Jump to content
Annons

Finns nån bra trumplugg gratis?


binary78

Recommended Posts

Halloj

Undrar om nån känner till en bra trumplugg i vst format som är helt gratis? Den ska funka till att lägga en bakgrundstakt (eller hur man uttrycker det) bakom ett vanligt trumkomp. Förstår ni vad jag menar? Alltså om jag har EZDrummer som spelar det "riktiga kompet" så ligger den här pluggen bakom med typ en rak fyra...

Mina krav på pluggen är

Gratis

Låter helt ok för sitt ändamål

Resurssnål

Typ trummornas variant av MDA Pianot. MDA pianot funkar för små simpla grejor, är gratis och EXTREMT resurssnålt.

/Chrille

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Köp tidningen "Computer Music" (finns bl.a. hos Presstopp)

Varje månad har de en grymt fullastad DVD-skiva med; där finns studioprogram, en massa VST och VSTi:er (Varav de flesta är gjorda i specialversioner för dom), en massa loopar m.m. m.m.

Bland VSTi:erna finns två trummaskiner.

Se mer info här:

http://forum.midiaddict.com/viewforum.php?f=21

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren 🙂

Har tankat hem majkens Grizzly och ska prova den så snart tillfälle ges. Addictive drums är (antagligen) lite för resurskrävande för mina behov. Eftersom jag redan har EZ, och har inte tröttnat på den än, så känns det lite overkill att skaffa Addictive också. Men jag ska absolut ha den i åtanke när EZ inte gör sitt jobb längre.

Vad jag verkligen skulle vilja ha är en trumplugg som kan hantera multipla trumset (olika beroende på midi-kanal). Ungefär samma funktion som i t.ex. Sampletank eller de flesta hårdvarusynthar som finns. Men det kanske är önsketänkande?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren 😕

Har tankat hem majkens Grizzly och ska prova den så snart tillfälle ges. Addictive drums är (antagligen) lite för resurskrävande för mina behov. Eftersom jag redan har EZ, och har inte tröttnat på den än, så känns det lite overkill att skaffa Addictive också. Men jag ska absolut ha den i åtanke när EZ inte gör sitt jobb längre.

Vad jag verkligen skulle vilja ha är en trumplugg som kan hantera multipla trumset (olika beroende på midi-kanal). Ungefär samma funktion som i t.ex. Sampletank eller de flesta hårdvarusynthar som finns. Men det kanske är önsketänkande?

Jag tror Addictive Drums tar ännu mindre minne i anspråk än EZ Drummer faktiskt. Programmen är rätt lika, men många påstår att Addictive låter bättre. Jag har dock inte provat det, så jag vet inte. 😊

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för svaren 🙂

Har tankat hem majkens Grizzly och ska prova den så snart tillfälle ges. Addictive drums är (antagligen) lite för resurskrävande för mina behov. Eftersom jag redan har EZ, och har inte tröttnat på den än, så känns det lite overkill att skaffa Addictive också. Men jag ska absolut ha den i åtanke när EZ inte gör sitt jobb längre.

Vad jag verkligen skulle vilja ha är en trumplugg som kan hantera multipla trumset (olika beroende på midi-kanal). Ungefär samma funktion som i t.ex. Sampletank eller de flesta hårdvarusynthar som finns. Men det kanske är önsketänkande?

Jag tror Addictive Drums tar ännu mindre minne i anspråk än EZ Drummer faktiskt. Programmen är rätt lika, men många påstår att Addictive låter bättre. Jag har dock inte provat det, så jag vet inte. 🙂

Det är inte helt otänkbart att Addictive tar mindre minne, men eftersom jag redan har EZdrummer så känns det dumt att samköra dom för så enkla ändamål som jag tänker på. En instans av EZ och en instans av Addictive tar garanterat mer minne än en instans av EZ och en av t.ex. LM7 (cubase egna trummaskin), för att inte snacka processorkraft...

Nu använder jag inte LM7 till detta, eftersom den låter FÖRJÄKLA trist. Men jag kanske ska testa den till nåt projekt iaf o se hur det blir.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...