Gäst Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 (redigerat) Heej! Jag undrar över vad man behöver för att göra en mixtape? Vilka sladdar och vilket program till datorn osv Redigerat 18 juni 2007 av Gäst
Piccazzo Postat 18 juni 2007 Postat 18 juni 2007 (redigerat) Heej!Jag undrar över vad man behöver för att göra en mixtape? Vilka sladdar och vilket program till datorn osv 😉 Beror helt och håller på din utrustning. En mixtape är inget annat än kända låtar med andra artister än originalet. Men en XLR till mikrofonen , Tele till högtalarna , Strömsladd till datorn , Skärmkabel till skärmen , Midikabel till keyboard , minitele till Ipod m.m m.m Mixtape går endast att göra i Logic 7.2 eller uppåt i Macmiljö. Hoppas du föstår sarkasmen Det du bör börja med är att välja vilka låtar du vill ha på din mixtape samt vilka artister du vill ska medverka. Men det är väldigt ovanligt att man släpper Mixtape i sverige då det inte vare sig finns någon marknad eller Artister att tillgå här.Däremot är det mycket vanligt i U.S.A. Dom flesta Rappare där släpper en Skiva var annat år och därimellen 4 - 8 Mixtape skivor där dom medverkar.Dock är det oftast DJ och Producenter som spelar in och sammanställer skjälva skivan , Men vissa artister gör sina egna Mixtape. Håller precis på att sammaställa en Mixtape med lite blandade europeiska och amerikanska artister så håll ett öga öppet när den släpps så kan du köpa ett Ex. Kan vara att Mixtape betyder något annat i DJ världen ? Redigerat 18 juni 2007 av Piccazzo
Gäst Postat 19 juni 2007 Postat 19 juni 2007 Heej!Jag undrar över vad man behöver för att göra en mixtape? Vilka sladdar och vilket program till datorn osv 😛 Beror helt och håller på din utrustning. En mixtape är inget annat än kända låtar med andra artister än originalet. Men en XLR till mikrofonen , Tele till högtalarna , Strömsladd till datorn , Skärmkabel till skärmen , Midikabel till keyboard , minitele till Ipod m.m m.m Mixtape går endast att göra i Logic 7.2 eller uppåt i Macmiljö. Hoppas du föstår sarkasmen Det du bör börja med är att välja vilka låtar du vill ha på din mixtape samt vilka artister du vill ska medverka. Men det är väldigt ovanligt att man släpper Mixtape i sverige då det inte vare sig finns någon marknad eller Artister att tillgå här.Däremot är det mycket vanligt i U.S.A. Dom flesta Rappare där släpper en Skiva var annat år och därimellen 4 - 8 Mixtape skivor där dom medverkar.Dock är det oftast DJ och Producenter som spelar in och sammanställer skjälva skivan , Men vissa artister gör sina egna Mixtape. Håller precis på att sammaställa en Mixtape med lite blandade europeiska och amerikanska artister så håll ett öga öppet när den släpps så kan du köpa ett Ex. Kan vara att Mixtape betyder något annat i DJ världen ? Hehe det va nog inte det jag tänkte mig riktigt När ja menar en mixtape så menar jag att man spelar in i datorn när man mixar musik i sitt dj set 😉 Min utrustning består av: Mixer : Behringer djx700 Cd spelare: Pioneer Cdj-800mk2 Om det hjälper något 🙂
Linkowich Postat 19 juni 2007 Postat 19 juni 2007 (redigerat) Du kopplar utgången på din mixer till line in på ditt ljudkort (kolla vad som sitter för anslutningar och köp kabel/adapter som passar. Är oftast RCA eller stereo-minitele). Sen behöver du ett program för att spela in ljudet, t ex Ljudinspelaren i Windows eller gratisprogrammet Audacity. Alternativet är att du gör dina mixar helt och hållet i datorn med program som Traktor, Mixmeister osv... Redigerat 19 juni 2007 av Linkowich
marc Postat 21 juni 2007 Postat 21 juni 2007 Kan vara att Mixtape betyder något annat i DJ världen ? Ett mixat kassettband?
tbruce Postat 21 juni 2007 Postat 21 juni 2007 Kan vara att Mixtape betyder något annat i DJ världen ? Ett mixat kassettband? Mixa kassettband? Såhär?
Gäst Postat 18 juli 2007 Postat 18 juli 2007 Du kopplar utgången på din mixer till line in på ditt ljudkort (kolla vad som sitter för anslutningar och köp kabel/adapter som passar. Är oftast RCA eller stereo-minitele). Sen behöver du ett program för att spela in ljudet, t ex Ljudinspelaren i Windows eller gratisprogrammet Audacity. Alternativet är att du gör dina mixar helt och hållet i datorn med program som Traktor, Mixmeister osv... Tack för svaret! 😉 Men vart kan jag få tag i en "RCA eller stereo-minitele" kabel? Orka göra mix i datorn 🙂
pistolpete Postat 19 juli 2007 Postat 19 juli 2007 Du kopplar utgången på din mixer till line in på ditt ljudkort (kolla vad som sitter för anslutningar och köp kabel/adapter som passar. Är oftast RCA eller stereo-minitele). Sen behöver du ett program för att spela in ljudet, t ex Ljudinspelaren i Windows eller gratisprogrammet Audacity. Alternativet är att du gör dina mixar helt och hållet i datorn med program som Traktor, Mixmeister osv... Tack för svaret! 😉 Men vart kan jag få tag i en "RCA eller stereo-minitele" kabel? Orka göra mix i datorn 😉 på en musikaffär, expert eller ja nästan överallt
ThomasJ Postat 10 september 2007 Postat 10 september 2007 Du har redan fått många fina svar, men jag har inte läst hela tråden. Men det du söker är helt klart Ableton Live:) htt://ableton.com
jarlo Postat 13 september 2007 Postat 13 september 2007 Du har redan fått många fina svar, men jag har inte läst hela tråden.Men det du söker är helt klart Ableton Live:) htt://ableton.com Ja, helt klart... 😉 Orka göra mix i datorn 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.