Jump to content
Annons

"Stay" - vokal house


Lindeberg

Bra eller dåligt?  

13 röster

  1. 1. Bra eller dåligt?

    • 5 - bra
      6
    • 4
      4
    • 3
      1
    • 2
      0
    • 1 - dåligt
      0


Recommended Posts

LÅTNAMN: Stay

ARTIST/GRUPP: Stocker featuring Tony Wednesdays

GENRE: house

LÅTLÄNGD: 06:32

KOMPOSITÖR: Disco Dan / Tony Wednesdays

PRODUCENT: Disco Dan

EV. MEDVERKANDE: Inko Perä - gitarr

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 9.3 MB

LÅTLÄNK: borttaget

Ok, denna har vi jobbat med länge och nu tycker jag nog att den börjar kännas färdig.

Skulle vara väldigt roligt att höra vad folk tycker.

Man blir ju som ni vet skapligt fartblind när man mixat samma låt (med uppehåll visserligen, och med feedback från Demoniqus - tack för den förresten! - som moraliskt stöd, men ändå...) i ett par veckors tid.

Mest intresserad är jag av hur basen låter hos er som sitter på lite tjusigare monitorer än jag. Discobas uppför sig som bekant oberäkneligt.

Men självklart är allas synpunkter (på allt) välkomna.

Jag kan dra hela det tekniska om någon är intresserad.

Okej, bra eller dåligt?

Redigerat av Disco Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)
jag tycker basen känns otajt på flera ställen. Fördröjd utlösning så att säga.

Det är housemusik.

Tony Wednesdays = Danny Cort

Link to comment
Dela på andra sajter

Sitter nu och lyssnar på jobbet i små skithögtalare och det enda jag kan komma på är att basen inte hörs, men det störs man inte av direkt...det svänger på bra.

På något ställe är en "string-run" lite hög, annars..ehmm...personligen hade jag gillat rösten lite kallare än den är nu, eller omvandlat i frekvens, en dipp någonstans mellan 2 - 300hz..den känns fortfarande lite stor i förhållande till kicken( frekvensmässigt alltså, inte i volym ), och samtidigt aningen torr, trots det sköna (automatiserade 😉 )delayet. men musik kan ju göras på många olika sätt.

Jag hade gärna sett 4,5 på skalan, bara för att jag tycker som jag tycker.

Den funkar nog jäkligt bra på en klubb så som du mixat den nu..om man tänker efter..har du testat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Den funkar nog jäkligt bra på en klubb så som du mixat den nu..om man tänker efter..har du testat?

Tackar för feedback, ska undersöka eq-förslagen senare.

Inte testat ute nej. Kanske Danny kan ikväll? 😉

Ja..tror att den kan halka med i mixen, fick tag på en rippad kopia av "Idol-Eddie"'s aditionrap som jag vill testa också & setet är bara 5 timmar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle lätt kunna tänka mig den hår låten på en Hed kandi samlings platta. Kanske Beach house eller nån annan house samling dom har. Har hört att dom är väldigt intresserade av mindre och rent av osignade artister där. Frågan e bara om dom har bra avtal för nykomlingar.

I övrigt tycker jag att det var bra variation i låten och du hade en musikalisk röd tråd som inte blev för röd för att du varierade lite lätt. Tillräkligt för min smak.

Hade inte haft några problem med att köpa denna låten. Men nu gick den att ladda ner ju 😉

Så kortfattat: Flipp eller flopp......... Flipp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo basen låter snygg hos mig, lite svävande i vissa partier. Känns som den är lite hårt komprimerad, men det är den kanske inte? Sen vet jag inte om min medhörning är bättre än din.

Det är fräckt med vocodern, men man skulle gärna höra sången ren på något parti. Eftersom man anar ambience och vackra övertoner i rösten.

Annars mycket bra. Snyggt arrangerat och producerat. Extremt mysigt smask i bastrumman. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Eftersom man anar ambience och vackra övertoner i rösten.

Hehe, du har nog alltför höga tankar om Danny Cort.

:rolleyes:

Skämt åsido, jag bestämde från början att sången skulle vara vocodad rakt igenom, mest bara för att vara konsekvent.

Sen har vi funderat på att ta hjälp av nån stor och stark sångare, men det har visat sig att folk (och vi med!) gillar vocodern, så den får vara kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt vackert producerat! Gillar speciellt "parapa" (tycker jag känner igen det från någonstans?) :rolleyes:

Samplingen i början var underbar. Och jäkligt clean vocoder! Gillar din/er stil starkt! Fortsätt så! Men var kan jag ladda ned "whasabi"? Den var riktigt fet!

Link to comment
Dela på andra sajter

va fan e detta DD 🙂

Soul med housestuk

GRYMT!!!

Som vanligt utelämnar jag all teknisk analys till dem som kan.

I mina lurar och speakers kommer denna låt att få gå många gånger, och det låter bra 😏

EDIT: tur att man sparar allt för snart kommer väl en fullängdare 😲

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack allihop.

Jah har just lagt upp en ny version som jag känner mig riktigt nöjd med.

Har tagit fasta på en del feedback som framförts här och på annat håll och trixat till det lite bättre.

Kul att ni gillar. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag lagt upp final version.

Detta har jag gjort sen v1: (info eftersom det frågas efter, sorry för teknikonanerandet... 😆 )

Har skurit sången enligt tips från demonen samt lagt till ett kort modulerat delay på hela vokalspåret, de längre delayerna ligger kvar.

Sänkt och skurit lite i stråket.

Dubblerat basen med en oktaverad synt där jag skurit bort nästan all bas + lite runt 3 khz för att inte störa sången. Backat på sidechainen.

Förbättrat premastering; bättre finlir med eqn och multibandarn.

Jag är nöjd, kan inte få det bättre. Andra får remixa den vidare.

Link to comment
Dela på andra sajter

smocke (oregistrerad)

helt klart skönt beat. får mig att tänka på gamla daft punk-grejer (även air). och med tanke på att jag håller båda banden högt, så skall det ses som en komplimang. 🙂

rock on rockin'

/smocke

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Eftersom man anar ambience och vackra övertoner i rösten.

Hehe, du har nog alltför höga tankar om Danny Cort.

Så det är dc som sjunger? Snyggt!

Tack!

Det har inte ens min mamma sagt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här gjorde min kväll tror jag. Var tvungen att jobba över rejält. Skönare att kunna ha musik på då.

Jag har aldrig varit nån sån som går ut och dansar och har sig, men det här funkade bra som bakgrundsmusik på jobbet. Jobbade effektivare!

Jämfört med wasabi gillade jag att det händer mer i den här låten, och att det är fler ackord. 🙂

Nu är jag äntligen klar och ska gå hem!

*gäsp*

// David

Link to comment
Dela på andra sajter

oj.....det låter väldigt smaskigt neutralt i monitorerna också..voxen ligger bra i låten nu, o stråk-åkningarna, o gitarrerna, o basen, o vocodern..och..och..OCH KICKEN ÄR STÖRST.. 🙂

Faejn..DD&D det är ju en riktig rella-lax låt nu ju.

..och väldigt Up-front.. 😆

omvandlat i matematik blir det 5,5

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...