Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Alla har vi vÀl gjort vÄra smÄ klavertramp i skivtrÀsket?

Vilka skivor gömmer ni lÀngst in i skÄpet, utom synhÄll för sÄvÀl er sjÀlva som era gÀster?

LÄngt inne i min egen garderob ligger nÄgot sÄ depraverat som Metallicas svarta skiva och skrÀpar. Utöver denna disharmoniska styggelse sÄ förfogar jag över en en obehaglig Absolute Music 14 samt en fÀrggrann, men icke desto mindre dekadent Gyllene tider-kompilation...

Dessa tre tabbar hyser jag sÄdan avsmak för att jag inte ens kan tÀnka mig att anvÀnda dom som vare sig ölglas-underlÀgg, skÀrbrÀden eller frisbees.

NÄgon som kan övertrÀffa den trissen? Upp till bevis!

Annons
  • Svar 62
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Tja, tvÄ vinylare med Herreys e vÀl kanske inget man lÀgger fram.. Eller varför inte en cd med Lili & Sussie? Brrr..

Postat

Tips att göra med gamla skivor (vinyl) man inte lÀngre vill kÀnnas vid Àr att lÀgga skivan pÄ en typ metalskÄl (upp och ned, typ en sÄn du bakar i), gÀrna mindre Àn skivan och stÀll dem i ugnen pÄ en 70-80 grader eller vad som behövs i nÄgra minuter för att den ska smÀlta och vips sÄ har du en fiffig blomkruka med hÄl i botten för luftningen.

Fodralet kan du alltid anvÀnda som grillvirke.

OverÂŽn out

Postat

SvÄrt.....har en *(/&x#* massa skivor men fÄ som inte har Ätminstone EN lÄt som Àr vÀrd besvÀret. Hmm, hittar nÄgra hÀr pÄ rak arm ÀndÄ som jag rodnar för:

Go west - Village People

GES - Glenmark, Strömstedt och Orup

Wild wild west - Escape club

Eftersom GES-grabbarna sjunger "vill ni följa me oss vÀsterut" sÄ kan man ju undra varför all skit handlar om vÀst?

En bubblare Àr "Killar kan" - Samlingsplatta frÄn IKEA (!)

Den e det lite synd om eftersom den faktiskt Ă€r rĂ€tt bra men helt omöjlig att ha framme. InnehĂ„ller bl a Sweet chariots, Stonecake, Ray wonder och Cake, men pĂ„ omslaget Ă€r det en möbelkille som boxas 😉

Postat

Hahahaha! Ja GES övertrĂ€ffar vĂ€l Ă€ndĂ„ det mesta? 😉

(eller undertrÀffar)

Det hedrar dig!

Postat (redigerat)

Har en riktig höjdare vid namn "Mega-Core". Den Àr frÄn tiden jag gick pÄ högstadiet och lyssnade pÄ Gabber/Happy HC. Nu kan man tycka att vaddÄ jag gillade ju sÄn musik och gör faktiskt till viss del fortfarande, sÄ varför gnÀlla. Jo pÄ den hÀr skivan finns inga hÀftiga brutala gabber-ovÀsen till lÄtar utan den bestÄr mest av dunkadunka blandat med dragspel och galna hollÀndare som med över-glada röster ropar en massa konstiga hollÀndska saker. Om ni nÄgonsin kollat pÄ simpsons, tÀnk er dÄ musiken frÄn itchy & scratchy show med hollÀndsk sÄng + en distad 909-kick, och ett dragspel förstÄs. PÄ framsidan av skivan har vi en kyckling/demon med mussepigg-handskar och lite bling-bling som surfar pÄ en stÄlskiva med raketer pÄ.

Detta Àr min absolut sÀmsta skiva.

PS. Hade Ă€ven E-TypeÂŽs första skiva förut (urgha) men som tur Ă€r sĂ„lde jag den ihop med en massa andra skivor till en second-hand butik 😉

"Edit: Skivan hette Mega-core inte fun-core"

Redigerat av =[ E F ]=
Postat

Hahahaha! Ja GES övertrĂ€ffar vĂ€l Ă€ndĂ„ det mesta? 😉

(eller undertrÀffar)

Det hedrar dig!

Ehum, ja, anledningen Ă€r att jag faktiskt varit rĂ€tt svag för Orup pĂ„ den tiden han var popknĂ„pare och sen blev man medryckt av VM-bronset, Guld i USA och ja, det ena ledde till det andra..... 😄

Postat

Tror nog att mina sÀmsta skivor var "Second Self/Mood Ring" och "Song of Ireland" med nÄgra "skön"-sjungande dansbandsfarbröder. Gjorde nÄgot Ät saken och slÀngde dem. Har dock kvar hemliga byron pÄ LP nÄgonstans bland barndomsprylarna i kÀllaren.

/Dagon

Postat
Missade att skicka tillbaka skivan i tid efter att ha gÄtt med pÄ en Ànnu större nit Àn skivan i sig: Scandinavian Music Club.

Ja huga! SMC, den minns man med gĂ„shud. Inte nog med att klubben sĂ€llan hade mer bra plattor Ă€n dom 4 för priset av 1 som man introducerades med, dessutom var det ju fanimej dyrare Ă€n att köpa i affĂ€rn, man fick fel skivor som man fick skicka tillbax sjĂ€lv och man glömde avbestĂ€lla och fick betala fullpris för plattor man inte ville ha.... 😉

captain nemo (oregistrerad)
Postat

Metal for Muthas - nÄgon obskyr metalsamling

Hammond pop party med den vÀrldsberömde artisten Zygmunt Jankowski - fast det Àr en viss kultstÀmpel pÄ den plattan. Tungt spÄr - Je t'aime...

//Nemo

Postat

Jerry Williams - Did I tell you

Saken Àr inte den att jag skÀms över skivan. (Det Àr ju lÀtt att kassera den.)

Jag skĂ€ms för att jag tycker den Ă€r bra 🙂

Postat

TvĂ€rtom. Jag har gĂ€rna fullt med "pinsamma skivor" hemma, utan att skĂ€mmas. Det Ă€r ju roligt att lyssna pĂ„! 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Jag har "FrÀmling" med Carola.

Den Àr inte speciellt bra.

Postat

Lilly & Susie /"Whats the color of love" vinyl-ep.

Min första alldeles egna skiva, har haft sin givna plats i skivhyllan

sedan -90(tror jag).

Postat

Hade en mörk period under början av 90-talet dÄ jag tyckte det var riktigt tufft med eurodisco. Artister som Pandora och sÄnt dÀr finns nÄgonstans i nÄn lÄda pÄ förÀldrarnas vind.. huuuuh.

Postat

just det ...glömde....DAVID HASSELHOFF, köpte 😄 den nĂ€r jag var 15 eller nĂ„t ( I'm looking for freedom) tokbra lĂ„t pĂ„ den tiden.... :rolleyes:😕😄

Postat

Hade en period som hÄrdrockare innan jag upptÀckte att det faktiskt fanns annat att lyssna pÄ... SÄ jag har nÄgra hemska vinyler liggande hemma hos mamma och pappa:

Scorpions "Savage amusement"

Bon Jovi "Slippery when wet"

John Norum ???

Status Quo typ greatest hits eller nĂ„t 😕

(Har nĂ„gra med Mötley CrĂŒe ocksĂ„, men de kan jag faktiskt fĂ„ ut nĂ„t av fortfarande.)

Ja, och sÄ förstÄs:

Jive Bunny and the Mastermixers 3 singlar och en LP -Say no more.... :rolleyes:

Annars har jag inte nĂ„t jag direkt skĂ€ms för i skivhyllan hemma. Skulle va den dĂ€r "Top hits 94" (=eurodisco för hela slanten) dĂ„, men den tror jag faktiskt att jag fick i present, sĂ„ den rĂ€knas vĂ€l inte...? 😄

Postat

Michael Jackson - Dangerous (pÄ dubbel LP)

Jag var förtjust i Black Or White videon dÄ McCaulkin(?) drog fram elgitarren och skickade sin far genom taket. Jag var sju eller Ätta Är, sÄ...

/MvH Rickard Gerthsson

Postat

Äh kom igen! Det finns inget att skĂ€mmas för nĂ€r det gĂ€ller skivor. Hur dĂ„ligt den Ă€n Ă€r sĂ„ kan man alltid ta fram dom pĂ„ fyllan och garva Ă„t dom! Men.....skulle jag skĂ€mmas för nĂ„got 🙂 sĂ„ Ă€r det nog diverse svenska plattor frĂ„n tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc...

Postat
Michael Jackson - Dangerous (pÄ dubbel LP)

Det Àr ju en bra skiva juh!

Lite pinsamt Ă€r det Ă€ndĂ„ nĂ€r man förfestar hos Robert och han sĂ€tter pĂ„ Ronny o Ragge och verkligen försvarar musiken 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat
Men.....skulle jag skĂ€mmas för nĂ„got 🙂 sĂ„ Ă€r det nog diverse svenska plattor frĂ„n tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc...

LĂ€gg av!

Midi, Maxi & Efti var grymma!

Mest underskattade i svensk pophistoria.

Microlab (oregistrerad)
Postat

"Heaven" med Bryan Adams och "Neverending story" med Limahl. PĂ„ maxi.

NÄja, jag köpte dem för ett (nja tvÄ var det nog) DJ gig nÄgon gÄng pÄ 80-talet. Tror att jag kanske kan ha "I just called to say I love you" med Stevie Wonder nÄnstans ocksÄ. Av samma anledning.

Om jag inte har kastat dem.

Fast man vet ju aldrig, vissa skivor börjar man ju tycka om efter ett tag. Eller sĂ„ blir de kult. 😕

Postat (redigerat)
TvĂ€rtom. Jag har gĂ€rna fullt med "pinsamma skivor" hemma, utan att skĂ€mmas. Det Ă€r ju roligt att lyssna pĂ„!  😕

Jo men alltsĂ„.... Uppenbart DÅLIGA kinky-skivor Ă€r ju inte pinsamma, dom Ă€r ju t.o.m skojiga! 😄

Jag syftar pÄ dom dÀr andra plattorna som man, vid nÄgot tillfÀlle av fullstÀndig dÄrskap och förblindelse, köpte för att man faktiskt tyckte det var bra!

T.ex. en skiva med Per Gessle Àr ju inte det minsta rolig, bara purt pinsam.

Redigerat av Henke
Postat

mÄnga artister ni nÀmner som pinsamma tycker jag inte alls skulle vara pinsamt att ha i min skivsamling...

PS. Nattvaktaren: Du behöver inte kommentera detta inlÀgg. tack pÄ förhand DS

Danny Cort (oregistrerad)
Postat
Men.....skulle jag skĂ€mmas för nĂ„got 😛 sĂ„ Ă€r det nog diverse svenska plattor frĂ„n tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc...

LĂ€gg av!

Midi, Maxi & Efti var grymma!

Mest underskattade i svensk pophistoria.

Yep.

Spelas fortfarande pÄ klubbar i London & NY.

Alexander Bard Àr dessutom en av vÄra största lÄtskrivare & producenter. Min MM&E LP har jag i hyllan för mintconditionskivor. Och ett sönderspelat ex.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.