Jump to content
Annons

DXi/DXi2 i sx2.


Slackerboy

Recommended Posts

Annons

Hmmm,trist att man inte fått respons på detta. Dvs det jag är ute efter är om det går att använda dxi instrument i sx2. Om så är fallet behövs ngn wrapper (omvandlare) för att det skall fungera,eller är det så att endast dx fx kan användas? Ngn erfaren cubase användare borde ha koll på detta. Tack på förhand.

PS: Jag har scannat manualen fett efter ngn vettig förklaring på detta men endast hittat förklaringarna kring hur man använder dx fx i sx.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så vitt jag vet så er det ej möjligt att köra DXi i Cubase, det kan dock finnas någon wrapper som klarar detta men jag har ingen koll på dem. Cubase har en egen wrapper för att kunna köra DX effekter, dock hanterar inte denna automation vilket kan vara lite plågsamt. Titta i din VSTPlugins katalog så hittar du en vst-dx.dll eller något liknande. Inte säker på vad den heter, detta är dock om jag förstått det rätt den wrapper som följer med Cubase.

Jag kan ta en lite närmare titt på detta och se om jag lyckas luska ut något. Tills dess vore det dock väldigt trevligt om någon som har mer info om detta kunde slänga in ett inlägg eller två.

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Uj uj.. vad snabb jag var 😳

http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/053363.html

http://forum.cubase.net/forum/Forum2/HTML/053356.html

Där har du två inte så roliga länkar. Tyvärr är det så att Cubase ej stöder DXi och det verkar även som att de inte tänkt att stödja det framöver. Jag körde även lite sökningar på wrappers, bl.a. på kvr-vst men även google, evreka och liknande. Men det verkar inte finnas någon egentlig wrapper för DX/DXi till VST/VSTi. Det är ju också otroligt synd att DX automatisering ej stöds 😎

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Suuuurt. Hade hittat ett flöjt plug som jag tyckte såg coolt ut,fanns dock bara som dxi.. =/ Aja,det kan ju hända att det finns en lösning alt ngt annat plug som även är vsti. Tackar för hjälpen dock,ja samt kan ju lägga till att jag tänker spana in din trum maskin =) *saknar dock fler med step seq inbyggd*

Link to comment
Dela på andra sajter

SmartFlute antar jag att du menar, jo den kan nog vara skoj. Är väl en av de enda DXi plugins som inte finns som VSTi. Om man bortser från det som följer med olika versioner av Cakewalk d.v.s. Cyclone, PSYN, DS964, Dreamstation o.s.v.

Angående inbyggda sequencers så är jag sån att jag enbart tycker att Pianoroll funkar riktigt bra för trumprogrammering. Detta eftersom jag vill ha full koll på notlängd, upplösning och liknande. Jag har en viss förmåga att jobba mot 64'e delar för att kunna göra retrigs 🙂

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...