Jump to content
Annons

Moog Little Phatty


Assar

Recommended Posts

Har testat Moog Little Phatty och blivit kär.

Nya stage-edition verkar hamna på drygt 14 000 kPix.

Mycket pengar är det ... 🙂

Frågan är om det är värt det.

Vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Som tvättäkta Moog-nörd så var jag faktiskt en aning skeptisk till LP när den kom. När jag äntligen fick chansen att testa den för några dagar sen så måste jag dock erkänna att jag blev riktigt sugen på att köpa en! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya OSet som släpptes vid NAMM verkade ju innehålla en del godis också, så nu tycker jag absolut att den (åtminstone på pappret - har inte ens varit i närheten av nån IRL) börjar närma sig att vara prisvärd...

Det finns ju många andra (bättre?) alternativ om du bara är ute efter en analog monosynth, men är det Moog-soundet man är ute efter så är det väl inte så mycket att välja på, om man inte ska börja leta begagnat...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nya OSet som släpptes vid NAMM verkade ju innehålla en del godis också, så nu tycker jag absolut att den (åtminstone på pappret - har inte ens varit i närheten av nån IRL) börjar närma sig att vara prisvärd...

Det finns ju många andra (bättre?) alternativ om du bara är ute efter en analog monosynth, men är det Moog-soundet man är ute efter så är det väl inte så mycket att välja på, om man inte ska börja leta begagnat...

såg en memorymoog samt en midimoog, som gick runt 10 000.. 😛

förtydling: STYCK!!

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Andante (oregistrerad)

Grymt! :rolleyes: Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den väldigt mycket. Priset är dock aningen högt för min del. Men Moog är ju Moog.

Redigerat av Andante
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Grymt! 😛 Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den väldigt mycket. Priset är dock aningen högt för min del. Men Moog är ju Moog.

Ja, jag håller med! Les Paul är fina!

Gibson-Les-Paul-Classic.jpg

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Så var det då gjort!

Jag kan motstå ... allt utom frestelser.

🙂

Och ... nej, det finns inget sjysst pianoljud i den.

😆

nu är jag officiellt avis på dig.. 🙂

va?? inga pianoljud?? 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Andante (oregistrerad)
Ja, jag håller med! Les Paul är fina!

Moog Les Paul!? 😆😆 Låter som nån koreansk kopia på Gibson.

Men visst, en riktig Gibson Les Paul är aldrig fel. 🙂

Redigerat av Andante
Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt! 😉 Jag testade en LP för ett tag sedan och gillade den väldigt mycket. Priset är dock aningen högt för min del. Men Moog är ju Moog.

Ja, jag håller med! Les Paul är fina!

Gibson-Les-Paul-Classic.jpg

😠

Just precis DEN frestelsen var ju faktiskt den förra jag föll för.

Så jag är LP-fan i dubbel bemärkelse ... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Edit: Grattis till köpet förresten!!

När får vi ljudprov? 😉

Tackar.

Faktum är att jag inte har nån större erfarenhet av att styra hårdvarusyntar från datorn så jag ska öva lite kopplingar å sånt.

Sen funderar jag på att göra en liten test-/demokomposition av 100% Moog.

Återkommer om den saken.

😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter underbart!!! Grymt kul att du gjorde en snutt. Är det fabriksljud vi hör?

Tack! Inga rena fabriksljud. För vissa har jag utgått från fabriksljud och modifierat dem mer eller mindre. Andra har jag rattat själv.

Den är ju väldigt lättmanövrerad - en bra men ganska basic analogsynt i "rattningsdelen" (men med en del specialgrejjer som t ex audio-in).

Link to comment
Dela på andra sajter

Provspelade en idag, väldigt hands on och direkt. Låter supernice. Äntligen en Moog som görs tillgänglig och för mig genast hamnar bland de charmigaste analogsyntarna, i samma genre som Roland SH-2, Sequential Pro One å givetvis gamle Minifarfar själv.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du kan tänka dig att lägga ut fjorton papp så bör man vara klar över att synthen ska användas mycket och inte samla damm av någon anledning. Det är alltid roligast innan köpet när man testar och överväger och sedan har nyhetens behag ett par dagar när man väl köpt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Allting är relativt men de pengarna i all sin respektfullhet är enligt min mening inte så farliga sedda i relation till vad man får: ett fint och genomarbetat instrument byggt på delvis gamla manér. Jämför med vad analogsyntar kostar på andrhandsmarknaden och kanske framför allt instrument från denne ärevördige syntmakare. Hans sista vinkning till mänskligheten från sitt moln där han bor numera. Nåväl! 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...