Jump to content
Annons

Antares AutoTune


Anarchos

Recommended Posts

Ja som rubriken lyder.

Hur fungerar AutoTuner?

Vilka program behöver man?

Fungerar AutoTuner så att man spelar in direkt med det eller är det som typ som en effekt man lägger på sången efter man spelat in?

Vore väldigt bra & kul för mig att veta & hoppas att nån kan hjälpa mig med dessa frågor. 😄

/Anarchos

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Det är en effekt som man lägger i efterhand - men ska du få bästa tänkbara resultat, så väljer du Celemony Melodyne i stället för Autotune. 😄

Autotune fungerar faktiskt väldigt bra i realtid, används ju faktiskt även live av många.

Link to comment
Dela på andra sajter

creel (oregistrerad)
Det är en effekt som man lägger i efterhand - men ska du få bästa tänkbara resultat, så väljer du Celemony Melodyne i stället för Autotune. 😄

Autotune fungerar faktiskt väldigt bra i realtid, används ju faktiskt även live av många.

Live? Som vilka då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det är en effekt som man lägger i efterhand - men ska du få bästa tänkbara resultat, så väljer du Celemony Melodyne i stället för Autotune. 😄

Ah ok. Finns det nåt program ni rekomenderar om man bara ska använda det 1 gång typ? Vanligtvis använder jag Adobe Audition 1.5 för inspelning men jag tror inte att Autotune/Celemony funkar där. Finns det nån Cubase-demo eller nåt liknande? Ska som sagt bara använda Autotune 1 eller 2 gånger så sen slänger jag programmet.

Redigerat av Anarchos
Link to comment
Dela på andra sajter

Melodyne kör inte alls i realtid, som Autotune gör, utan enbart som redigeringsverktyg - och som sådant är det oöverträffat hittills. 😄

Celemony har koncentrerat sig på att få bästa tänkbara resultat - och det får man helt enkelt inte om det ska köra i realtid.

Demoversion finns på http://www.celemony.com - men det går inte att spara från den - så om du behöver få ett sångspår fixat vid ett tillfälle, så är det nog bäst att skicka iväg ljudfilen till någon som har Melodyne och kan redigera åt dig. Man köper ju knappast ett sådant program om man inte har nytta av det någorlunda kontinuerligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...