Jump to content
Annons

E:mortal feat. Vicky Fee-Say what you Feel *signad


Drik

Recommended Posts

LÅTNAMN: Say what you Feel

ARTIST/GRUPP: E:mortal

GENRE: Vocal trance

LÅTLÄNGD: 7.16

TEXT: Vicky Fee

KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

PRODUCENT: Fredrik Johansson

SÅNG: Vicky Fee

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 14 mb

STATUS: Klar och signad

LÄNK: Signad, ingen länk

Den första låten jag lade ut på Studio forumet för nästan två år sedan hette "E:mortal - Feel".

Efter att jag och Vicky har hållt på ett tag nu så kände vi båda att vi ville göra någonting nytt ihop, så vi skapade denna låten. Den är baserad på texten från Feel, men det är en helt ny låt med ny sång, helt nya partier och nytt arrangemang. Slutresultatet hoppas jag är en helt ny låt med vibbar från låten vi gjorde 2005 😳

Jag tänkte att jag skulle skicka upp denna till Vicky snart, men vill bara kolla av först att jag inte missat någonting eftersom jag suttit framför den här låten och mixat alldeles för länge nu ☺️

Jag hoppas ialla fall att ni tycker om den 🙂

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Grymt som satan! Känns modernt, skönt uppbyggande, många sköna effekter... kanske bland det bästa jag hört hittills på forumet ur arrangemangssynkpunkt...

Om det är något jag ska hacka på kanske det är att reverbet är lite väl övermäktigt ibland... funkar på sina ställen och kanske i inledningen... men i själva huvudrefrängen skulle det t.om. funka med en helt torr stämma, men med med reverbade stämmor bakom...

Är det mjukvarusyntar?

Edit: såg nu gear-listan på hemsidan... sköna låtar där för övrigt! Ska hålla ett höga på fortsättningen!

Redigerat av Svarling
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt som satan! Känns modernt, skönt uppbyggande, många sköna effekter... kanske bland det bästa jag hört hittills på forumet ur arrangemangssynkpunkt...

Om det är något jag ska hacka på kanske det är att reverbet är lite väl övermäktigt ibland... funkar på sina ställen och kanske i inledningen... men i själva huvudrefrängen skulle det t.om. funka med en helt torr stämma, men med med reverbade stämmor bakom...

Är det mjukvarusyntar?

Edit: såg nu gear-listan på hemsidan... sköna låtar där för övrigt! Ska hålla ett höga på fortsättningen!

Tack som fan! ☺️

Ska testa att dela upp voxen lite så man kan ha vissa partier mer torra, kanske t.om räcker att bara att ha delay på. Reverbet hörs speciellt runt 4 minuter va?

Har faktiskt en mjukvarusynth i denna, square basen körs från "The Oddity" vst synth 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Drik min vän. En toppenproduktion som vanligt :-) Jag vill bara dansa dansa dansa. Och så vill jag boka in min plats i produktionskön, har väntat i sex månader nu på att få arbeta med mr Trance himself 😎🙂🙂

(Äh, du vet vad vi snackade om senast, ingen stress)

Skönt att vara klar? 😄 hehehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja Drik min vän. En toppenproduktion som vanligt :-) Jag vill bara dansa dansa dansa. Och så vill jag boka in min plats i produktionskön, har väntat i sex månader nu på att få arbeta med mr Trance himself 😎🙂🙂

(Äh, du vet vad vi snackade om senast, ingen stress)

Skönt att vara klar? 😄 hehehe

Tackar Anna! 🙂

Jo det känns väldigt skönt att vara klar med den nu, varit hårt jobb hehe 😄

Blir absolut en produktion vi gör ihop snart, du har en alldeles underbar röst 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

a dehär låter ju helt bra produktionsmässigt. Men sången är jag inte så jätteimpad av. Det blir bättre vid breaket och efter breaket. Men före det gillar jag det inte alls 😱

Tycker stämmorna känns så konstiga.

EDIT: Ja lite väl mkt reverb på sina stället men är man inte sådär skiiitkräsen så är det helt lugnt.

Änu en Drik produktion alltså 😆

Redigerat av Pazo
Link to comment
Dela på andra sajter

a dehär låter ju helt bra produktionsmässigt. Men sången är jag inte så jätteimpad av. Det blir bättre vid breaket och efter breaket. Men före det gillar jag det inte alls 😱

Tycker stämmorna känns så konstiga.

EDIT: Ja lite väl mkt reverb på sina stället men är man inte sådär skiiitkräsen så är det helt lugnt.

Änu en Drik produktion alltså 😉

Tackar Pazo 😆

Jag tyckte iofs det lät rätt skönt med mer harmoni baserad vox, speciellt gillar jag hennes harmonier mellan 2:00min -> 2:24min. Antar att det är en smaksak 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Synd att länken inte kunne vara kvar 😎 , grattis iallfall ! 😎

Tackar 🙂

Jag tar inte bort den ur kommersiellt syfte eller så, enda anledningen att jag tar bort länken är att labels ogillar att man delar ut låtar som de signat, en kompis till mig råkade ut för att labeln inte ville ha låten eftersom tråden han skapat va full med folk som laddat ner och kommenterat låten. Idiotiskt av labeln om låten är bra tycker jag, men jag vill vara på den säkra sidan. 😄

Jag ska fixa ihop en sample sedan iofs, en på vocal versionen och en på instrumental versionen, sånt säger inte labels något om 😎

Blir nog klart ikväll 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...