Jump to content
Annons

Rösta i Studio Forums Sound-alike-festival #17 2007


Carl Cadello

Recommended Posts

ok, ska av ge mina poäng, ganska svårt denna gång.

börjar med att ge mina låtar lägsta poängen:

1 poäng måste ju gå till min GT låt sommar igen, hann inte lägga så mycket tid på mixning och annat som hade behövts så den skickade jag mest in för att bli av med den.

2 poäng till nr8 min ramones låt she´s Gone (fel döpt till Ny Ozone), blev inte helt nöjd med mixen och bajenuffe hjälpte mig med sången.

3 poäng låt nr.3 lät mist som kraftwerk i mitt tycke.

4 poäng nr2 play my game kraftwerk är ju inte min bag men denna låt var jobbiga att lyssna på (precis som kraftwerk)

5 poäng nr.6 kraftwerk är ju inte min bag men denna låt var jobbiga att lyssna på (precis som kraftwerk)

6 poäng nr 1 var också likt kraftwerk i mitt tycke

7 poäng till nr.9 ska man härma ramones bör man välja det bra låtarna, som Riverdales sa: det 3 bästa skivorna som gjorts är Ramones 3 första. och de låter inte så här.

8 poäng tillnr4. gitarren låter hemskt i början, sången är för lågt mixad så tyvärr missar jag den roliga? texten, ramones sjunger inte på svenska. men det är ingen dålig låt och dottern sjunger bra så därför denna höga poäng.

9 poäng nr.7 låter mycket Ac/Dc för utom sången.

10 poäng nr 5. tycker det låter mycket ac/dc, även gitarr solot är bra och låter likt angus spelstil tycker jag. sången är dock inte så lik.

11 poäng går till bästa Ramones låten nr.11 Ramona, fast det påminner lite om Psychotic youth i sången.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja, då var det klart. En överlägsen vinnare vinner med två låtar. Vad jag vet är det första gången i Studios historia.

Grattis Assar! 🙂

1 - 87p, Låt 1 Assar: Concorde

2 - 69p, Låt 7 Assar:The girl's got everything

3 - 68p, Låt 3 Fidden: Fraulein Slim Line

4 - 67p, Låt 11 obba: Ramona

5 - 60p, Låt 8 sixties: She's gone

6 - 54p, Låt 9 TUFFTUFFTUFF: I don't wanna be

7 - 43p, Låt 5 JonteP: Let there be sound

8 - 42p, Låt 4 MariaCadello: Hunden

9 - 40p, Låt 6 Dr Loop: Ocean

10 - 35p, Låt 2 Carl Cadello: Play my game

11 - 18p, Låt 10 sixties: Sommar igen

Tack alla Ni som har deltagit och tack alla Ni som har röstat. 😄

Nu lämnar jag över stafettpinnen till ASSAR.

Link to comment
Dela på andra sajter

obba (oregistrerad)

Grattis Assar !

mkt tråkigt att inte fler röstade!

Vad jag kan se så har inte ens alla som lämnat in bidrag röstat, vilket i så fall är under all kritik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just hemkommen från jobbet ...

Oj, tack för det!

Jag får väl ta åt mig lite för att jag inte röstade själv, men faktum är att jag inte kunde bestämma mig. Tycker det var skitsvårt den här gången, hur man än gjorde så skulle det bli orättvist åt nåt håll. 😆

Angående "Concorde" så kan det vara kul att veta att bortsett från vocodern (=Reason) så är allt gjort med analoga hårdvarusyntar och en gammal trummaskin; Korg Polysix, Moog LP, Crumar Bit-01 och Roland TR-707.

Återstår nu att få ihop nästa forumfestival. Jag startar väl en ny tråd där förslag och idéer kan stötas och blötas. Har några lösa uppslag.

Men det får bli imorgon. Nu får det vara nog med datorer för idag.

Sov gôtt!

/ Assar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...