Jump to content
Annons

Nuendo till Protools?


DigiMike

Recommended Posts

Halloj!

Tänkte kolla läget här inne om det är nån som vet hur man konverterar en Nuendo "session" till att kunna köra i Protools?

Jag ska mixa 4 låtar i en studio som kör Protools (HD-system), men inspelningen av låtarna har skett i en annan studio där dom använde Nuendo. Alla grunder med musikerna ligger inspelat från start, däremot är all sång/kör inklippt på olika ställen...så där har vi själva problemet. I Protools brukar jag göra en "consolidate track" på de spår där det ligger en massa klipp, för att få en hel ljudfil med start från början så att säga.

Min fråga är om det på nåt smidigt sätt går att göra nåt liknande i Nuendo, har hört att det finns nåt kortkommando där man kan "consolidera" alla ljudfiler på en gång...eller har jag drömt det? :-)

OMF är inget alternativ, studion har inget stöd för det i Protools vad jag vet. Så jag måste lösa det på nåt annat sätt.

Vore tacksam om ni som kör Nuendo har några heta tips!

Mvh / Majk

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hoj!

Ok, exportera spår för spår...hmm...jag anade det. Det där om kortkommandot har jag väl drömt om som det verkar 🤪 Synd, hade ju varit himla smidigt i så fall.

/Majk

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...