i sverige och då gäller garantin om något skulle hända, det kan man inte vara helt säker på om man köper i USA!

/ptr

*Världens bästa gitarraaffär är givetvis George Gruhn Guitars i Nashville, Tn! 😉

Redigerat av ptr
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
PChild (oregistrerad)

Det blev en Guild GAD 40 CEN från Manny´s på 42 st. Trots att man torskar på garantier m.m. så är priset så pass mycket bättre att jag även i denna prisklass tycker att man gör bra köp i US. 4 600 kr för gitarr + case (714 dollar ink. skatt) mot ca 8 700 på musikbörsen enligt deras hemsida!

Redigerat av PChild
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Har du varit där nu? Vad blev tull- och momskostnaderna? Ännu har ju inte förslaget om höjda gränser (till cirka 4600 SEK) genomförts.

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

PChild (oregistrerad)

Jag smet genom tullen med en bra historia på lager om att jag hade haft med mig guran till US. Inte en tullare så långt ögat såg. Så den enda moms jag betalade var den i NY State på 8 %.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Jag skall till New York i helgen och funderar på att köpa en akustisk stålsträngad gitarr nu när dollarn är låg. Någon som känner till om priserna är bra i NY och som kan tipsa om en bra gitarraffär. Min budget ligger på 4- 5 000 SEK.

det finns en grym vid union square. var där förra veckan. monstermånga guror. kommer dock ej ihåg vad den hette hehe

kan vara bra till någon som åker dit eftersom du antagligen redan kommit hem

Redigerat av devetdu
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Hejsan.

Skall åka till New York i slutet av April och tänkte där köpa en gitarr.

Någon som har bra tips på butiker på manhattan?

vore tacksam för svar.

På 48th Street /Broadway ligger både Sam Ash och Manny's. Trevliga butiker.

/Chris

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Tjena!

syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite .

min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ??

mvh simon

Hej

Guitarcenter och samash är stora kedjor som finns representerade i New York. Kolla in de exakta adresserna på guitarcenter.com och samash.com.

MVH Staffan

Redigerat av Directsound
Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite .

min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ??

mvh simon

Hej

Guitarcenter och samash är stora kedjor som finns representerade i New York. Kolla in de exakta adresserna på guitarcenter.com och samash.com.

MVH Staffan

Man tackar !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena!

syrran ska över till USA nu i april och hade tänkt att utnyttja situationen lite .

min fråga är, vad finns det för musikaffärer i New York ??

mvh simon

Hej

Guitarcenter och samash är stora kedjor som finns representerade i New York. Kolla in de exakta adresserna på guitarcenter.com och samash.com.

MVH Staffan

Hur är det med flygtransporten, när man väl har hämtat guran , har hört att det kan vara lite problematiskt. Vill ju inte sätta syrran i nån knipa 😄

Kan man få dem att lägga undan gitarren innan ,så det bara är att hämta ut den?

mvh simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...