Jump to content
Annons

Problem med hårddiskarna!


Danabacken

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte nyss en helt ny hårddisk, som jag ska ha tillsammans med min jag redan har nu. Men jag vet inte hur jag ska göra för att få den nya till C:

Jag testade byta plats på dom, men då gick inte windows igång (windows ligger på den nya). Satte tillbaka dom som dom satt innan, och då startade windows igång. Men då är windows på G:, och min andra på C:

Så frågan är; hur gör jag min nya hårddisk med windows på till C:?

\\Dana

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hej,

Har du verkligen windows installerat på den nya hårddisken? Låter lite underligt eftersom en windows installation anpassas till just dina komponenter på din dator. Jag gissar att du skall byta plats på dom som du gjorde först, men sen måste du installera om windows på den nya.

/D

Link to comment
Dela på andra sajter

Använder du Cable Select? Eller flyttar du Master/Slave-jumprar på hårddiskarna?

Se till att din gamla hårddisk blir Slave och nya disken Master. Sedan blir din nya hårddisk C:

Installera nytt Windows på disken.

Är du paranoid, så koppla ur den gamla disken helt och hållet och installera. Koppla på den gamla disken igen när Windows är installerat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...