Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Studio övervakar nyhetsflödet frÄn NAMM-mÀssan och sÄllar ut godbitarna. MÀssan startade i torsdags och pressreleaser för en rad spÀnnande produkter har slÀppts. HÄll koll pÄ Studio.se under NAMM-helgen för branschnyheter pÄ svenska.

http://www.studio.se

Annons
Postat

PB1000.jpg

Behringer - PB1000

Smart pedalbord med plats för tolv stompboxar

mod.jpg

Eventide Stompboxes - Modfactor & Timefactor

Nya effektpedaler frÄn Eventide

structure.jpg

Digidesign - Structure

Ny samplare frÄn Digidesigns A.I.R.-division

nordc3.jpg

Clavia - Nord C3 Combo Organ

Svenska Clavia slÀpper en orgel med tvÄ manualer.

jimi.jpg

IK Multimedia - Amplitube 2 "Jimi Hendrix Edition"

Amplitube blir skitigare Àn nÄgonsin tidigare med gitarrprylar frÄn Jimi Hendrix

waldorf.jpg

Waldorf - Blofeld, Stromberg & Zarenbourg

Tre nya hÄrdvarusyntar frÄn Waldorf

EZplayer.jpg

Toontrack slÀpper EZplayer Free

Uppmjukning inför vÄrens EZplayer frÄn svenskarna bakom EZdrummer.

Predator_sceen.jpg

Rob Papen - Predator

Ny mjukvarusynt frÄn ljuddesignern Rob Papen.

wavearts.jpg

Wave Arts - Master Restoration Bundle

Brusreducering för pc och mac frÄn pluggtillverkaren Wave Arts.

Arturia.jpg

Arturia - Origin & Jupiter 8V

HÄrda och mjuka klappar frÄn franska Arturia.

EDIT: Jag samlade ihop redaktionens nyheter i samma inlÀgg

Postat

Den dÀr Predatorn frÄn Rob Papen verkar lite intressant..

Bra botten i det ljudexemplet man hörde!

Postat

vÀntar otÄligt pÄ uad-nyheter.. kanske nÄn powercoreplugg?... och sÄ.. ja... om logic 8 visas upp...

Postat
vÀntar otÄligt pÄ uad-nyheter.. kanske nÄn powercoreplugg?... och sÄ.. ja... om logic 8 visas upp...

http://www.uaudio.com/

Ja se dĂ€r 😕

Expresscard.. hmpf... hade gÀrna sett firewire 800 istÀllet...

men inga nya kort? snart mÄste de byta ut de dÀr gamla grafikkorten!!!

uad-2 med samma kraft som 4 uad-1!! det vore news det...

Postat (redigerat)

JodÄ, uad kom med nytt, bla ett externt kort för laptop xpander. Men likt förbannat sÄ Àr det samma gamla skiten http://www.uaudio.com/

Plus att det finns lite mer variater pÄ korten bla. extreme dÀr alla pluggarna ingÄr. Kostar en 20-25 papp. Kul om man köper en xpander som man INTE kan bygga ut! Hur kul Àr det? En insert med en Neve sen Àr det kört. SÄ sitter man sen dÀr med pluggar som inte gÄr att anvÀnda.

Det hÀr Àr det lÀgsta skiten jag har varit med om frÄn UA, riktig riktigt ruttet!

UA har fÄtt sÄÄ mycket idéer frÄn UADanvÀndare och inget av dom har dom lyssnat pÄ mer Àn att det skulle finns till laptop. SÄ slÄr dom till en expresskortvariant dÀr det bara finns ett enda kort. GÄr inte att expandera alls.

Vart tog idérna vÀgen med...

Ett externt chassi (liknande magma) för utbyggnad fast frÄn UA?

Firewire?

Höjja taket för en licens pÄ 4 kort?

Plug-in-chainer?

Ett UAD-1 kort utan nÄgra pluggar för ett par tusen? (bara för att öka dspkraften)

Och framför allt, Ett nytt kraftigare kort?

Folk har tjatat om det hÀr i flera Är och inget hÀnder.

Skulle inte förvÄna mig om UA sitter med överfyllda lager med proppar till korten och vill bli av med dom.

Redan nu sÄ sÄgas UA pÄ forumet för detta hÄn!

Redigerat av KillwithSkill
Postat (redigerat)

Waldorf hade ett par nyheter med lĂ€ste jag pĂ„ IDG.se. Gött att se att de Ă€r pĂ„ vĂ€g tillbaka. Stromberg verkar skitnice. 😛

Arturias Jupiter lockar verkligen. Fast den har dongel skydd... đŸ˜±đŸ˜ł

Redigerat av L.C
Postat

Ehem, fixat :rolleyes:

Det kan lite sĂ„dĂ€r nĂ€r Majken Ă€r ensam pĂ„ redaktionen 😳

Postat

SÄg till att lÀgga ihop samtliga nyheter i inlÀgget nÀst lÀngst upp tillsammans med smÄ bilder. Perfekt för er som Àr riktigt lata :rolleyes:

Diaks (oregistrerad)
Postat

Schysst ser fram emot Rob Papen - Predator tycker albinon har funkat utmĂ€rkt, kul att dom sneglat pĂ„ nord lead 2 eller dylikt och lagt in en patch morph funktion . för jag antar att det Ă€r patches man morphar emellan som pĂ„ norden , det stod mellan ljud ? đŸ€Ș

Postat

MÄste sÀga att Ärets NAMM mÀssa blev lite av en besvikelse för mig. Jag hade hoppats pÄ att bÄde Korg och Roland skulle komma med nya Workstation syntar eller liknande. Förvisso slÀpper Korg sin M3. Dock tycker jag inte att den Àr speciellt snygg...

Men men, det Ă€r vĂ€l bara att glatt vĂ€nta tills mĂ€ssan i Frankfurt och hoppas pĂ„ nĂ„got mera. Under har ju hĂ€nt förr... 😳

Postat

Rolands nya V-Synth GT Àr ju sÄ extreeemt grym!

Korg slÀpper ny KLC Analog Edition 2007 med Mono/Poly 128 röster!!! mÄste bara ha!

Rob Papens Predator verkar ocksÄ vÀldigt intressant, hoppas att den lÄter fetare Àn Albino och Blue som Àr lite klena för min smak.

😕

Postat
Rolands nya V-Synth GT Àr ju sÄ extreeemt grym!

Korg slÀpper ny KLC Analog Edition 2007 med Mono/Poly 128 röster!!! mÄste bara ha!

Rob Papens Predator verkar ocksÄ vÀldigt intressant, hoppas att den lÄter fetare Àn Albino och Blue som Àr lite klena för min smak.

😛

Skall man behöva punga ut med 119 Dollar för att fĂ„ v 1.2 med Mono/polyn nĂ€r man redan har v 1.0??? 😠

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.