Jump to content
Annons

Zman - Atari Monologue EP


Zamn

Får man använda Ejay 1.0 till att göra låtar?  

26 röster

  1. 1. Får man använda Ejay 1.0 till att göra låtar?

    • Ja
      8
    • Nej
      14


Recommended Posts

Zamn.. spelar du fortfarande Q2?

Nej, inte på länge, men funderar på att börja lira igen.

Hur visste du att jag spelade Q2 🙂

dbd: Jag har slutat ta illa upp överhuvud taget. Det går inte göra mig arg med konstruktiv kritik. Möjligen med personangrepp utan relevans till det man kritiserar 😛 Om du säger att det suger så är det ok, men utveckla gärna lit eom du orkar, eftersom jag faktiskt gillar låtarna på en del sätt. Sen tycker jag att mycket i dom är pinsamt också... Fast jag gilalr speciellt The dark, den är suggestiv och mysig och följsam på något sätt. Blev stolt över hur jag lyckades få jim's röst hyfsat integrerad... var (är) ju inte så bra på sånt här (på den tiden)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sluta klaga på E-jay. Själv har man suttit i flera år ända från början till slut på

E-jay karriären, och på den tiden lärde jag mig hur mycket som helst om mixning mm. När man känner att man är redo går man över till ett mer komplicerat program.

Men jag tycker inte man ska livnära sig på att göra kommersiel musik i E-jay, det är ett program som man ska ha kul i för sig själv!

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
Sluta klaga på E-jay. Själv har man suttit i flera år ända från början till slut på

E-jay karriären,

Har du suttit med E-Jay i flera år?

Hur går karriären då? 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är imponerad av att du lyckats hålla dig ur den här tråden så länge nattvaktaren 😄

Nej, man gör nopg ingen karriär med Ejay, jag tror inte jag lärde mig nåt heller på mina 3 försök tyvärr 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar bara att jag satt med Dance ejay 1, 2 och 3. Vad var det, 2 år och jag var 11-12 år när jag började, man ger sig inte in i komplicerade saker då, Ejay var nog komplicerat, och nu, 6-7 år senare satsar man på mer komplicerade grejer...

Jag säger bara att det är ett bra program att börja på om man är under 15 tex..

Redigerat av Dj Mainstream
Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

tjae va ska man säga, det är ejay...det låter piss helt enkelt (ärlighet varar längst) 😆

imo är ejay ett av dom största brotten mot mänskligheten (tillsammans med ghünter och diverse dokusåpor bland annat)

känns konstigt att man för ca. 6 år sen satt å va helt begaistrad över hur bra ens låtar va som man gjort i ejay *ryser* 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

tjae va ska man säga, det är ejay...det låter piss helt enkelt (ärlighet varar längst) 😛

imo är ejay ett av dom största brotten mot mänskligheten (tillsammans med ghünter och diverse dokusåpor bland annat)

känns konstigt att man för ca. 6 år sen satt å va helt begaistrad över hur bra ens låtar va som man gjort i ejay *ryser* 🙂

Men du.. om du bara startar MOHAA som vanligt via Start menyn, går in under Multiplayer, Join game, Internet game (om jag minns rätt), får du inte upp en lista med aktiva servers då? Det är därifrån jag går in. Sen får man bara se till att man går in på samma (man kan ange ip:port manuellt oxå). Eller väljer någon av oss att sätta upp en server (läs: start network game istf join network game).

Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)
tjae va ska man säga, det är ejay...det låter piss helt enkelt (ärlighet varar längst) 😛

imo är ejay ett av dom största brotten mot mänskligheten (tillsammans med ghünter och diverse dokusåpor bland annat)

känns konstigt att man för ca. 6 år sen satt å va helt begaistrad över hur bra ens låtar va som man gjort i ejay *ryser* 🙂

Men du.. om du bara startar MOHAA som vanligt via Start menyn, går in under Multiplayer, Join game, Internet game (om jag minns rätt), får du inte upp en lista med aktiva servers då? Det är därifrån jag går in. Sen får man bara se till att man går in på samma (man kan ange ip:port manuellt oxå). Eller väljer någon av oss att sätta upp en server (läs: start network game istf join network game).

Är du full Hacke?

Som en kastrull?

Link to comment
Dela på andra sajter

tjae va ska man säga, det är ejay...det låter piss helt enkelt (ärlighet varar längst) 😉

imo är ejay ett av dom största brotten mot mänskligheten (tillsammans med ghünter och diverse dokusåpor bland annat)

känns konstigt att man för ca. 6 år sen satt å va helt begaistrad över hur bra ens låtar va som man gjort i ejay *ryser* 🙂

Men du.. om du bara startar MOHAA som vanligt via Start menyn, går in under Multiplayer, Join game, Internet game (om jag minns rätt), får du inte upp en lista med aktiva servers då? Det är därifrån jag går in. Sen får man bara se till att man går in på samma (man kan ange ip:port manuellt oxå). Eller väljer någon av oss att sätta upp en server (läs: start network game istf join network game).

Är du full Hacke?

Som en kastrull?

Haha...ehh..uhhh... hur fan gick det där till?? Det där svarade jag ju i en heeeeelt annan tråd... 😛 får hoppas det är jag som är korrupt snarare än forumsdatabasen. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha...ehh..uhhh... hur fan gick det där till?? Det där svarade jag ju i en heeeeelt annan tråd... 😛 får hoppas det är jag som är korrupt snarare än forumsdatabasen. 🙂

hahaha, Hacke, håll reda på termometer och penna när du är förkyld 😉

Ejay är det bästa som finns av musikprogram

alla megastudios använder det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha...ehh..uhhh... hur fan gick det där till?? Det där svarade jag ju i en heeeeelt annan tråd...  😛 får hoppas det är jag som är korrupt snarare än forumsdatabasen. 🙂

hahaha, Hacke, håll reda på termometer och penna när du är förkyld 😉

Hehe, jag förmodar det där skämtet funkar bäst med förutsättning att man använder febertempen the old-fashion-way... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)

du fick mig förvirrad ungefär halvvägs in i posten innan jag insåg att det var ett fett misstag bara 😉

stop scaring me like that, trodde du skulle lläxa upp mig en gång för alla eller nått i den stilen 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menar bara att jag satt med Dance ejay 1, 2 och 3. Vad var det, 2 år och jag var 11-12 år när jag började, man ger sig inte in i komplicerade saker då, Ejay var nog komplicerat, och nu, 6-7 år senare satsar man på mer komplicerade grejer...

Jag säger bara att det är ett bra program att börja på om man är under 15 tex..

bara ditt namn får mej att inte ta dej seriöst.... whistle.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du.. om du bara startar MOHAA som vanligt via Start menyn, går in under Multiplayer, Join game, Internet game (om jag minns rätt), får du inte upp en lista med aktiva servers då? Det är därifrån jag går in. Sen får man bara se till att man går in på samma (man kan ange ip:port manuellt oxå). Eller väljer någon av oss att sätta upp en server (läs: start network game istf join network game).

🙂 ..du måste ha gjort som jag..haft två svarsfönster öppna samtidigt, råkat stänga den ena och sen inte tittat på vad som frågades i den andra...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du.. om du bara startar MOHAA som vanligt via Start menyn, går in under Multiplayer, Join game, Internet game (om jag minns rätt), får du inte upp en lista med aktiva servers då? Det är därifrån jag går in. Sen får man bara se till att man går in på samma (man kan ange ip:port manuellt oxå). Eller väljer någon av oss att sätta upp en server (läs: start network game istf join network game).

😆 ..du måste ha gjort som jag..haft två svarsfönster öppna samtidigt, råkat stänga den ena och sen inte tittat på vad som frågades i den andra...

..jag tror som du tror.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag måste säga att det jag har hört helt klart håller måttet. Att du använt E-jay stör inte det minsta. Det är ju ett begränsat program, men inte utan viss potential. Så hur lätt det än var att göra dessa låtarna så tycker jag att det låter bra... En tvåa kanske? Visst skulle det funkat på nått privat party med yngre tonåringar. 🙂 På allvar. Och om du lagt in vissa element i t ex Reason och biffat till det och så vidare... ja varför inte? Det hade säkert kunnat passa in i nån ny futuristisk film från Hollywood.

Jobba på! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

vizay (oregistrerad)
Jag måste säga att det jag har hört helt klart håller måttet. Att du använt E-jay stör inte det minsta. Det är ju ett begränsat program, men inte utan viss potential. Så hur lätt det än var att göra dessa låtarna så tycker jag att det låter bra... En tvåa kanske? Visst skulle det funkat på nått privat party med yngre tonåringar. 🙂 På allvar. Och om du lagt in vissa element i t ex Reason och biffat till det och så vidare... ja varför inte? Det hade säkert kunnat passa in i nån ny futuristisk film från Hollywood.

Jobba på! 😆

ursäkta men...e du full eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

Du där ovan... Håll dina fördomsfulla tankar för dig själv hörrödudu... 😛

Nä, ursäkta men jag kunde inte låta bli.

Personligen måste jag säga att det inte är helt fel. Spelar ingen roll vad ni andra tycker, och det spelar ingen roll hur musiken kommit till. Tack och lov, då är väl ändå poängen med musiken förlorad? Hur många av de stora låtarna idag använder inte tonnvis av just samplingar och loopar till exempel?

Och vad gäller mitt utlåtande om att det skulle kunna passa som filmmusik i en viss typ av filmer... det säger kanske en del om mitt tycke för såna filmer... 🙂

Men visst. En tvåa. Varför inte.. allt är relativt. Man har ju faktiskt olika utgångspunkter och referenser.. tänk om jag kanske jämför med andra E-jay låtar jag hört... 😆

Ha det najs.//Smulan

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...