Jump to content
Annons

Äntligen monitorer


Lee

Recommended Posts

Efter att ha dragit ut på studiobyggandet i mer än ett år kunde jag, åtminstone provisoriskt, sätta upp dator, ljudkort och monitorer igår. (Rekommendation: Bryt inte handen när du skall börja bygga. Har du otur blir du inte frisk under mer än ett år.)

Skakade fram lite av de CDs som jag brukar använda för att testa ljud i olika situationer. Kopplade ut i mina Adam P33 (Hej Claes, nu är de inkopplade för första gången!) och vred upp volymen. Jag vet i och för sig att man skall spela in högtalare, men skall det låta så här kass? INTE!!! Fantastiskt ljud och en klarhet som var otrolig. Trots att jag inte har gjort färdigt akustikbehandlingen så var det... fantastiskt! Satt bara och asgarvade.

Även om det är en hel del kvar att göra (lister, skärmväggar, studiobord och akustikbehandling), så kändes det som .... Äntligen hemma!

Och för er som undrar: Jodå jag kommer med en byggtråd senare. Vill bara bli klar först. Annars hade ni fått vara med om tråd som startade den 8 dec 2005 (bröt näven den 10 dec) och inte är slut ännu...

Stor smiley går nu runt här hemma. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jaså du det visste jag/vi inte, nåväl-posta lite bilder när du känner dig redo!

Själv har jag tampats lite med några lösningar de senaste dagarna, lustigt hur en idé sakta går över i en anna osv vad gäller design eller andra byggtekniska frågor, men det är kul och man skall aldrig ha för bråttom vilket jag haft tidigare bara för bli klar, bättre att veta att allt är genomtänkt och bollat med andra i vissa fall som härinne när det gällde lådresonansen (som inte är helt borta men ändå...) 😄 lycka till i alla fall! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha dragit ut på studiobyggandet i mer än ett år kunde jag, åtminstone provisoriskt, sätta upp dator, ljudkort och monitorer igår. (Rekommendation: Bryt inte handen när du skall börja bygga. Har du otur blir du inte frisk under mer än ett år.)

Skakade fram lite av de CDs som jag brukar använda för att testa ljud i olika situationer. Kopplade ut i mina Adam P33 (Hej Claes, nu är de inkopplade för första gången!) och vred upp volymen. Jag vet i och för sig att man skall spela in högtalare, men skall det låta så här kass? INTE!!! Fantastiskt ljud och en klarhet som var otrolig. Trots att jag inte har gjort färdigt akustikbehandlingen så var det... fantastiskt! Satt bara och asgarvade.

Även om det är en hel del kvar att göra (lister, skärmväggar, studiobord och akustikbehandling), så kändes det som .... Äntligen hemma!

Och för er som undrar: Jodå jag kommer med en byggtråd senare. Vill bara bli klar först. Annars hade ni fått vara med om tråd som startade den 8 dec 2005 (bröt näven den 10 dec) och inte är slut ännu...

Stor smiley går nu runt här hemma. 🙂

Det tog verkligen tid - men du lyssnade ju också på mina egna P33A innan du köpte, så det var inte helt oväntat att det skulle låta bra... 😄

Nåja - nu har man ju inte så bra ljudminne, så man hinner glömma om det går lite tid - och då kan det nog lätt bli en smärre chock när man har riktigt bra monitorer... 🙂

Skitkul att du är på gång igen i alla fall. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...