Jump to content
Annons

Testar Reasondemon men inget liv via midi...


Forum (oregistrerad)

Recommended Posts

Forum (oregistrerad)

Testar för första gången Reason (v2,5). Det går till inte synes inte fram några midisignaler alls men jag fattar säkert bara inte hur det funkar. I preferences så verkar mitt ljudkort vara rätt inställt men fattar inte detta med vilken kanal men ska välja; har testat ALLA men ingen skillnad. Nämnas kan att CubaseVST som jag normal kör med har midikontakt och jag trodde det skulle vara lika enkelt i Reason men NO SIGN OF LIFE... Fattar inte, det ser rätt ut men ändå ingen kontakt, inget ljud när jag spelar på keyboarden och har ett spår markerat. OBS att jag har klickat fram den där "kontaktsymbolen" eller vad det nu är på "IN"....

(kör mac G4)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Forum (oregistrerad)

Ok... Fixat...Det rörde sig om ett specialtrubbel med just det midiinterface som jag har. Hittade svaret här: support för reason

Why can't I play the instruments in the rack? I have selected my interface in the Sequencer Input..

There is a problem with the OMS Setup and some MIDI controller keyboards, e.g. Oxygen 8 and Midisport 2x2. They Install fine and OMS is able to detect these, but they don't display as a port in Reason's Preferences.

1. Make sure Reason isn't running.

2. Open the OMS Setup application.

3. Go to Studio -> Add Devices per Port.

4. Click the "Add" button. This will assign a port to your MIDI controller keyboard.

5. For simplicity, rename the port to "Port 1" (by clicking on it in the OMS Studio etup).

6. Quit OMS Setup and Launch Reason.

7. Select Port 1 in the Sequencer Input Selector.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...