Jump to content
Annons

Bättre ljudkvalité?


berra_-

Recommended Posts

Hejsan. kan börja med att säga jag är nästan helt ny med att spela in. Jag har ett M-audio audiophile 2496 som jag har fått för mig ska ha ganska bra ljudkvalité?

men jag tycker att det inte är så bra väldigt platt och livlöst om ni förstår (kanske kan ladda upp något exempel när jag tar mig till min studio-dator).

Sen kom jag och tänka på mitt mixerbord ett behringer eurorack UB1002. och behringer är ju inte känt för att ha världens bästa grejer. och jag upplever att det brusar ganska mkt genom det också. ( fast en kanal brusar inte allt för mkt ;P)

sen kanske det ligger lite kvalité i mastringen också? ( som sagt jag är nästan helt grön ;P)

så är det mitt ljudkort som helt enkelt inte är så bra, eller är det herr behringer som spökar? eller båda? och vad rekomenderas att köpa isåfall? och mer än 5 000 för hela paketet är nog inte akktuellt.

Eller är det något annat fel jag gör för att få dåligt ljud? ;P

Tacksam för svar (:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Låter allt platt o trist?

Vad har du använt för mickar när du spelat in. Gör jättestor skillnad.

Behringern kan troligen vara problemet, för ditt ljudkort är det inga fel på iaf.

Släng gärna upp en ljudfil så vi kan lyssna. Svårt att ge tips annars! 😄

/Filip

Link to comment
Dela på andra sajter

nu har jag laddat upp ett exempel som jag spelade in lite snabbt. och allt är lajnat direkt till mixerbordet. så är det det som är problemet?

sången är inspelad med en ADK A-51.

jag har försökt micka och lajna förstärkare, men när jag lajnar via min basstärkare brusar det så in i skogen. Någon gitarrstärkare har jag inte så det är kanske det jag ska skaffa? (: sen vilka mikrofoner är bra till att mika upp förstärkare? Och eftersom att mitt mixerbord brusar en hel del så kanske någon har förslag på ett nytt som funkar bra? inte för många tusenlappar bara (:

låten

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...