Henke Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Alla har vi vÀl gjort vÄra smÄ klavertramp i skivtrÀsket? Vilka skivor gömmer ni lÀngst in i skÄpet, utom synhÄll för sÄvÀl er sjÀlva som era gÀster? LÄngt inne i min egen garderob ligger nÄgot sÄ depraverat som Metallicas svarta skiva och skrÀpar. Utöver denna disharmoniska styggelse sÄ förfogar jag över en en obehaglig Absolute Music 14 samt en fÀrggrann, men icke desto mindre dekadent Gyllene tider-kompilation... Dessa tre tabbar hyser jag sÄdan avsmak för att jag inte ens kan tÀnka mig att anvÀnda dom som vare sig ölglas-underlÀgg, skÀrbrÀden eller frisbees. NÄgon som kan övertrÀffa den trissen? Upp till bevis!
Rix Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Tja, tvÄ vinylare med Herreys e vÀl kanske inget man lÀgger fram.. Eller varför inte en cd med Lili & Sussie? Brrr..
belial Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Tips att göra med gamla skivor (vinyl) man inte lÀngre vill kÀnnas vid Àr att lÀgga skivan pÄ en typ metalskÄl (upp och ned, typ en sÄn du bakar i), gÀrna mindre Àn skivan och stÀll dem i ugnen pÄ en 70-80 grader eller vad som behövs i nÄgra minuter för att den ska smÀlta och vips sÄ har du en fiffig blomkruka med hÄl i botten för luftningen. Fodralet kan du alltid anvÀnda som grillvirke. OverŽn out
hammagrella Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 SvĂ„rt.....har en *(/&x#* massa skivor men fĂ„ som inte har Ă„tminstone EN lĂ„t som Ă€r vĂ€rd besvĂ€ret. Hmm, hittar nĂ„gra hĂ€r pĂ„ rak arm Ă€ndĂ„ som jag rodnar för: Go west - Village People GES - Glenmark, Strömstedt och Orup Wild wild west - Escape club Eftersom GES-grabbarna sjunger "vill ni följa me oss vĂ€sterut" sĂ„ kan man ju undra varför all skit handlar om vĂ€st? En bubblare Ă€r "Killar kan" - Samlingsplatta frĂ„n IKEA (!) Den e det lite synd om eftersom den faktiskt Ă€r rĂ€tt bra men helt omöjlig att ha framme. InnehĂ„ller bl a Sweet chariots, Stonecake, Ray wonder och Cake, men pĂ„ omslaget Ă€r det en möbelkille som boxas đ
Henke Postat 7 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 7 september 2004 GES - Glenmark, Strömstedt och Orup Hahahaha! Ja GES övertrĂ€ffar vĂ€l Ă€ndĂ„ det mesta? đ (eller undertrĂ€ffar) Det hedrar dig!
TonyHEX Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 (redigerat) Har en riktig höjdare vid namn "Mega-Core". Den Ă€r frĂ„n tiden jag gick pĂ„ högstadiet och lyssnade pĂ„ Gabber/Happy HC. Nu kan man tycka att vaddĂ„ jag gillade ju sĂ„n musik och gör faktiskt till viss del fortfarande, sĂ„ varför gnĂ€lla. Jo pĂ„ den hĂ€r skivan finns inga hĂ€ftiga brutala gabber-ovĂ€sen till lĂ„tar utan den bestĂ„r mest av dunkadunka blandat med dragspel och galna hollĂ€ndare som med över-glada röster ropar en massa konstiga hollĂ€ndska saker. Om ni nĂ„gonsin kollat pĂ„ simpsons, tĂ€nk er dĂ„ musiken frĂ„n itchy & scratchy show med hollĂ€ndsk sĂ„ng + en distad 909-kick, och ett dragspel förstĂ„s. PĂ„ framsidan av skivan har vi en kyckling/demon med mussepigg-handskar och lite bling-bling som surfar pĂ„ en stĂ„lskiva med raketer pĂ„. Detta Ă€r min absolut sĂ€msta skiva. PS. Hade Ă€ven E-TypeÂŽs första skiva förut (urgha) men som tur Ă€r sĂ„lde jag den ihop med en massa andra skivor till en second-hand butik đ "Edit: Skivan hette Mega-core inte fun-core" Redigerat 7 september 2004 av =[ E F ]=
hammagrella Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 GES - Glenmark, Strömstedt och Orup Hahahaha! Ja GES övertrĂ€ffar vĂ€l Ă€ndĂ„ det mesta? đ (eller undertrĂ€ffar) Det hedrar dig! Ehum, ja, anledningen Ă€r att jag faktiskt varit rĂ€tt svag för Orup pĂ„ den tiden han var popknĂ„pare och sen blev man medryckt av VM-bronset, Guld i USA och ja, det ena ledde till det andra..... đ
Björn Olsberg Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 ...Niklas Strömstedt - Om! (1990) Missade att skicka tillbaka den oönskade skivan i tid efter att ha gÄtt med pÄ en Ànnu större nit: Scandinavian Music Club.
Dagon Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Tror nog att mina sÀmsta skivor var "Second Self/Mood Ring" och "Song of Ireland" med nÄgra "skön"-sjungande dansbandsfarbröder. Gjorde nÄgot Ät saken och slÀngde dem. Har dock kvar hemliga byron pÄ LP nÄgonstans bland barndomsprylarna i kÀllaren. /Dagon
hammagrella Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Missade att skicka tillbaka skivan i tid efter att ha gĂ„tt med pĂ„ en Ă€nnu större nit Ă€n skivan i sig: Scandinavian Music Club. Ja huga! SMC, den minns man med gĂ„shud. Inte nog med att klubben sĂ€llan hade mer bra plattor Ă€n dom 4 för priset av 1 som man introducerades med, dessutom var det ju fanimej dyrare Ă€n att köpa i affĂ€rn, man fick fel skivor som man fick skicka tillbax sjĂ€lv och man glömde avbestĂ€lla och fick betala fullpris för plattor man inte ville ha.... đ
Musiker Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 TvÄ Britney Spears plattor, ja, jag vet, det Àr helt fruktansvÀrt hemskt!!!!!!!!!!
captain nemo (oregistrerad) Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Metal for Muthas - nÄgon obskyr metalsamling Hammond pop party med den vÀrldsberömde artisten Zygmunt Jankowski - fast det Àr en viss kultstÀmpel pÄ den plattan. Tungt spÄr - Je t'aime... //Nemo
freddie Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Jerry Williams - Did I tell you Saken Ă€r inte den att jag skĂ€ms över skivan. (Det Ă€r ju lĂ€tt att kassera den.) Jag skĂ€ms för att jag tycker den Ă€r bra đ
tomazopantera Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Say, say , say med Michael Jacksson och Paul McCartney Àr inte nÄgot som man skryter över?
Linus Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 TvĂ€rtom. Jag har gĂ€rna fullt med "pinsamma skivor" hemma, utan att skĂ€mmas. Det Ă€r ju roligt att lyssna pĂ„! đ
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Jag har "FrÀmling" med Carola. Den Àr inte speciellt bra.
Bobbo V Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Lilly & Susie /"Whats the color of love" vinyl-ep. Min första alldeles egna skiva, har haft sin givna plats i skivhyllan sedan -90(tror jag).
VacUm Postat 7 september 2004 Postat 7 september 2004 Hade en mörk period under början av 90-talet dÄ jag tyckte det var riktigt tufft med eurodisco. Artister som Pandora och sÄnt dÀr finns nÄgonstans i nÄn lÄda pÄ förÀldrarnas vind.. huuuuh.
Egghuvud Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 "Telia presenterar Arvingarna". Men jag fick den och jag svÀr jag svÀr att jag aldrig har hört den Jag har svÄrt att kasta skivor...
alexfree Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 just det ...glömde....DAVID HASSELHOFF, köpte đ den nĂ€r jag var 15 eller nĂ„t ( I'm looking for freedom) tokbra lĂ„t pĂ„ den tiden.... đđ
android Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Hade en period som hĂ„rdrockare innan jag upptĂ€ckte att det faktiskt fanns annat att lyssna pĂ„... SĂ„ jag har nĂ„gra hemska vinyler liggande hemma hos mamma och pappa: Scorpions "Savage amusement" Bon Jovi "Slippery when wet" John Norum ??? Status Quo typ greatest hits eller nĂ„t đ (Har nĂ„gra med Mötley CrĂŒe ocksĂ„, men de kan jag faktiskt fĂ„ ut nĂ„t av fortfarande.) Ja, och sĂ„ förstĂ„s: Jive Bunny and the Mastermixers 3 singlar och en LP -Say no more.... Annars har jag inte nĂ„t jag direkt skĂ€ms för i skivhyllan hemma. Skulle va den dĂ€r "Top hits 94" (=eurodisco för hela slanten) dĂ„, men den tror jag faktiskt att jag fick i present, sĂ„ den rĂ€knas vĂ€l inte...? đ
punkrockdude Postat 8 september 2004 Postat 8 september 2004 Michael Jackson - Dangerous (pÄ dubbel LP) Jag var förtjust i Black Or White videon dÄ McCaulkin(?) drog fram elgitarren och skickade sin far genom taket. Jag var sju eller Ätta Är, sÄ... /MvH Rickard Gerthsson
Pellesnusk Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Ăh kom igen! Det finns inget att skĂ€mmas för nĂ€r det gĂ€ller skivor. Hur dĂ„ligt den Ă€n Ă€r sĂ„ kan man alltid ta fram dom pĂ„ fyllan och garva Ă„t dom! Men.....skulle jag skĂ€mmas för nĂ„got đ sĂ„ Ă€r det nog diverse svenska plattor frĂ„n tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc...
MusicGene Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Michael Jackson - Dangerous (pĂ„ dubbel LP) Det Ă€r ju en bra skiva juh! Lite pinsamt Ă€r det Ă€ndĂ„ nĂ€r man förfestar hos Robert och han sĂ€tter pĂ„ Ronny o Ragge och verkligen försvarar musiken đ
nattvaktaren (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Men.....skulle jag skĂ€mmas för nĂ„got đ sĂ„ Ă€r det nog diverse svenska plattor frĂ„n tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc... LĂ€gg av! Midi, Maxi & Efti var grymma! Mest underskattade i svensk pophistoria.
Microlab (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 "Heaven" med Bryan Adams och "Neverending story" med Limahl. PĂ„ maxi. NĂ„ja, jag köpte dem för ett (nja tvĂ„ var det nog) DJ gig nĂ„gon gĂ„ng pĂ„ 80-talet. Tror att jag kanske kan ha "I just called to say I love you" med Stevie Wonder nĂ„nstans ocksĂ„. Av samma anledning. Om jag inte har kastat dem. Fast man vet ju aldrig, vissa skivor börjar man ju tycka om efter ett tag. Eller sĂ„ blir de kult. đ
Henke Postat 10 september 2004 TrĂ„dstartare Postat 10 september 2004 (redigerat) TvĂ€rtom. Jag har gĂ€rna fullt med "pinsamma skivor" hemma, utan att skĂ€mmas. Det Ă€r ju roligt att lyssna pĂ„! đ Jo men alltsĂ„.... Uppenbart DĂ LIGA kinky-skivor Ă€r ju inte pinsamma, dom Ă€r ju t.o.m skojiga! đ Jag syftar pĂ„ dom dĂ€r andra plattorna som man, vid nĂ„got tillfĂ€lle av fullstĂ€ndig dĂ„rskap och förblindelse, köpte för att man faktiskt tyckte det var bra! T.ex. en skiva med Per Gessle Ă€r ju inte det minsta rolig, bara purt pinsam. Redigerat 10 september 2004 av Henke
MusicGene Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 mÄnga artister ni nÀmner som pinsamma tycker jag inte alls skulle vara pinsamt att ha i min skivsamling... PS. Nattvaktaren: Du behöver inte kommentera detta inlÀgg. tack pÄ förhand DS
Danny Cort (oregistrerad) Postat 10 september 2004 Postat 10 september 2004 Men.....skulle jag skĂ€mmas för nĂ„got đ sĂ„ Ă€r det nog diverse svenska plattor frĂ„n tidigt 90-tal: Lili&susie, Alban, Midi maxi efti, etc... LĂ€gg av! Midi, Maxi & Efti var grymma! Mest underskattade i svensk pophistoria. Yep. Spelas fortfarande pĂ„ klubbar i London & NY. Alexander Bard Ă€r dessutom en av vĂ„ra största lĂ„tskrivare & producenter. Min MM&E LP har jag i hyllan för mintconditionskivor. Och ett sönderspelat ex.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.