Jump to content
Annons

Digi 001 köpes


alekks

Recommended Posts

Hallå,

nu är det lite halvbråttom, har dragit ut på att införskaffa mig ett ljudkort inför mitt skolprojekt.

Det jag behöver är egentligen ljudkort med preamps, som ger fantommatning.

Grejen som får mig att vilja ha Digi 001 är väl främst p.g.a. priset och (enligt mig själv) fördelen att man får med Pro Tools (LE). Jag kommer inte använda ljudkortet till annat än heminspelning och främst akustiska inspelningar, så som sång, gitarr o.s.v.

Har ni rekommendationer om andra ljudkort/interface som ligger i samma prisintervall (1500 - 2000 kr) som digi 001, kom gärna med tips och sådant.

Vill ni bli av med erat Digi 001 så kan ni nå mig via mail: alekks@gmail.com

eller per telefon: 0704026707, ni når mig säkrast efter 12.00.

Tack på förhand.

//MVH alekks

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

001-an börjar bli till åren. Funkar inte med modernare versioner av PT. Har ett "moderkort" som skall monteras i datorn och som inte passar modernare datorer. Vet du vad du gör så kan det vara utmärkt.

Är det just PT LE du vill ha, kolla MBox, även originalversion var helt OK tycker jag, www.vendolin.se eller blocket.se

G.

Link to comment
Dela på andra sajter

001an har bara två mickingångar, så den är egentligen inget vettigt alternativ i dagsläget.

Jag kollade nämnda vendolin, och där fanns en m-box för 1500, modernare, kompatiblare och flyttbart.

Tyvärr tror jag inte du kan hitta ett interface med så många kanaler för den pengen,

om inte turen slår till vill säga..

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Det är inte mer än två mick-ingångar jag behöver då jag kommer micka en akustisk gura och min egna stämma. Mer behöver jag inte här hemma. Dessutom har jag inte fler än två mickar här hemma. Att 001:an har ett PCI-kort vet jag, lite därför jag vill ha det också. Känns lite genuinare på något sätt... ^^

Då jag använder äldre versioner av PT i skolan så spelar det inte någon roll, tycker inte att det är något jag missar på de nyare versionerna.

Behöver heller inte vara flyttbart då något annat ställe jag behöver inspelningsutrustning är i replokalen, och där har vi redan grejer.

Jag har varit och smyg-kollat på m-boxar men jag tycker ändå att dem som ligger i 001:ans prisklass är så oerhört fula, så jag vet inte var jag skulle kunna gömma den. 001:an är inte heller så himla fin, men den är tillräckligt liten (d.v.s. låg) för att man ska kunna ha den under/bakom skärmen, utan några problem. Eftersom jag ska hålla på här hemma så är det ju också en fråga om plats.

Att sätta den i ett rack är ju ännu bättre än att ta upp plats på mitt, redan, så stökiga skrivbord.

Men tack för tipsen!

Fick ett mail här om dagen och hoppas att det går vägen, för det har börjat brinna i knutarna med mitt projekt. ^^ Vem vet... kanske lägger upp något att lyssna på här på forumet sedan, så kan ni höra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...