Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Kände mig less på cubase i dag, det krånglade och då började jag fundera på om det kanske är dax att testa något nytt.

jag har ju ett EMU 1820 och undrar om det går att använda med pro tools eller måste man ha ett speciellt ljudkort till det?

eller ska man satsa på något helt annat? jag har PC, spelar in gitarr, bas, sång, lite midispår för trummor. nån som vill rekomendera nått annat program?

Annons
Posted

Kan varm rekomendera Pro Tools... lätt bäst.. kvalite.

Men du behöver ju tyvärr hårdvara från digidesign... eller m-audio

Om inte PT så hade jag tittat på sonar och tracktion före cubase och logic som är det mest ologiska program jag tvingats jobba med...

Posted

tycker du skall kika på ableton live... finns demo på ableton.com..

Är lite punkigt....

själv bytte jag från 1820m till 002 kör både protool o live idag.

protool är överlägset på flerkanalsinspelningar tycker jag. Men det kostra ju från 3000 till 25000.Beronde på protools lösning.

de pengarna kan man ju lögga på live istället..

go luck

Guest MagnusSweden
Posted

Mbox 2 Mini kan jag varmt rekommendera. Du får ett proffsprogram och pluggar som är i världsklass. En mycket bra deal!

Posted
Om inte PT så hade jag tittat på sonar och tracktion före cubase och logic som är det mest ologiska program jag tvingats jobba med...

Hehe, tur att det inte bara är jag som tycker att Logic inte gör skäl för sitt namn 😛

Vill du testa något nytt så satsa dina pistoler på Mackie Tracktion eller Ableton Live.