Jump to content
Annons

Sätta ihop looparna?


8DEAMON8

Recommended Posts

jag skulle råda dig å anvädna 1/4 Snap! sen att du använder layer till dina loopar! funkar fin fint!🙂

Jag provade att ladda ner lite olika ljud och sedan sätta ihop så det låter bra.

Men jag vet inte hur man gör fler loopar. Och hur man får den in i någont slags spår.

hmm, och så undrar man vad dendära "Playlist"-rutan kan vara för något. När man trycker där i så kommer det fram fyrkanter som man inte riktigt förstår sig på. Det verkar vara dom som är detdära ljudet man gör på sidan där. Det är ju väldigt svårt att få dom precis efter varandra.

Hur får man alla loopar brecis brevid varandra utan några mellanrum?

Kan det bara vara en slags loop på en Pattern? Så man får göra en loop med kanske ett ljud till om man vill lägga på ljud på loopen längre in i låten? eller hur det blir.

Vad betyder dendära "Main automation"?

Vad är quantize(såg det nånstans)?

Någon som har några andra små tips som kan vara nyttiga när man håller på i FL6 ?

EDIT: När man lägger in ett ljud på en tom Sample-knapp, är ju ;,-knappen orginalljudet. När man tillexepel trycker på Z som är väldigt lågt, så är det ljudet längre än vad tillexempel P knappens ljud är. Kan man inte ändra så bara tonhöjden på ljudet ändras istället för att hastigheten(båte tempo och tonhöjd) ändras?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...