Jump to content
Annons

Fel på min keyboard?


blackboard

Recommended Posts

Jag har en M-Audio Axiom 61 som fungerar alldeles utmärkt förutom på en punkt: sex stycken tangenter mitt på keyborden ger inte ifrån sig någon signal, det vill säga, cubase tar inte upp någon signal från dem. Jag har ingen aning om det är en inställning eller om någonting faktiskt är fel på min keyboard. Tangernterna "lät" ett tag sen försvann de för att komma tillbaka och försvinna igen!

Är det någon som har något tips på om det är en inställningsfråga och vart denna inställning i sådana fall sitter (cubase eller keyboarden) eller om keyboarden som sagt är trasig.

Redigerat av blackboard
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vilka tangenter rör det sig om? Är de de längst upp eller längst ner? Låter jävligt mysko om det skulle röra sig om tangenter som sitter i mitten. 😄

Vissa VSTi levererar inte toner över hela klaviaturet (typ vissa percussion-pluggar, samplebaserade och likn) - men jag förutätter att du har testat med olika instrument.

Du borde testa att köra genom ett annat program, något stand-alone. Då kan du ju se om det är Cubase som är problemet, eller något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...