Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Tjenare har haft fruity loops 4 ett tag nu å tkr de e ett rätt okej programm 🙂, börjar lära mig de mesta. Men ja har en fråga, kan man lägga in vanliga låtar man har i datorn och mixa om?(typ lägga till mer bas och sånt)...nån som kan skriva å hjälpa mig? 🙂

Annons
Posted (edited)

Okey.

Om du börjar din kariär här med att lägga din trådar i rätt forum så KANSKE du får svar.

Men äveen om du gör det så lär du få svaret: Allt du behöver veta står i din manual.

Men visst säkert någon snäll pojke/gubbe här som redan gjortsig besväret o gjort det och kan svara på din fråga!

Edited by Lådan
Posted

Det du vill göra kräver ett ganska brett kunnande om Fl-studio. Börja med att läsa manualen, det kommer att ge dig en lite aning om vad de mesta i programmet gör. 🙂

//Nexustiwns

Posted

Vad jag kommer ihåg av Fl-studio 4 är att det inte har stöd för mp3. Så det du behöver göra är att konvertera den mp3a du vill remixa till wav och sedan drag n' drop till valfri kanal i FL.

• 5 months later...
Guest drloop
Posted

Och dessutom är det väl egentligen ett problem. Kör ned låtarna som .WAV och konvertera i iTunes eller Widows $ Mediaplayer eller nåt....

Posted

om du ska lägga till mer Bass får du EQa upp dom lägre frekvenserna lite...

om du ska lägga till ljud måste du först få låten i rätt tempo, vilket är ganska svårt =)

Lycka till 😕

Posted

Få låten i rätt tempo behöver inte vara svårt om du har bra gehör, men det tar ett tag.

Slå i gång standard kicken i en loop och lyssna samtidigt på låten.. och försök stämm tempot därefter.

Som sagt, det kan ta ett tag men jag brukar lyckas tillslut.

Sedan kastar du bara in låten i programmet och förstärker de ljud du känner för. eller varför inte lägga på egna melodier.

^__^

• 2 weeks later...
Posted
Tanka hem FL 5 ^^ den har stöd för mp3

Är de inte smartare att skaffa FL 7 istället?

Posted
Tanka hem FL 5 ^^ den har stöd för mp3

Är de inte smartare att skaffa FL 7 istället?

Ja om man skall snatta den från nätet vore det ju smartast