Jump to content
Annons

Bassdrop möjligt på VSTi?


JeePeR

Recommended Posts

Såg att någon hade hjälpt någon här på forumet ang. hur man gör ett så kallat "bassdrop" (http://www.speedyshare.com/985158986.html för er som inte förstå vad jag menar) genom att sätta ut en lägre not med en slider på, jag försökte göra likadant, men jag märkte att den inte funkar på mina plugins, så som z3ta+ & vanguard, endast på FL's orginal-kanaler, är det möjligt att få ett bassdrop på mina plugins? Eller går det att göra på ett liknande sätt, för att få ut samma effekt? Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Såg att någon hade hjälpt någon här på forumet ang. hur man gör ett så kallat "bassdrop" (http://www.speedyshare.com/985158986.html för er som inte förstå vad jag menar) genom att sätta ut en lägre not med en slider på, jag försökte göra likadant, men jag märkte att den inte funkar på mina plugins, så som z3ta+ & vanguard, endast på FL's orginal-kanaler, är det möjligt att få ett bassdrop på mina plugins? Eller går det att göra på ett liknande sätt, för att få ut samma effekt? Tack!

Hey!

Det finns två sätt att göra detta på.

1.Ljudet du använder skall vara monofont och programmerat med glide eller slide funktion. Sätt sedan ut en längre not varifrån du vill att gliden skall börja och sedan en not dit du vill glida. Anslaget på den andra noten måste komma innan avslutet på den första. Oftast kan man sedan gå in i synthen och ställa in hur lång tid gliden skall ta

2.Gör en pitch.

Sätt ut noten. Gå där efter in i note edit och hitta pitch och gör en kurva som passar.

Detta är ju enklast om man har en keyboard med pitch hjul.

Lycka till

//F

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju busenkelt att göra med FLs inbyggda syntar, som 3xOsc. Då kan du ju även använda sliden i piano rollen som är sååå mycket enklare att använda än vanlig midi-bend.

Jo men nu var det ju med VST instrumenten och inte fl:s inbyggda syntar som ville användas

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, tänk att det bara var Lonian som faktiskt läste topicen/beskrivningen, jag VET hur man gör med 3xosc, wasp, slayer osv, men jag vill veta hur man gör med VSTi's. Tackar, Plain, att pitcha är en skitbra metod! Finns det flera/enklare metoder än så?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...