Jump to content
Annons

E:mortal - New Day [instrumental mix]


Drik

Recommended Posts

LÅTNAMN: New Day

ARTIST/GRUPP: E:mortal

GENRE: Melodisk Trance

LÅTLÄNGD: 9:50

KOMPOSITÖR & PRODUCENT: Fredrik Johansson

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3 160 kbit/s

STORLEK: 11.3 MB

STATUS: Färdig

Det var ett tag sedan man satte ihop en egen låt eftersom de senaste två alstren jag gjorde var remixar, så nu är det dags för en ny E:mortal låt :rolleyes:

Här är hela låten, anpassad som intro i ett dj set (därav det "tråkiga" slutet).

Denna låten ska senare vidare till en sångerska så att det också blir en vocal mix.

Här är låten: http://www.emortal.se/music/Emortal-New_Day.mp3

Jag är nyfiken vad ni tycker om den 🙁

Redigerat av Drik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Mmm...Nice intro..

Avskalat i början....Skönt...Passande för lite sköna vocals.

Sorry mate, men jag hör fortfarande lite Robert Miles

i dina egna produktioner..Inget fel i det, men ändå..

Arret i första breaket känns lite väl använt, utom basen då kanske.

Andra breaket kan fyllas med vocals japp...

Skönt outro :rolleyes:

Alles i alles skönt spår....

Link to comment
Dela på andra sajter

tsmalmbe (oregistrerad)

Snyggt jobb i början med kompressorn, lite väl pumpande från 0:45 framåt. till och med för min smak. Tycker det är lite mono på leaden och basen, men på dansgolvet lär det inte ha nån skillnad.

Helheten var ju inte så grymt speciell tycker jag. Men jag e ju inte direkt nån tramsenisse heller så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kompetent, men låter fruktansvärt daterat.

Spelas sån här trance fortfarande? Nämn en DJ som skulle kunna ha denna i väskan år 2007!

Kicken låter lite tunn i 100 hz-området och mixen känns en aning diskantfattig, men det kan beror på den låga kvaliteten på mp3:an.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är kompetent, men låter fruktansvärt daterat.

Spelas sån här trance fortfarande? Nämn en DJ som skulle kunna ha denna i väskan år 2007!

Ja det beror väl på vart man kommer ifrån med en sådan åsikt.

Jag själv avser den inte daterad. Jag körde också liknande stil på en remix jag gjorde åt Jan Johnston (som för övrigt också blev illa mottagen här), och den hamnade som "Vocal of the month" på www.di.fm med över 5000 lyssnare nu i Januari, så som sagt, det beror på vad man anser om genren.

Jag ser detta som en blandning mellan den nya progressive stilen och traditionell trance. Men du kanske jämför med "trance" som i basshunter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men du kanske jämför med "trance" som i basshunter?

Nej. 🙂

Men det vore onekligen kul att få veta vem som spelar sånt här idag, trodde faktiskt att genren var död.

Armin eller PVD lär knappast vara intresserade, eller har jag fel?

Suzy Solar, Matt Darey, Judge Jules, Ian Holing, Dj GT, Project C, ZeroJ, Giorgio Ponticelli, Dj Doboy mm.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det vore onekligen kul att få veta vem som spelar sånt här idag, trodde faktiskt att genren var död.

Intressant med genrer som "dör"... Först skall jag väl säga att jag tycker låten är skön att lyssna på, går säkert att dansa till, men varför dör genrer inom denna typen av musik?

Alltså jag vill inte klaga på musiken som sådan, vem som helst får lyssna på vad sjutton som helst enligt mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det vore onekligen kul att få veta vem som spelar sånt här idag, trodde faktiskt att genren var död.

Intressant med genrer som "dör"... Först skall jag väl säga att jag tycker låten är skön att lyssna på, går säkert att dansa till, men varför dör genrer inom denna typen av musik?

Alltså jag vill inte klaga på musiken som sådan, vem som helst får lyssna på vad sjutton som helst enligt mig.

Naturligtvis en smula hårddraget, helt försvinner ju inte musiken, men house- techno och trancepubliken är kräsna och vill inte höra samma sound för länge.

För ett otränat öra är säkert skillnaden mellan tech house och electro house inte så stor, men i en kultur där utvecklingen är hysterisk och ständigt pågående kan sånt vara viktigt!

För mig lät den här låten som något Tiesto kunde spelat 1999, kan inte riktigt se den på en Judge Jules-playlist idag. Men jag kan ha fel. 🙂

Exempel på andra "döda" stilar inom klubbmusiken:

Big Beat

Speed Garage

Electroclash

Trip hop

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det vore onekligen kul att få veta vem som spelar sånt här idag, trodde faktiskt att genren var död.

Intressant med genrer som "dör"... Först skall jag väl säga att jag tycker låten är skön att lyssna på, går säkert att dansa till, men varför dör genrer inom denna typen av musik?

Alltså jag vill inte klaga på musiken som sådan, vem som helst får lyssna på vad sjutton som helst enligt mig.

Naturligtvis en smula hårddraget, helt försvinner ju inte musiken, men house- techno och trancepubliken är kräsna och vill inte höra samma sound för länge.

För ett otränat öra är säkert skillnaden mellan tech house och electro house inte så stor, men i en kultur där utvecklingen är hysterisk och ständigt pågående kan sånt vara viktigt!

För mig lät den här låten som något Tiesto kunde spelat 1999, kan inte riktigt se den på en Judge Jules-playlist idag. Men jag kan ha fel. 🙂

Exempel på andra "döda" stilar inom klubbmusiken:

Big Beat

Speed Garage

Electroclash

Trip hop

Vill inte argumentera genre snack, men vill bara också påpeka att det ska på röst på denna låt också 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Melodisk trance har väl aldrig riktigt varit min kopp te, men jag gillar det jag hör.

Det som är skönt med trance överlag är att det är både lugnande och uplifting samtidigt, tycker det känns som du lyckas med det här!

Gött jobb!

Vet inte om det egentligen skulle behövas sång på det här, 😄 men det ska bli intressant att höra om du lägger ut den versionen här på forumet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...