musik (oregistrerad) Postat 12 maj 2007 Postat 12 maj 2007 Hej! SĂ„g pĂ„ finalen av ESC ocksĂ„. Att Ukraina och Turkiet kommer bland de fyra bĂ€sta understryker bara en enda sak - att det krĂ€vs tydligen bara ett trumset och nĂ„gon utan sĂ„ngröst som pratsjunger till. Fattigt vĂ€rre, inga andra instrument, inga som hörs iaf. Tur att Serbien vann dĂ„. Lite melodi Ă„tminstone, Ă€ven om den ocksĂ„ var vriden. đ :musik
Glaskatten (oregistrerad) Postat 12 maj 2007 Postat 12 maj 2007 Hej! SÄg pÄ finalen av ESC ocksÄ. Att Ukraina och Turkiet kommer bland de fyra bÀsta understryker bara en enda sak - att det krÀvs tydligen bara ett trumset och nÄgon utan sÄngröst som pratsjunger till. Fattigt vÀrre, inga andra instrument, inga som hörs iaf. :musik Dags för Topz?
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Hej! SĂ„g pĂ„ finalen av ESC ocksĂ„. Att Ukraina och Turkiet kommer bland de fyra bĂ€sta understryker bara en enda sak - att det krĂ€vs tydligen bara ett trumset och nĂ„gon utan sĂ„ngröst som pratsjunger till. Fattigt vĂ€rre, inga andra instrument, inga som hörs iaf. :musik Dags för Topz? Nej, men hela ESC har ju blivit ett skĂ€mt. Alla smĂ„ lĂ€nder röstar pĂ„ varandra sĂ„klart. Det hade nog Sveriges lĂ€n ocksĂ„ gjort om de var uppdelade. Att bidraget frĂ„n Ukraina kan komma sĂ„pass högt understryker ju ocksĂ„ det negativa i telefonröstning. Glin har sjĂ€lvfallet slĂ€ngt sig pĂ„ luren ett antal gĂ„nger, tyckt det varit hĂ€ftigt. Utan att veta nĂ„t om musik. DĂ„ kommer ju skit högt upp i den sammanlagda listan. Att lĂ„tarna inte framförs pĂ„ riktigt och levande Ă€r ju ett annat bakslag som borde vara tillrĂ€ckligt för att aldrig mer höra pĂ„ elĂ€ndet. Ska vi dessutom dras med rikstönten Luuk sĂ„ Ă€r det tragiskt. Tuta i en tuta, hallĂ„ ja, det gjorde man ju inte ens som 3-Ă„ring. Greppet i semin och i finalen om att inte lĂ„tsas om vilka/vilken artist/er som det gĂ€llde nĂ€r nĂ€stkommande land dök upp i listan var ju ett skĂ€mt. Han mĂ„ste vĂ€l kunna koppla ihop lĂ€nderna med bidragen! Eller skulle han bara spela distrĂ€ och okunnig? đ :musik
sixties Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 visst har röstningen blivit ett skĂ€mt. Cypern gav ju för 11:e Ă„ret i rad grekland 12 poĂ€ng. men det beror sĂ€kert pĂ„ att det bor mĂ„nga greker pĂ„ cypern som röster pĂ„ sitt eget land. mĂ„nga lĂ€nder spelar det ingen roll vad det har för lĂ„t, de fĂ„r röster just för landet och inte för lĂ„ten. lĂ„tarna skulle tĂ€vla anonymt sĂ„ skulle listan se helt anorlunda ut! nĂ€sta gĂ„ng fĂ„r vi skicka Alexander Bard invirad i folie!! đ
Violiner Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 (redigerat) Ska vi dessutom dras med rikstönten Luuk sĂ„ Ă€r det tragiskt. Ja, DET var den del av musikfestivalen som gav mig största rysningarna. Jag byter i vanliga fall alltid kanal eller slĂ„r av TV:n nĂ€r den mannen dyker upp. Han ger mig rysningar. Men nu var jag för nyfiken pĂ„ resten av programmet... đ Annars Ă€r det ju som sagt för bedrövligt att Cypern gav grannen Grekland sin 12-poĂ€ngare för tionde Ă„ret i följd. NĂ€r vi bara fick 10 poĂ€ng av Finland... Nej - se sanningen i ögonen - "Ola och the Arks" sjöng en taskig lĂ„t, utan engagemang, med en osĂ€ker framtoning, klĂ€dda som töntar och utan glöd i blicken. Det kunde bara gĂ„ pĂ„ ett sĂ€tt. Jag var förvĂ„nad att de fick sĂ„ mĂ„nga poĂ€ng som de fick. Och - lyssna pĂ„ en del av östlĂ„tarna igen (plocka dock bort en del, som ryssarnas "roterande körsbĂ€rsrumpor" och vissa stanniolpappersklĂ€dda sprattelgubbar). Som dessutom har musiker som har glöden och verkligen kĂ€mpar för att vinna. Redigerat 13 maj 2007 av Violiner
Dingbats Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Ska vi dessutom dras med rikstönten Luuk sĂ„ Ă€r det tragiskt. Ja, DET var den del av musikfestivalen som gav mig största rysningarna. Jag byter i vanliga fall alltid kanal eller slĂ„r av TV:n nĂ€r den mannen dyker upp. Han ger mig rysningar. Men nu var jag för nyfiken pĂ„ resten av programmet... đ Kristian Luuk var ju det enda som gjorde programmet vĂ€rt nĂ„nting! Han var ju den enda behĂ„llningen med att se pĂ„ det. Att Ukraina fĂ„r ens en tillstymmelse till poĂ€ng Ă€r ju bara ett tecken pĂ„ att 80% av Europas befolkning borde omyndigförklaras. Och att Serbien vann Ă€r för mig helt oförstĂ„eligt, det var ju en medioker lĂ„t, kanske en tiondeplats högst. Men trots allt det kommer jag titta pĂ„ spektaklet nĂ€sta Ă„r ocksĂ„, sĂ€ger jag nĂ„t annat sĂ„ vet jag att jag ljuger...
Glaskatten (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Ska vi dessutom dras med rikstönten Luuk sĂ„ Ă€r det tragiskt. Ja, DET var den del av musikfestivalen som gav mig största rysningarna. Jag byter i vanliga fall alltid kanal eller slĂ„r av TV:n nĂ€r den mannen dyker upp. Han ger mig rysningar. Men nu var jag för nyfiken pĂ„ resten av programmet... đ Kristian Luuk var ju det enda som gjorde programmet vĂ€rt nĂ„nting! Han var ju den enda behĂ„llningen med att se pĂ„ det. Ăh Luuk var riktigt dĂ„lig och trĂ„kig det lĂ€t som om han kommenterade en vĂ€ldigt seg fotbollsmatch och hans skĂ€mt föll vĂ€ldigt platt till marken... Om du tycte att han var enda behĂ„llningen i programmet sĂ„ kunde du ju ha stĂ€ngt av bilden...
binary78 Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 ...och Ukraina hamnade tvÄa... Han sÄg ut som en blandning av en teletubbie och Dr. Evil!! jÀvla skittÀvling det har blivit. För tio-femton Är sen sÄ kunde man iaf övervÀga att stÀlla upp, eftersom det var en seriös tÀvling. Nu Àr den ju bara ett dÄligt skÀmt.
Pazo Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 haha. Vafan Ă€re med er? Sluyta ta grejen sĂ„ seriös som den nuförtiden inte förtjĂ€nar at tas! Ukraina var lĂ€tt skönaste lĂ„ten av alla! Man blev skittglad och feta röjjet! FörvĂ€nta er att hör a den pĂ„ alla utestĂ€llen i sommar! Turkiets lĂ„t gĂ€ller lite samma sak med. Bara att de inte fanns nĂ„n humor dĂ€r. Alla de "seriösa" bidragen sög ju stenhĂ„rt Ă€ndĂ„ sĂ„ varför ens försöka bry sig om att de seiösa borde vunit .. buhu buhu buhu... Och "östlĂ€nderna" hade ju klar MKT BĂTTRE lĂ„tar Ă€r "vĂ€stlĂ€nderna" sĂ„ klaga inte pĂ„ att de fĂ„r mer röster om de inte finns bĂ€ttre lĂ„tar.
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Sluta ta grejen sĂ„ seriös som den nuförtiden inte förtjĂ€nar att tas! Exakt. Kroatien röstar pĂ„ Serbien, Norge röstar pĂ„ Danmark, Cypern röstar pĂ„ Grekland, Irland röstar pĂ„ UK etc etc. Pazo, du som Ă€r lite matematiskt lagd borde ju kunna rĂ€kna ut var priset hamnar och inte kan hamna dĂ„. Det har ju inte med lĂ„tarna att göra överhuvudtaget. AlltsĂ„ mĂ„ste det i ett sĂ„nt lĂ€ge hamna i Jugoslavien. đź :musik
Fidden Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Herregud, ALLA röstade pÄ öst. HÀr Àr resultatet frÄn oss svenskar: Semifinal 1p Lettland (öst) 2p Andorra (öst) 3p Vitryssland (öst) 4p Danmark (kompisröst) 5p Makedonien (öst) 6p Norge (kompisröst) 7p Turkiet (öst) 8p Ungern (öst) 10p Serbien (öst) 12p Island (kompisröst) Final 1p tyskland (vÀst) 2p moldavien (öst) 3p ukraina (öst) 4p grekland (sydost) 5p ryssland (öst) 6p bosnien herzegovina (öst) 7p Turkiet (öst) 8p Ungern (öst) 10p Serbien (öst) 12p Finland (kompisröst) Det Àr bara att inse fakta, öst hade bÀttre lÄtar i Är, enligt vÀsterlÀndsk/svensk musiksmak. Folk som behagar klaga kan ju berÀtta vad dom sjÀlva röstade pÄ.
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 ĂstlĂ€nderna Ă€r i majoritet. Det var ju det som var problemet.
Pazo Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Jag ser inget problem med att öst Àr fler? Vilka fördommar ni verkar ha som inte vill vÀlkomna (dedÀr dÄliga mÀnniskorna som bara Àr terrorister hela bunten) östeuropeerna.
Frank Zappa Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Det Ă€r ju roligt att kalla kriget-uppdelningen Ă€r kvar. Ăst- och vĂ€stlĂ€nderna hahaha đź Det största skĂ€mtet var ju att aftonbladets lĂ€sare trodde att sverige skulle vinna, fattar inte att vi ens fick poĂ€ng. Det Ă€r ganska stor chans att balkanlĂ€nderna hamnar högt nuförtiden, lĂ€nderna splittras upp i delar och det finns mycket folk frĂ„n de lĂ€nderna utspritt i europa frĂ„n krigen.
Martin Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 SÄ vi behöver alltsÄ rita om landsgrÀnserna i europa för att tÀvlingen ska bli rumsren?
Kill All Autotuner Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 SÄ vi behöver alltsÄ rita om landsgrÀnserna i europa för att tÀvlingen ska bli rumsren? Nej, Men det lÀr bli rÀtt förutsÀgbart i framtiden. BÀttre om rösterna viktas efter befolkningsmÀngd och inte av gammal god grannsÀmja.
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Jag ser inget problem med att öst Ă€r fler? Man fĂ„r ju inte rösta pĂ„ sig sjĂ€lv, men pĂ„ sina grannar. AlltsĂ„ vinner ett östland eftersom dessa Ă€r fler. Problemet Ă€r inte att det Ă€r ett östland i sig. đź :musik
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 (redigerat) Men det lĂ€r bli rĂ€tt förutsĂ€gbart i framtiden. BĂ€ttre om rösterna viktas efter befolkningsmĂ€ngd och inte av gammal god grannsĂ€mja. Ja, det kan jag acceptera, att Nordens lĂ€nders röster sammantaget fĂ„r sisĂ„dĂ€r liten betydelse, att Rysslands röster fĂ„r störst betydelse, Tyskland, Spanien, Engand, Frankrike relativt stor betydelse, medan Andorra och andra pyttelĂ€nder fĂ„r liten betydelse. DĂ„ understryker man att alla enskilda mĂ€nniskor i sammanhanget har lika stor betydelse. Fram för viktning! đ Eller nĂ€.... blir det nĂ„n skillnad dĂ„? đź Hur hĂ„ller man pĂ„ bĂ€st sĂ€tt reda pĂ„ hur mĂ„nga som röstat i respektive land? För man kan ju inte gĂ„ efter befolkningsstorlek. đ :musik Redigerat 13 maj 2007 av musik
Frank Zappa Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Kan inte alla skriva vem de tyckte var bĂ€st, vem de röstade pĂ„, och hur mĂ„nga gĂ„nger? Jag kan börja. Jag tyckte Serbien hade bĂ€st lĂ„t. Jag röstade pĂ„ Bosnien (för att jag Ă€r dĂ€rifrĂ„n) đ Antal röster: 3
Fidden Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Jag röstade pÄ georgien en gÄng i semin. sen hade jag inte telefonen med mig vid finalen.
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Jag röstar pÄ Italien. Fyra miljarder röster, dÄ "musik" Àr ett internationellt sprÄk.
Claes Holmerup Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Kan inte alla skriva vem de tyckte var bĂ€st, vem de röstade pĂ„, och hur mĂ„nga gĂ„nger? Jag kan börja. Jag tyckte Serbien hade bĂ€st lĂ„t. Jag röstade pĂ„ Bosnien (för att jag Ă€r dĂ€rifrĂ„n) đ Antal röster: 3 Den instĂ€llningen tycker jag Ă€r vĂ€ldigt mĂ€rklig. Varför röstar man automatiskt pĂ„ sitt hemlands lĂ„t - Ă€ven om man inte tycker att den Ă€r bĂ€st? Jag hade inte röstat pĂ„ Sverige bara för att jag kommer frĂ„n Sverige, utan om jag hade röstat, sĂ„ hade det blivit pĂ„ den lĂ„t jag tyckte var bĂ€st - oavsett vilket land den kom ifrĂ„n... SjĂ€lv röstar inte lĂ€ngre - inte sedan de för nĂ„gra Ă„r sedan införde att man fĂ„r betala extra utöver vanlig telefontaxa för att fĂ„ avlĂ€gga sin röst. En ren principsak dĂ€r mitt beslut fĂ„r ytterligare motivation nĂ€r de betalar 1.5 miljoner till sĂ„dana som Luuk för att hĂ„lla pĂ„ med sitt ordbajseri, sina infantila "skĂ€mt" och krĂ€nkande kommentarer. Jag Ă€r lat, sĂ„ jag klistrar in en kopia av vad jag har skrivit pĂ„ andra forum tidigare: Mina favoriter i finalen var Vitryssland, Moldavien och Serbien - i den ordningen. Lite kul var det förstĂ„s att Serbien vann - för det visar att man faktiskt kan vinna utan att visa upp halvnakna danstjejer... Ăven Makedonien och Armenien var ganska mysiga pĂ„ sitt sĂ€tt - och Ă€ven om Turkiets lĂ„t var ganska tjatig, sĂ„ var den bra som danslĂ„t och har alla chanser att bli Ă„rets sommarplĂ„ga, med lite Michael Jackson-tolkning och allt... đ Sverige visste jag att lĂ„ten inte skulle ha minsta chans, men den kom Ă€nnu lĂ€gre Ă€n jag hade trott att den skulle göra. Den hörde i alla fall hemma ungefĂ€r dĂ€r den hamnade enligt min mening, bland Ă€rkekalkoner som "Las Vegas" och "Beatles gav oss sin musik" eller vad den hette... Att The Ark dessutom sĂ„ uppenbart har plagierat "Love grows (where my Rosemary goes)" gör det Ă€nnu mer pinsamt dĂ„ligt. đ Avskyr ocksĂ„ kommentatorer som stĂ€ndigt gnĂ€ller pĂ„ att grannlĂ€nder i öst, pĂ„ Balkan och i Baltikum röstar pĂ„ varandra i stĂ€llet för pĂ„ Sverige, men nĂ€r de nordiska lĂ€nderna röstar pĂ„ sina grannlĂ€nder, sĂ„ ses det som sjĂ€lvklart att det ska vara sĂ„. Luuks (som vanligt) stenkorkade kommentarer hade jag definitivt klarat mig utan. đ
Dingbats Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Jag tyckte att Sverige (ja faktiskt), Georgien och Ungern var bÀst. De andra var mediokra som bÀst och vÀrdelösa som sÀmst.
Frank Zappa Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Den instÀllningen tycker jag Àr vÀldigt mÀrklig. Varför röstar man automatiskt pÄ sitt hemlands lÄt - Àven om man inte tycker att den Àr bÀst?Jag hade inte röstat pÄ Sverige bara för att jag kommer frÄn Sverige, utan om jag hade röstat, sÄ hade det blivit pÄ den lÄt jag tyckte var bÀst - oavsett vilket land den kom ifrÄn... Haha! Jag tar inte den hÀr tÀvlingen sÄ seriöst. Det har alltid varit sÄ att folk röstat pÄ sina grannlÀnder, det Àr bara det att i Är blev det extra uppmÀrksammat p.g.a att det inte fanns nÄt bra att rösta pÄ. Visst var serbiens lÄt bÀst i mitt tycke, men skillnaden var marginell mot allt annat. Sen mÄste man tÀnka pÄ att "östlÀnderna" mest lyssnar pÄ inhemsk musik, och om nivÄn pÄ tÀvlingen Àr ganska lÄg sÄ föredrar man ju nÄt som lÄter bekant.
musik (oregistrerad) Postat 13 maj 2007 Postat 13 maj 2007 Lettland, Litauen, Grekland och Sverige var bĂ€st av finalbidragen. Men allra bĂ€st var Albanien som slogs ut i semin. đł
Frank Zappa Postat 14 maj 2007 Postat 14 maj 2007 RĂ€tt lĂ„t vann! đČ hĂ„ller med, men bara om man inte tittar pĂ„ det.
hedvig.s Postat 17 maj 2007 Postat 17 maj 2007 Hela tĂ€vlingen borde döpas om till "Eurodisco-festivalen" (med ett och annat ballad-inslag) đ UrtrĂ„kiga lĂ„tar i Ă„r, inga schlager-vibbar what so ever... đ Hedvig
musik (oregistrerad) Postat 17 maj 2007 Postat 17 maj 2007 (redigerat) Hela tĂ€vlingen borde döpas om till "Eurodisco-festivalen" (med ett och annat ballad-inslag) đ UrtrĂ„kiga lĂ„tar i Ă„r, inga schlager-vibbar what so ever... đ± Hedvig Hej Hedvig! Precis vad jag tycker ocksĂ„. Jag trodde det var en schlagertĂ€vling. Men det kanske var lĂ€ngesedan? Tycker att Ă„rets version av ESC var den sĂ€msta Ă„tminstone under 2000-talet. Skulle vara intressant att fĂ„ höra alla lĂ€nders tvĂ„or istĂ€llet. Inte för att det var nĂ„gon riktig schlagerlĂ„t med denna gĂ„ngen kanske, men förra Ă„ret var det nog med nĂ„gon har jag för mig... Minst dock inte vilket/vilka lĂ€nder det var dĂ„, men de svenska kommentatorerna gĂ€spade mest under presentationen av den/dem vill jag minnas förra Ă„ret. För att inte tala om hur de betedde sig i det dĂ€r försnacksaliga programmen pĂ„ TV dĂ€r de olika lĂ€ndernas bidrag presenteras och betygsĂ€tts. Hur mĂ„nga "rĂ€tt" hade de denna gĂ„ngen förresten? De varnade för vinnarna iaf vĂ€l. Men vem gjorde inte det? Ganska signifikativt Ă€r att min favorit slagits ut i semin tvĂ„ Ă„r i rad. đ :musik Redigerat 17 maj 2007 av musik
Valle Postat 18 maj 2007 Postat 18 maj 2007 Glin har sjĂ€lvfallet slĂ€ngt sig pĂ„ luren ett antal gĂ„nger, tyckt det varit hĂ€ftigt. Utan att veta nĂ„t om musik. DĂ„ kommer ju skit högt upp i den sammanlagda listan. Det Ă€r rĂ€tt lustigt, egentligen⊠det dĂ€r med âglinâ som inte vet ânĂ„t om musikâ. Sen nĂ€r stĂ€ller musiker/producenter egentligen krav pĂ„ att âglinenâ ska veta nĂ„t om musik? SĂ„ lĂ€nge âglinenâ följer andra âglinâ (=grupptrycket) och köper plattor som Ă€r i högsta ropet sĂ„ Ă€r det vĂ€l skit samma! Det Ă€r âglinenâ som fyller artisters och producenters plĂ„nböcker med feta kulor (som vi ibland sĂ€ger hĂ€r i SkĂ„ne). Sen att de inte röstar fram en och annans favorit i en âtĂ€vlingâ ska ju inte göra dem till imbecilla, eller hur? För övrigt var Moldaviens bidrag enligt min mening det starkaste, tĂ€tt följt av Finlands och Bulgariens.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.