Jump to content
Annons

I don´t know


Tokai

Recommended Posts

Refrängen saknar ord, utom en mening: när jag sjunger "I don´t know" + kören.

Detta är också "huvudpersonens" dilemma, dvs att inte fatta vad som är frågan.

Varför reste han dit? Varför dök inte personen upp som han skulle träffa?

Mitt mål med denna tämligen ordinära låt är att få till ett sväng. Rycker det i benen?

Lite inspirationskälla är Bob Dylans senaste Modern Times. Är soundet likt?

LÅTNAMN: i DON´T KNOW

ARTIST/GRUPP: TOKAI ALIAS STAFFAN WIDMARK

GENRE: COUNTRY

LÅTLÄNGD:3.07

KOMPOSITÖR: TOKAI ALIAS STAFFAN WIDMARK

PRODUCENT: TOKAI ALIAS STAFFAN WIDMARK

EV. MEDVERKANDE: TOKAI ALIAS STAFFAN WIDMARK

INSPELNINGSÅR: 2007

FORMAT: MP3

STORLEK: 4,29

STATUS: DEMO

I_don_t_know.mp3

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Rolig låt!

Låter lite Johnny Cash i mina öron men det säger jag bara helt enkelt för att jag inte har så många andra referenser inom den här genren att relatera till så ta det med en nypa salt. 😛

Sången passar fint in i den här genren tycker jag. Gillar mmm, mmm körerna...riktigt nice. 😄

Mixen var mjuk och fin oxå.

Gött jobb

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Djonas skrev Cash och lite så är det nog men det är välan inget fel på det. Gillar känslan i låten, det är inte perfekt och det är skönt i dessa tider av perfektionism. Det känns som countrystuk men sången gör det eget... vid 2:02 hade varit gott mer fler och starkare stämmor bara för att accentuera countryprägeln på låten. Inte min musikstil men jag tycker det är en cool låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

jovisst nog rycker det i benen och jag vickar lite på huvudet också faktiskt 😱.

Din röst passar bra till denna låten, hummandet tycker jag är lysande.

En låt med skön melodi som gör mig glad även om det ju är tråkigt att han inte fattar någonting... det blir en bra dag det här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att det gillas!

Den här låten var framför allt en test av min nya "leksak": Focusrite Liquid Mix. Det tar dock tid innan jag behärskar de olika kompressorna/eq från Neve, Api, Urei, Avalon osv,osv fullt ut. Kan inte avgöra skillnaden med denna lilla fantastiska pryl och hårdvaran. Den belastar i alla fall inte datorn.

djonas:

Mr Cash vill jag gärna jämföras med. Har tyvärr långt kvar till hans röst. Att mixen är bra tackar jag Focusrite för (och lite mig själv också)

Hellpig:

Country är inte heller vad jag normalt lyssnar på. Men är rätt kul att spela. Har lyssnat in mig på Brad Paisley ialla all. Snuskigt välproducerat. Dreglar också när jag hör gitarristerna, äckligt bra. t.ex låten Time warp på skivan Time well wasted.

Min namne:

Staffan, hm,hm kom till av en slump när jag glömde bort texten på ett ställe. Tycke det lät rätt fräckt så jag behöll det.

Bra att dina ben ryckte.

martinm:

Jag är medveten om trummorna. Det är ju bara en en enda lång samlad loop. Jag försökte göra en del variationer i BFD men det passade inte in i soundet. Man får väl se dem som ett substitut för något bättre.

Jag vet inte vad du menar med att gitarrerna ska "styras upp"? Antar att du inte menar volym, eller?

God musikalisk fortsättning på det nya året hälsar Tokai från nånstans i norra Skåne.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack equality, Lee och DåligtGehör för er positiva respons!

Sånt ger råg i rygg. Country lär väl fortsätta vara en bisyssla, det är kul att testa lite olika genrer.

Som sagt, tycker själv inte låten som sådan är nån höjdare (kompositionsmässigt), men ibland faller bitarna på plats ändå.

Redigerat av Tokai
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...