Jump to content
Annons

Amplitube2 och panorering


LIIKET

Recommended Posts

Jag håller på att spela in lite metal och behöver feta till mina gitarrer med ganska många dubbar. Som rubriken säger så använder jag mig utav amplitube 2. Problemet är att än hur mycket jag panorerar mina sends skickade till en bus med amplitube så hamnar ljudet i mitten efter att det körts genom pluggen. Resultatet av det blir att jag måste köra 4 instanser av amplitube på samma gång och det överbelastar datorn ganska fint.

Min fråga till er är nu: Har jag missat någon väldigt viktig inställning i amplitube eller är det kört? Jag vore tacksam som få för hjälp 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om du skall få det fett så vill du ju ändå inte ha samma ljud på gurorna.

Här har du tre val.

Antingen spelar du in med Amplitube som insert på inkanalen.

Eller så fryser du spåret om du lägger det som insert på kanalen.

Du kan också välja att bränna in det i filen men då hör du ju inte aplitube när du spelar in.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Jag håller på att spela in lite metal och behöver feta till mina gitarrer med ganska många dubbar. Som rubriken säger så använder jag mig utav amplitube 2. Problemet är att än hur mycket jag panorerar mina sends skickade till en bus med amplitube så hamnar ljudet i mitten efter att det körts genom pluggen. Resultatet av det blir att jag måste köra 4 instanser av amplitube på samma gång och det överbelastar datorn ganska fint.

Min fråga till er är nu: Har jag missat någon väldigt viktig inställning i amplitube eller är det kört? Jag vore tacksam som få för hjälp 🙂

Ett tips är att det finns funktioner i Cubase och andra DAWs som heter Freeze.

I Cubase SX 3 så finns freeze på på kanalens insertlimpa. Hur praktiskt som helst.

Du kör en insert på bussen?

Jag tror att amplitube är mono.

Alltså är det kört.

Men jag vet inte helt säkert.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Heja Hans du vann :-)

Vad vann jag då? 🙂

Du hann skriva ett svar före mig... 😛

Räcker inte det?

Redigerat av drloop
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...