Jump to content
Annons

Bygge av studiomöbler?


Hellhoff

Recommended Posts

Tjena!

Hade en diskussion med min äldre bror, som för övrigt är en rätt händig kille. Vi pratade om studiomöbler och studiorack och kikade runt lite på priser som i de flesta fall är helt sanslösa.

Min bror funderade då på att starta en liten verksamhet och tillverka studiorack och möbler efter kunders önskemål, men sikta på priser som i jämförelse med storföretag som gör samma sak blir några tusen billigare.

Hur många här skulle känna sig intresserade av en sådan verksamhet? Får han fin respons kommer en sida upp på nätet inom kort med bilder på rack han byggt och liknande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
thrinithan (oregistrerad)

Jag skulle definitivt vara intresserad av det. Tycker att det saknas lite billigare rackenheter för skrivbord i "hemstudio miljö" som ändå ser lite stilrenare ut.

Har en polare som också skulle vara intresserad av det.

Redigerat av thrinithan
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, eventuellt.

Fast jag är nog ännu mer intresserad av en sida med tips på hur man bygger egna studiomöbler. 😆

.Viktor

eller så pröjsar du lite spånskivor o sånt, så bygger vi ett åt dig i mitt kök.. 🙂

det är iaf där mina nöbler byggs.. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Om en massa folk ska bli intresserade, så vill det nog till att priserna kryper ner mot något i stil med IKEA:s Jerker, som är något av hemstudio-standard... 😆

Jag tror inte att hemstudiofolk i allmänhet är beredda att lägga särskilt mycket pengar på möblerna.

Annat är det kanske om man pratar om mer kommersiellt inriktade små och mellanstora studios... Riktigt stora studios anlitar troligen bara de möbelbyggare som redan är mycket välkända - men å andra sidan är sådana studios inte så många, så marknaden är väldigt liten där...

Link to comment
Dela på andra sajter

thrinithan (oregistrerad)
Om en massa folk ska bli intresserade, så vill det nog till att priserna kryper ner mot något i stil med IKEA:s Jerker, som är något av hemstudio-standard... 😆

Jag tror inte att hemstudiofolk i allmänhet är beredda att lägga särskilt mycket pengar på möblerna.

Annat är det kanske om man pratar om mer kommersiellt inriktade små och mellanstora studios... Riktigt stora studios anlitar troligen bara de möbelbyggare som redan är mycket välkända - men å andra sidan är sådana studios inte så många, så marknaden är väldigt liten där...

Fast jag tror ändå att det finns många hemmapulare som gärna vill ha en snygg arbetsmiljö, och gärna lite billigare än vad de vanligaste tillverkarna kostar idag 🙂

Många gånger har jag funderat på att bygga själv (och gör det ännu också) men jag har bara inte kommit fram till hur jag vill att det ska se ut 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är helt klart intresserad. Har länge planerat att bygga ett studiobord, men då jag både har "tummen mitt i handen" och dåligt med tid själv så har det inte blivit nåt gjort ännu. Jag har gjort en ritning hur jag vill ha bordet och om din brorsa vill börja bygga redan nu så får han gärna lämna ett prisförslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ser positivt ut, jag är också en sån där som har tummen mitt i handen så jag har beställt ett par rack utav brorsan, och det blir riktigt bra. 😆 Jag ska hjälpa honom att beställa domän så vi kan lägga ut sidan. Han tar på sig jobb både där ritning redan finns eller då kunden specifierar höjdenheter, ev önskemål om storlek samt färg.

Är det någon som är intresserad redan innan sidan är uppe kan ni enklast skicka ett PM till mig och specifiera vad ni är ute efter så får ni tillbaks ett prisförslag och en jämförelse med kostnad från större företag.

Bakke: Du har PM om nån minut. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

tjena

själv skulle jag nog inte vilja köpa ett färdigt bord utan jag går på att bygga eget. har gjort det en gång och det blev inte dyrt och sen så fick man det ju precis som man ville ha det. det gjordes för 2 år sen nu och säkerligen så måste jag bygga upp ett helt nytt bord nästa gång. eventuellt att man får kolla upp priset om någon lokal snickare skulle kunna göra det.

det man måste göra är ju så klart att verkligen fundera på hur man vill ha det och det är ju det som är det fina. vad passar en bäst? det finns ju ingen universell lösning på sånt.

jag tycker att du ska gå på att bygga ett bord själv.

mvh Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

theduke (oregistrerad)

Jag är också intresserad...

Jag har försökt själv tidigare, men misslyckades med att bygga skåpen med ventilation. Målet vara att få det hela så ljudlöst som möjligt, med god ventilation. Och glasdörr för att skydda lite från damm...

Detta både till rackskåp och datorskåp.

/TheDuke

Cameron Kong

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...