Jump to content
Annons

Studio.se


Majken

Recommended Posts

Uppdatering: Nu fungerar studio.se igen och auto-inloggningen är införd! Nör ni loggar in kan ni kryssa för att automatiskt bli inloggad i fortsättningen. Detta gör det enklare att snabbt svara på trådar och hålla koll på meddelanden, gästboksinlägg och dylikt.

Mot slutet av veckan kommer nästa paket med fixar till communityn. Vi har under dagen suttit i flera möten och gått igenom bugglistor från användare för att reda ut problem som kommer att åtgärdas framöver. Här kan saker som förbättrade sökningar, aktiva medlemmar i trådar, tydligare överblick och smileys nämnas.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

😉

Det finns som sagt fortfarande en hel del saker att åtgärda. Men med auto-inloggning, redigering av egna inlägg, större text, en vy med de senaste trådarna och den kritiserade träd-vyn borttagen så börjar det bli betydligt trevligare än det var för bara några veckor sedan. Har ni inte varit inne på ett tag så börjar det kanske bli dags.

Ett av de större problemen just nu är stabiliteten. Men det gäller egentligen inte communityn utan hela idg.se där man jobbar för fullt ihop med Polopoly för att lösa problemen. Communityn ligger redan på egna servrar för att garantera stabilitet, när sidan är nere så handlar det med andra ord om ramverket som rasat. Och alltså inte själva communityn.

Link to comment
Dela på andra sajter

62 användare aktiva den senaste kvarten.

53 gäster, 9 medlemmar 0 anonyma medlemmar 

😉 Är det som jag tror? Har de flesta dragit eller?

antalet medlemmar brukar ju ligga runt 50 ibland. På senaste tiden går den sällan över 15, 16 st. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det som jag tror? Har de flesta dragit eller?

Det är faktiskt svårt att säga. Jag tror att några dragit vidare, medan andra flyttat till nya sajten och en del valt att ta en paus. På kontrollrummet tycks några av de gamla medlemmarna hålla hus medan andra hoppar mellan alla tre sajter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det som jag tror? Har de flesta dragit eller?

Det är faktiskt svårt att säga. Jag tror att några dragit vidare, medan andra flyttat till nya sajten och en del valt att ta en paus. På kontrollrummet tycks några av de gamla medlemmarna hålla hus medan andra hoppar mellan alla tre sajter.

Jag är en av dom som hoppar emellan och spanar läget och hoppas på förbättringar som gör att jag slutligen kommer att välja.

Himla bök att leta information just nu... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker ni behålla den stenålders designen eller?

Vi jobbar på att förbättra designen både vad gäller ramen och vad gäller enstaka element i community-plattformen. Som jag skrev tidigare så ligger högsta prioritet på att få forumet att rulla på som det ska med alla nädvändiga funktioner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänker ni behålla den stenålders designen eller?

Vi jobbar på att förbättra designen både vad gäller ramen och vad gäller enstaka element i community-plattformen. Som jag skrev tidigare så ligger högsta prioritet på att få forumet att rulla på som det ska med alla nädvändiga funktioner.

Okay! Härligt! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...