Jump to content
Annons

John mayer och SRV soundet


bubben

Recommended Posts

Jag skulle vilja få hhjälp med hur dom rattar, jag älskar det clean och "attackiga" soundet som endå har en fin botten. Mayer har spec. 2 låtar från hans nya platta continiuum som heter "belief" och "Slow dancing in a burning room" där han verkligen har ett soft sound. Jag själv spelar inte gura utan skulle vilja framföra lite inställningnar till min gitarrist, tack.

mvh

/Robin

Redigerat av bubben
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag skulle vilja få hhjälp med hur dom rattar, jag älskar det clean och "attackiga" soundet som endå har en fin botten. Mayer har spec. 2 låtar från hans nya platta continiuum som heter "belief" och "Slow dancing in a burning room" där han verkligen har ett soft sound. Jag själv spelar in gura utan skulle vilja framföra lite inställningnar till min gitarrist, tack.

mvh

/Robin

Strata (singlecoil), hals+mittmic, en stärkare med lagom mycket gain så att det blir värme men inte överstyrt (eventuellt justera ned lite volym på gitarren om mickarna är "heta"). Lite fäderreverb på stärkaren.

Redigerat av Linkowich
Link to comment
Dela på andra sajter

Mattu (oregistrerad)

Jag skulle propsa på clean preamp men hög slutstegsvolym på en rörförstärkare så att det börjar spräcka. En annan enormt viktig faktor, framförallt för SRV-ljudet är feta strängar. SRV körde ett set på 013-058 så det gäller att ha starka fingrar och handleder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...