Jump to content
Annons

Default VST-mapp?


Martin

Recommended Posts

Annons
Något registervärde har nog blivit konstigt eftersom alla pluggar promt insisterar på att lägga sig i Program/VstPlugins, istället för Program/Steinberg/VstPlugins. Vart kan man ställa om detta? Kanske rent av i Cubase?

Starta regedit genom att skriva [regedit] utan hakparanteser i kör-program fönstret som du hittar i start menyn. Gör en sökning efter strängen Program/Vstplugins så bör du kunna leta dig fram till det registervärde som inte stämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något registervärde har nog blivit konstigt eftersom alla pluggar promt insisterar på att lägga sig i Program/VstPlugins, istället för Program/Steinberg/VstPlugins. Vart kan man ställa om detta? Kanske rent av i Cubase?

Starta regedit genom att skriva [regedit] utan hakparanteser i kör-program fönstret som du hittar i start menyn. Gör en sökning efter strängen Program/Vstplugins så bör du kunna leta dig fram till det registervärde som inte stämmer.

Mjo.. men samtidigt så vill väl nästan samtliga pluggar man installerar från grund lägga sig med automatik i c:\program\steinberg\vstplugins ??

Jag ändrar aldrig min path för pluggarna, med tanke på att allt lägger sig där standard. så det funkar bäst tycker ja 😕

/Perrra

Link to comment
Dela på andra sajter

[...]

Jag ändrar aldrig min path för pluggarna, med tanke på att allt lägger sig där standard. så det funkar bäst tycker ja 😕

Jag ändrar i princip ALLTID path för pluggarna! En del vill lägga sig löst i vst-mappen, en del vill lägga sig i en undermapp med tillverkarens namn och en del vill ligga i en mapp under sitt eget pluggnamn. Default är således en jäkla röra. Så hos mig får de bo i vstmapp/tillverkarnamn/pluggen.dll

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Angående Majkens regedit-tips: Jag har för mig att jag har sett nån liten app för det här nångång (för den som inte vill pilla i registret). Ska leta lite och se om jag kan hitta det...

EDIT: Hittade ingen sån applikation, så jag tog och snickrade en egen istället. Med den här kan man välja vilken mapp man vill ha som default VST-pluginmapp, och programmet gör ändringen i registret åt dig. Finns på:

http://www.inmark.se/SetVSTfolder.exe

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...