Jump to content
Annons

konsten att få sig ett nummer


ynot

Recommended Posts

ARTIST/GRUPP: equality

GENRE: rock

LÅTLÄNGD: 02;15

KOMPOSITÖR: e

PRODUCENT: e

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,2 megabyte

STATUS: Ofärdig demo

<sång o lite mix idenna version....Ynot

Ja o här blev det ett litet försök i förkylningen....

JAg har mixat o kompremerat lite så den biten får ni skälla på mig om.

ett utkast i alla fall....

Tack så mycket equality gillar att sjunga till låten..

tele2.mp3

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

*host! Ha! Ja fasen du ÄGER ju låten! Kul! Skulle aldrig kunnat få till den här lika slitig och tuff. Vansinnig tyckte jag den var innan men nu har du satt nya refenser.

Gillar den där skumma synthen efter ´"Christmas time is coming"... La upp den förut på Muse's muse och jänkarna tyckte den var helskum. Vad skulle de inte säga om de hörde den här versionen. Tack Tony! Skoj med samarbete! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

tycker det är lite för låga basfrekvenser..

så jävla psykadeliskt!!!

jag gillar det!!!

equality - fanken vilken schysst röst.. 😛

ynot - 😉 du e skum, men bra!! 🙂

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. som föregående talare sade, så kräver det några genomlyssningar (2 räckte för mig) för att inse hur cool den är.

Hamnar i min genre-indelade musikarkiv, i mappen "Slitiga eller mysko låtar"

Sången är ju slitig, gitarrspelet, allt är slitigt. Slitig sång helt enkelt 🙂

ynot är enda musikern som det finns mp3or av där 😉 , Edit: fast nu var det equality som gjort den såg jag... Jaja, bra i alla fall

Redigerat av Dividend
Link to comment
Dela på andra sajter

IDF: Du är allt en lirare du också och hellre schysst röst än skum men det var ju så låten skulle vara så stort tack! (Vi skulle ju snacka studiohögtalare nån dag juh! 😎😳 )

slaptap: Tackar särskilt! Tycker Tony lyfter denna till oanade (livsfarliga) höjder 😮😄 . När jag satt med denna tyckte jag också det lät bekant och jag undrar om den inte Hendrix Purple Haze som spökar lite... 🙁😕😳😱

Dividend: Tur att den inte hamnade i mappen "mysiga och kramgoa låtar".

😆 Ynot sång är cool. Fick fel genre på Sound Click: Acoustic Folk ändrade till

Industrial Rock och "parental advisory" efter Ynots pålägg. 😄

Tony: Hoppas att det är ok om jag svarar i din tråd?

Link to comment
Dela på andra sajter

IDF: Du är allt en lirare du också och hellre schysst röst än skum men det var ju så låten skulle vara så stort tack! (Vi skulle ju snacka studiohögtalare nån dag juh! 😕 rolleyes.gif )

😳 vem e inte det. 😎

vi får ta en fika ngn gång o snacka högtalare.. jag kommer bara tjata om Ns10 och Hsq50!! 😕😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Den är läcker. 😳

Faktiskt.

Sången är bra, lagom skum. Passar Ynot, helt enkelt ... 😕

Det finns en del förbättringar att göra.

Gitarren är otajt ibland, skulle behöva läggas om för att låta mer självsäker. Särskilt i början.

Mixningen otydlig, behöver stramas upp.

Bas skulle behöva göras lite intressantare.

Nån slags orgel i bakgrunden som nästan aldrig kommer igenom.

Gitarrljudet suger, men det passar ändå bra på nåt sätt ... 😄

Breaket saknas edge (kan i o f s vara medvetet).

Men en jävligt bra idé.

Slipa på den ett par varv till!

Link to comment
Dela på andra sajter

IDF: Du är allt en lirare du också och hellre schysst röst än skum men det var ju så låten skulle vara så stort tack! (Vi skulle ju snacka studiohögtalare nån dag juh! 😄😕 )

slaptap: Tackar särskilt! Tycker Tony lyfter denna till oanade (livsfarliga) höjder 😮😄 . När jag satt med denna tyckte jag också det lät bekant och jag undrar om den inte Hendrix Purple Haze som spökar lite... 🙁😳🙁😱

Dividend: Tur att den inte hamnade i mappen "mysiga och kramgoa låtar".

😆 Ynot sång är cool. Fick fel genre på Sound Click: Acoustic Folk ändrade till

Industrial Rock och "parental advisory" efter Ynots pålägg. 😄

Tony: Hoppas att det är ok om jag svarar i din tråd?

Absolut det är ju mest 😄 din

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul, annorlunda sak. Jag gillar det, lite kaotiskt, lite slarvigt, lite svårförstått men coolt. Jag vet inte hur jag annars skall kommentera det - inte musik som jag skulle slänga på om jag vill ha lite juste njutmusik men det finns ju andra anledningar till att lyssna på musik. Å andra sidan så uppskattar jag allt som inte är helt lättillgängligt öjongodis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det här var coolt..kaotiskt men samtidigt häftigt och avvägt..gillar musiken just hur den är upplagd!...vissa toner hoppar in o överraskar..sånt gilla jag!

Sen när det gäller sången så passar den ju toppen bra!..lagom kräm i rösten och en schysst färgklang för denna låt...lite kul för din röst kan ju te sig lite olika..och just att du vågar göra djupdykningar o framhäva den hesa/raspiga rösten är coolt!...

Bra jobbat verkligen!..😠

Link to comment
Dela på andra sajter

HEjvaldez

Man tackar för orden 😄 Roligt att exerimentera med rösten o se vad som kan dyka upp. Var ordentligt förkyld vilket säkert hjälpte till. 😄

Redigerat av ynot
Link to comment
Dela på andra sajter

Den är läcker. 🥰

Faktiskt.

Sången är bra, lagom skum. Passar Ynot, helt enkelt ... 😏

Det finns en del förbättringar att göra.

Gitarren är otajt ibland, skulle behöva läggas om för att låta mer självsäker. Särskilt i början.

Mixningen otydlig, behöver stramas upp.

Bas skulle behöva göras lite intressantare.

Nån slags orgel i bakgrunden som nästan aldrig kommer igenom.

Gitarrljudet suger, men det passar ändå bra på nåt sätt ... 😠

Breaket saknas edge (kan i o f s vara medvetet).

Men en jävligt bra idé.

Slipa på den ett par varv till!

Tack för värdefull feedback! Hade faktiskt en annan basgång förut men tyckte den stal för mycket intresse från gitarren. Skall f ö se över hur den ligger i takten. Har ju Sonar 6 och Audio Snap nu... 🥰😠 Kul att du gillar låtidén och Tonys röst tycker jag också är som gjord för denna.

Link to comment
Dela på andra sajter

lyssnat ett par ggr nu! Detta gillar jag! synpunkter:

Det känns generellt tightare mot slutet, om det beror på att gitarr och bas inte är likna nakna vet jag inte.

Jag skulle nog gilla lite "mindre artistisk frihet" i början, missförstå mig rätt, kanske även att någon krispigt rent ljud lades till, för att öka djupet.

mitten/slutet är suveränt, framförallt efter christmas....sången är helt rätt för detta.

Kan man tänka sig en riktigt schysst stegring i intensitet på prec/trummor sista biten?

Ynot: introducera equality i lúscious apparatus.....de kompet skulle sitta som en keps! Bra sång förresten!

Sammanfattninsvis: En lagom dos av renare ljud och lite tightare gitarr i början.

Det har hänt rätt mycket med denna sedan jag hörde den första gången:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är tamejfan lysande 🙂

Konstigt kanske men jag fick lite Doors-vibbar lite innan slutet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är tamejfan lysande 🙂

Konstigt kanske men jag fick lite Doors-vibbar lite innan slutet.

japp i slutet kom morrison o hälsade på kan varigt efter denna däringa plantan 🙂

Roligt att du uppskattar..

Skall väll se om vi kan skumma till låten ytterligare.

Tack för lyssningen ynot

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...