Jump to content
Annons

Bränna skiva utan mellanrum mellan spår...


puffra

Recommended Posts

hej,

det är så att jag sitter med ett litet mixtape som jag hade tänkt att bränna på en cd. lite segt att ha allt som ett långt spår men samtidigt är det ju jobbigt med ett mellanrum mitt i mixarna...

jag bränner med nero och har testat att sänka mellanrummet mellan spåren till 0 sek men då får min vanliga cd-spelare jättesvårt att spela skivan och hittar inte alla spår osv. är det några problem med nero eller går det helt enkelt inte att fixa en sån här skiva utan att pressa på riktigt?

bring it!

/staffan

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

För mig är det inga som helst problem med att sätta 0sec mellan spåren och sedan spela det så i en vanlig cd-spelare. Det jag kan komma på som kan vara fel:

1. Spår 1 måste ha 2secs regeln kvar så markera alla spår utom det första och sedan ta egenskaper för att sätta 0 på alla utom det.

2. Din Cd-spelare är väldigt gammal?

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Det brukar fungera med Nero och 0 sekunder för mig, så det var ju konstigt. Du sitter inte på något annat program du kan använda t,ex Wavelab?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
För mig är det inga som helst problem med att sätta 0sec mellan spåren och sedan spela det så i en vanlig cd-spelare. Det jag kan komma på som kan vara fel:

1. Spår 1 måste ha 2secs regeln kvar så markera alla spår utom det första och sedan ta egenskaper för att sätta 0 på alla utom det.

2. Din Cd-spelare är väldigt gammal?

Lycka till

aha!..det kanske har med att jag inte hade 2sek kvar på första spåret...jag ska testa!...

tack alla för hjälpen!

EDIT: det funkade!..tack

Redigerat av puffra
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...